Zucht...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tarpan
    • Dec 2008
    • 266

Een paar jaar geleden is mijn huis ook afgebrand.
    Door de jaren heen verzamel je natuurlijk heel wat materiaal, en je wordt verondersteld te weten dat je je inboedelverzekering "regelmatig aan moet passen".
    Nu ja, ik denk : "ik ben verzekerd. Nu kunnen we jaarlijks betalen en ik zit safe".
    Niet dus! Laat ik het erop houden dat ik met het bedrag uitgekeerd door de verzekering net genoeg was om een nieuwe set te kopen. En wat dan met de rest van de inboedel? Geen nieuwe set dus.
    Er stonden een aantal versterkers van anderen bij mij voor herstelling, die vielen ook niet onder "mijn inboedel" dus die kon ik ook lekker op eigen houtje vergoeden.
    Jammer dat ik geen bekend persoon ben, want van een benefiet heb ik nooit geweten.
    als je bij de brom zit...

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Dat is in mijn ogen je eigen schuld.

Als je bedrijfsmatig bezig bent heb je een bedrijfsverzekering nodig ook al heb je je bedrijf aan huis.

Dat soort risico's loop je als je NIET bent verzekerd.

Ook al is je huis tegen brand verzekerd en je toko brand af en na de brand blijkt dat er een deel van de schade schade is wat niets met het huis te maken heeft ( dus je bedrijfsmiddelen ) zijn deze niet verzekerd tenzij je een aparte bedrijfsverzekering hebt.

Wat vaak is dat deze verzekeringenn vaak te duur zijn voor vele "ondernemers" onder ons. Ik zet dit tussen haakkjes om duidelijk te maken dat veel van deze ondernemers of zal ik zeggen zelfstandigen alleen maar zich hebben laten inschrijven vanwege de voordelen van het ondernemingsvak.

Ik heb dagelijks geld in huis liggen van borg van klanten die bij inbraak of brand verzekerd zijn en dus bij verlies gewoon wordt terug betaald door de verzekering. anders kost het mijn eigen geld !

En ja het kost een vermogen om je goed te verzekeren.

ik heb brand / transport verzekering op mijn bakwagens en trailers een duur geintje maar veel onder ons hebben een bus met een gewone prive verzekering erop bij ongeval of brand zitten ze in de boot. Ook ik heb wel eens spullen van een collega op transport mocht ik ooit een ongeval krijgen of inbraak ben ik er voor verzekerd en krijgt mijn collega gewoon alles vergoedt. Een gewone verzekering veergoedt bij inbraak of diefstal alleen alles wat met het voertuig te maken heeft ( zelfs geen accesoires )

Als er wordt ingebroken en er wordt kontant geld gestolen moet jij aantonen dat je dat geld hebt gehad vaak kun je dat niet en als je je verhuur kontrakten laat zien als bewijs valt dat niet onder prive maar bedrijfverzekering. En die wordt vaak niet afgesloten omdat men denkt dat dat onder de prive verzekering valt omdat het pand is verzekerd. Helaas is je bedrijf aan huis niet meeverzekerd in de inboedel.
      Last edited by Rolandino; 04-02-12, 15:26.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Originally posted by Rolandino
        Dat is in mijn ogen je eigen schuld.

.

Jij bent echt handig met woorden man....

Iedereen neemt risico's als hij een eigen bedrijf heeft.
        Als je alles altijd en overal verzekerd wilt hebben kun je al het geld wat je verdient weer uitgeven aan verzekeringspremies.

Comment

• tarpan
          • Dec 2008
          • 266

Aangezien dit meer een hobby is, kan ik dus niets inbrengen en ben niet ingeschreven als ondernemer.
          Mijn "omzet" is zo'n 500 euro per jaar. Ik hoef er niet rijk mee te worden, maar het moet ook geen handenvol geld kosten om voor een appel en een ei te gaan werken.
          En wees gerust, de opdrachtgevers waarvoor ik werk, hebben geen budget voor een "echte" firma, dus ik neem niemands werk af.
          als je bij de brom zit...

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Hoe bedoel je met handig ? Het is een feit dat als je je niet ergens voor verzekert en er dan iets gebeurt waarvoor je niet verzekert bent is dat toch aan je eigen ?

Ik bedoel er niets persoonlijks mee hoor.

Ik denk dat 70% van Nederland te laag verzekert is omdat er elke week wel wat bijkomt.

Nare is dat je voor waarde moet verzekeren maar bij uitkering de waarde daalt.

En ja verzekeren kost veel maar als je niet verzekert bent kan het je nog meer kosten.

Die keus moet jezelf maken en dan niet "zeuren" als er iets verkeerd gaat.

In je huis zijn spullen van een ander niet mee verzekerd dus je neemt een risico ook al ben je hobbiematig bezig en dat risico is een risico dat als het een keer fout gaat jezelf voor de kosten op kan draaien.

