Zie de volgende link:
Panama weer open
Collapse
X
-
Om speculaties gelijk uit de wereld te helpen maar even een reactie van mijn kant.
Helaas heeft Panama inderdaad de deuren moeten sluiten waarmee Amsterdam weer een uitgaansgelegenheid kwijt is en waarbij al het personeel in één klap op straat is komen te staan.
De eigenaren hebben zich bij de beslaglegging hard gemaakt dat wij al onze spullen weg konden halen, hulde voor de eigenaren dus.
Gisteren hebben wij de complete installatie weg kunnen halen en hebben dus al onze spullen terug.
Nu hopen op een doorstart van deze toch wel markante club in Amsterdam.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
-
dat is niet zo mooi inderdaad... hopen maar op een doorstart dan.
had toch wel het idee dat deze tent wel een stootje kon hebben?Comment
-
Apart. Quote van AT5:
"'Doordat twee of drie mensen vanaf dag één tegen Panama hebben geprocedeerd wegens geluidsoverlast heeft de club 2,5 ton moeten inleveren.' Ook het verdwijnen van parkeerplaatsen en de hoge erfpacht droegen bij aan het faillisement."
Pardon? Zo'n bedrijf dat 250K - verspreid over 10 jarig bestaan - niet kan overleven? Kan me NIET voorstellen dat dit de oorzaak is. En verdwijnen van parkeerplaatsen? Volgens mij stond die club nog steeds vol genoeg met bezoekers. Hoge erfpacht? Is volgens mij ook geen verrassing maar een voortdurend en bewuste kostenpost, die je na 10 jaar toch wel kent en verstandig mee kunt omgaan.Creating shows beyond ImaginationComment
-
There is no substitute for imaginationComment
-
-
In mijn ogen toch de blijvende klachten van omwonenden.
En mss de hoogte van de boetes die al zijn gegeven.
Of de eigenaar is afspraken niet nagekomen in een bepaalde termijn. Mss had hij gedacht dat door verandering van geluid een hoop minder klachten zou krijgen.
Ik heb dit probleem ook gehad bij een klant van een discotheek. Zat in een huurpand en had overlast van geluid. Isoleren kostte rond de 100.000 euro maar eigenaar kon dit niet rond krijgen bij de bank omdat het pand geen eigendom was van eigenaar. De eigenaar van het pand weigert de verbouwing aan zijn pand te betalen dit omdat het pand aan de milieu eisen volstaat van de gemeente echter de discotheek die er in zit voldoet niet hieraan dus een probleem voor de eigenaar.
Dit soort problemen komt vaker voor bij horeca bedrijven wat een hoop sluitingen geeft.
Als het nu elke weekend leeg had geweest zou je een reden kunnen weten maar dat is niet het geval geweest.
De echte waarheid zal nooit boven water komen van hoe en waarom.
De echte waarheid zou de verkoop of overname kunnen beinvloeden.Last edited by Rolandino; 25-01-12, 14:19.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Wanneer je Panama zou kennen zou je weten dat de avonden dat er het meeste geluid wordt geproduceerd juist niet de live avonden zijn.
En, volgens mij is nog altijd de zaalbeheerder eindverantwoordelijke voor het geluidsniveau en een technicus 'slechts' uitvoerende.
Maar los van het feit of de vermeende geluidsoverlast al of niet de oorzaak is van het faillissement is er in mijn beleving nauwelijks sprake geweest van geluidsoverlast.
De appartementen tegenover Panama zijn nog niet opgeleverd en de keren dat ik er geweest ben, en dat zijn er heel wat geweest, hoorde je buiten nauwelijks geluid terwijl het binnen echt heel erg hard stond.
Er zijn waarschijnlijk een aantal omwonenden geweest die uit principe klaagden.
Op het TT circuit is enkele jaren geleden vanwege nachtvorst een training voor de paasraces afgelast, ondanks dat waren er die morgen meer dan 50 klachten binnen gekomen vanwege geluidsoverlast.....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik maak rapportages voor toelaatbare geluidniveaus voor o.a. muziekzalen, hierin staat wat toegelaten is, een dergelijk rapport zal toch aanwezig moeten zijn, melding vanuit de exploitant naar de gemeente.
Het is een rapportage, die veel voorkomt, hierin kun je ook als leverancier van de installatie gewoon zien wat de instelling/begrenzing van de luidheid moet zijn.
Doorgaans gaat de gemeente handhaven op deze rapportage bij klachten van de omgeving.
De regelgeving is vrij streng, en zeker bij binnenstedelijke panden zijn de maatregelen vergaand en complex.
Bij vrijstaande panden en een goede isolatie is het anders, over grote locaties bijv. Gelredome is genoeg te vinden omtrent deze materie.Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2Comment
Comment