Welke order heb jij zoal in de pijplijn zitten ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Outline
    In de planning voor 2014: Cheap & dirty sub/sat-setje (waar wel een fatsoenlijk geluid uit komt!!!) voor de privédingetjes en als het echt een keer niks mag kosten.

Nog geen idee wat het gaat worden (actief/passief, ook niet qua max budget) maar wel langzaamaan aan het oriënteren. Als je suggesties hebt...
    marktplaats - staat meer dan genoeg op - op Facebook trouwens ook !

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Originally posted by AH
      @ Outline kijk eens naar LD Stinger heb vorig week 2x 10" gekocht, word er erg blij van.
      Originally posted by renevanh
      Ik moest er van huilen... vies hoog.
      Cromo is netjes, Alto Pro TS ietsje goedkoper maar ook goed te doen.
      LD Stinger staat al op het lijstje maar dan in 12" (oa ivm geen tophat op 10"), net als Alto Pro TS112 & TS115. Toch grappig dat jullie allebei anders over dezelfde speaker denken!

Wat er ook op staat: ZX1, SX300 (alleen het frequentieverloop vanaf 6,5K...). Probleem is dan alleen: Welke sub hieronder? (nee, niet het gedrocht wat ZX1-sub wordt genoemd. komt nicht im frage!)

Wat mooi is met goede ervaringen maar doel voorbij schiet: ZX4.

Wat er absoluut niet op komt: Mackie (ervaring mee: te schel), JBL (bekijk de frequentieplotjes van de JRX200-, EON300- en PRX400-serie maar), JB Systems Vibe (te duur voor wat je krijgt, zeker in vergelijking met LD) en alle (budget)merken met discutabele reputatie waarbij je je afvraagt of je over 2 of 3 jaar (indien nodig) nog überhaupt componenten kan krijgen.

Probleem is alleen beluisteren: De minder bekende merken zijn toch moeilijker om IRL ergens gaan te beluisteren. Dus vandaar mijn vraag naar de ervaringen zodat ik de list zo kort mogelijk kan houden.

Twijfel nog tussen passief en actief maar weet voor 95% zeker dat het passief wordt met (goede, maar iNuke zal ook al voldoen gezien de goede ervaringen van de diverse gebruikers) DSP amp ervoor. Een goed ingeregelde en begrensde DSP amp geeft ook een betere bedrijfszekerheid dan een actief setje waar achterop nog allerlei knopjes zitten waar aan gedraaid kan worden.

Daarnaast garandeer ik mijzelf en anderen in mijn inhuur/verhuur-kring de meeste compatibiliteit en flexibiliteit als ik passief ga daar iedereen in dat kringetje passief draait. Scheelt mij bovendien weer een extra investering in combikabel tov de berg Speakonkabel die ik heb liggen.

Originally posted by MacGyverSounds
      marktplaats - staat meer dan genoeg op - op Facebook trouwens ook !
      Nee, dank je. Koop liever nieuw dan andermans ellende. Ook of misschien wel juist met dit budget.
      Last edited by Outline; 24-12-13, 01:35.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

.... Koop liever nieuw dan andermans ellende. Ook of misschien wel juist met dit budget.
        volgens mij koop je altijd iemand anders z'n ellende..... tenzij die iemand John Meyer heet, dan is de ellende nog te overzien...

Maar :: https://www.facebook.com/photo.php?f...80292102090570

geloof me, heb net weer zo'n setje weggezet, en das voor 50 a 60 man gewoon een leuke kroegset.

Comment

• AH
          • Apr 2004
          • 248

10" Stinger heeft wel degelijk een Tophat en een handvat bovenop waardoor je zo wegloopt met 2 st.
          Gebruik ze hier ook met Inuke 6000 DSP ( ff juiste settings maken en dan is het hufterproof )

P.s. Ze passen met gemak in een arrenslee
          Last edited by AH; 24-12-13, 10:41.
          Anne Homan

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Originally posted by MacGyverSounds
            volgens mij koop je altijd iemand anders z'n ellende..... tenzij die iemand John Meyer heet, dan is de ellende nog te overzien...

Maar :: https://www.facebook.com/photo.php?f...80292102090570

geloof me, heb net weer zo'n setje weggezet, en das voor 50 a 60 man gewoon een leuke kroegset.
            Die set is (volgens de site) al weg. Daarnaast: Ik weet dat er voor enkele modellen van Bell geen vervangende drivers (Fostex) meer leverbaar zijn. Dit oa voor de 200W-uitvoering van de V2. Daarom is deze destijds ge-upgrade naar 300W.

Bell blijft voor mij wel een irritante outsider: Ik heb er best wel vaak mee gewerkt en weet dat het gewoon goed spul is wat goed klinkt. Alleen de kleurstelling (beton grijs), hoe Bell wordt geleid (ontwikkeling) en de vertegenwoordiging in NL (aantal keer gewisseld). Dat in combinatie met de restwaarde... Zal toch maar weer 'ns een informatiepakketje aanvragen...