Brand krijgen is het een van de ergere wat je kan meemaken. Heb hetzelf ook een keer meegemaakt.

Alles weg maar de verzekering keert alleen het materiele terug helaas geen emotionele waarde.
            Last edited by Rolandino; 05-02-12, 17:19.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

erg diepe zucht...........

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

@ronaldino
                zoals de tegenpartij al zei: "Samen voor ons eige" Rutte had het niet beter kunnen zeggen.

ik ben toch liever van "wie goed doet goed ontmoet", "beter een goede buur dan een verre vriend" enz. Dat maakt het allemaal toch een stukkie gezelliger in ons gedooglandje.

Als je ooit eens uitgezaagd moet worden hoor je liever ook niet een preek "moet je maar gewoon niet zo hard rijden meneertje" zullen we maar zeggen.

doe zelluf es lekker normaal enzo.
                lekker belangrijk!

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Tja, het is maar hoe je erover denkt. Feit is dat Tarpan zelf al aangeeft :

Door de jaren heen verzamel je natuurlijk heel wat materiaal, en je wordt verondersteld te weten dat je je inboedelverzekering "regelmatig aan moet passen".
                  Nu ja, ik denk : "ik ben verzekerd. Nu kunnen we jaarlijks betalen en ik zit safe".

Dus hij wist dat ie ondanks het verzamelen van heel wat materiaal je verzekering moest aanpassen omdat je inboedel groter geworden is.

Helaas neemt hij de keus dit niet te doen met de problemen als volgt. Zijn verzekering keert zijn verzameling niet uit enkel de verzekerde inboedel wat op papier staat met helaas niet de aanschafwaarde maar de dagwaarde.

Dat is zeker niet leuk maar helaas pindakaas it's reality.

Dat zijn feiten gebasseerd op de werkelijkheid en ja het leven is hard.

Ik hoop dat hij er wel iets van geleerd heeft.

Last edited by Rolandino; 05-02-12, 23:13.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Rolandino moet altijd alles 6 keer uitleggen, heel erg vermoeiend.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Originally posted by MusicXtra
                      Rolandino moet altijd alles 6 keer uitleggen, heel erg vermoeiend.
                      Ook zo jammer dat hij het woord spiegel niet weet te spellen,
                      laat staan dat ie erin kijkt...........

@Rolandino: Als je dit jaar met vakantie de zon zoekt en deze niet vind,
                      doch enkel regen en regen:
                      "Het is je eigen schuld, had je maar een zonverzekering moeten afsluiten'
                      of beter naar Helga moeten luisteren.......

Verder wens ik jou veel kleur in je leven toe,
                      op het zwarte/witte, raak ik nu toch wel op uit gekeken hoor
                      .......................

grtz
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Ik ben het terechtwijzend vingertje van Rolandino in deze kwestie ook meer dan grondig beu.
                        Aan de andere kant heeft hij wel gelijk (al moet hij het geen 6 x herhalen): je weet dat je risico neemt als je inboedel groeit maar je verzekering niet is aangepast. Als het dan fout loopt, is het inderdaad wel je eigen schuld. Dat is niet zwart/wit, dat is realiteit. Helaas mag je mensen tegenwoordig niet meer op die verantwoordelijkheid wijzen want dan worden ze boos. Ze hopen dat het hen wel niet zal overkomen en zullen altijd de schuld op iemand proberen te schuiven wanneer het hen toch overkomt. Dat is gebrek aan verantwoordelijkheidszin en dit komt de laatste tijd meer en meer voor in de maatschappij. En dat is zielig en laf.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

ik meen dat dit topic is gestart omdat er een MENS, een aardige collega nog wel, zijn huis en goed is kwijtgeraakt in een brand.

DAAR ging het over.

Dat het forum zich aan het ontwikkelen is een een dermate cynisch geheel dat zoiets vreselijks ontaard in het onder neuzen wrijven van "mot je gewoon uitkijken alles goed regelen dan krijg je een schep geld en is er no sweat" gezwaai is stuitend.

GELD is niet alles in dit leven. En dat je " gewoon alles zo moet regelen dat je nooit problemen hebt" weten we heus ook wel. DUH! Dat wordt ons door bankdirecteuren en zwendelaars vaak genoeg uitgelegd.

Dat onophoudelijke triomfantelijk mensen " jij had dit, jij had dat want dan had je geen problemen" aanwrijven. Dat feestelijk verkondigen ZIE je wel, MIJ overkomt zoiets niet want.... Ik weet langzaam steeds duidelijker waar de wilders-stemmers zitten geloof ik. Die zijn te stom om door te hebben dat ook ZIJ dakloos kunnen worden. ken je lekkah onder de brug gaan slapen hahahaha

Kunnen we niet wat meer beschaving tonen?
                          lekker belangrijk!

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Hulde en een hele mooie afsluiting Showband!
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...