Overigens geldt dat ook voor Syrincs: Goed merk maar totaal geen voorruitgang meer. Jammer.

BTW: ALS IEMAND NOG 4-ADERIGE, LICHTBLAUWE SPEAKERKABEL VAN SYRINCS WEET TE VINDEN....

Originally posted by AH
            10" Stinger heeft wel degelijk een Tophat en een handvat bovenop waardoor je zo wegloopt met 2 st.
            Gebruik ze hier ook met Inuke 6000 DSP ( ff juiste settings maken en dan is het hufterproof )

P.s. Ze passen met gemak in een arrenslee
            Dat van die tophat voor de 8" en 10" staat niet in de catalogus. Kwam er pas net via de site achter...

Probleem met de 10" is dat ik een beetje moeite heb met inschalen van hoe hard en hoeveel personen/formaat ruimte. Mijn vermoeden is dat ik dan met de 12" iets meer op safe speel. Heb je overigens veel moeten corrigeren aan die 10"ers? En wat is je main use?

Wat betreft die iNuke: Daar ben je tevreden over? Op welk vermogen heb je je iNuke begrenst? Je weet dat 1,36 Behringer-Watt 1 echte Watt is? Qua vermogen had je aan een 3000 ook wel genoeg had maar eigenlijk ben je gek als je een 3000DSP koopt als je voor 6 tienen meer een 6000DSP kunt kopen met op 8 Ohm ongeveer 3,5x zoveel vermogen...

Info, info, info....
            Last edited by Outline; 25-12-13, 03:27.

Comment

• qvt
              • Oct 2009
              • 721

Hopelijk overmorgen een Leica X310 binnen, laserafstandsmeter met hellingshoeksensor en nog een handig apparaatje die het draaiveld + N + PE checkt van CEE32's
              There is no substitute for imagination

Comment

• AH
                • Apr 2004
                • 248

@ Outline settings voor de Stingers ben ik nog mee bezig, maar komt er wegens tijdgebrek dit jaar niet meer van.
                Voorlopig alleen een 40hz lowcut lim op 600w (heb het idee dat dit wel veel hoger kan)
                Volgend jaar maar even rustig voor gaan zitten om echte settings te maken, heb net wel even een snel testje gedaan met True RTA, ziet er best wel recht uit het enige wat opvalt is een piekje bij 16k (dat maakt het nou net zo lekker fris)
                Wat de Inuke betreft de 2e 6000 DSP is onderweg, 3000 heb ik gehad maar snel omgeruild ivm vermogen.
                Enige minpunt van de Inuke is de ventilatorruis maar dat is met een simpele mod opgelost.
                Ze gaan hier de verhuur in en worden dus voor echt van alles gebruikt van begrafenis tot houseparty.
                Anne Homan

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Die simpele mod betekent het vervangen van de ventilatoren?

Hou me maar op de hoogte van hoe en wat!

Comment

• drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

Die simpele mod betekent het vervangen van de ventilatoren?

Hou me maar op de hoogte van hoe en wat!
                    ja...wil jou modificatie zeker wel weten van je. zeer interessant.
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• kvdb013
                      • Nov 2010
                      • 337

Op You tube staat een filmpje over het vervangen van de desbetreffende ventilator,
                      ben het ooit eens tegen gekomen.
                      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Originally posted by kvdb013
                        Op You tube staat een filmpje over het vervangen van de desbetreffende ventilator,
                        ben het ooit eens tegen gekomen.
                        Die modificatie ken ik ook. Ben dan wel benieuwd welke ventilator je gebruikt. Maar misschien dat er een simpelere oplossing is.

Overigens heb ik in een ander topic (of was dat in dit topic) gehoord/gelezen dat de nieuwere lichting stillere fannetjes heeft.

Comment

• AH
                          • Apr 2004
                          • 248

Idd gewoon andere fan,s
                          Volgende week komt een nieuwe, eerst maar ff kijken of die anders is.
                          Hou jullie op de hoogte. ( mits dit forum intussen niet ontploft is )
                          Anne Homan

Comment

• jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

Originally posted by qvt
                            ..... en nog een handig apparaatje die het draaiveld + N + PE checkt van CEE32's
                            Mag ik vragen naar het type/merk?

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Als je de passieve Alto TS serie kiest, stuur hem dan bi-amped aan.
                              Heb de passieve naast de actieve gehoord (actieve is bi-amped) en dat is echt een groot verschil. Laag is beter, hoog is minder schreeuwerig. Zowel voor de actieve als de passieve weet ik een luisteradresje mocht je geinteresseerd zijn.
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Ik w8 nog op wat zaken voor in m'n nwe
                                taperack. Da's wat in de pijplijn zit.

grtz

Nes
                                Last edited by NesCio01; 27-12-13, 10:13. Reason: inkorten tekst
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...