Zucht...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Zucht...

Op facebook kwam ik het volgende tegen :

Seb Jongejans ( femmage, montezuma's revende etc ) is als engineer die bij de productie in Helmond stond zojuist al zijn apparatuur kwijt geraakt,
    maar waar mogelijk nog erger bereikte ons net het bericht dat Barny Pronk (o.a. Anouk) gisteren eveneens in een brand ALLES is kwijtgeraakt en het ternauwernood heeft overleefd...... onderstaand een copy van de post van zijn neef op facebook:
    Lieve vrienden Dinsdag ochtend rond 5 uur in de morgen is het huis van mijn neef Barny en Cissy volledig afgebrand ze hebben dit ternauwernood overleefd. En zijn alles kwijt geraakt geen broek of jas om aan te trekken drie katten overleden vreselijk!!!! ik ben een inzamel actie gestart donatie,s zijn welkom tnv B.I. Pronk ABN 605724636 alvast bedankt Boudewijn Pronk PS denk je eens in dat je in 10 minuten alles kwijt raakt en verliest waar je van houd.
    Barny loopt ook regelmatig mee op het forum hier...

Seb weet ik zo niet...maar dat is ook erg vervelend...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Brand is zeker erg om mee te maken.

Maar aan de andere kant ben je er voor verzekerd echter krijg je je emotionele waarde er niet mee vergoed.

Brand laat veel meer diepe schade je bent echt alles kwijt wat je dierbaar is.
    Ook erg voor die katten die er bij zijn omgekomen. Gelukkig hebben ze persoonlijk niets aan opgelopen.

Sterkte voor de slachtoffers.

Nog over de brand in Helmond ben ik van mening dat het nu ineens zielig is voor de band of groep die moest optreden en alles is kwijtgeraakt een beetje overdreven is ( werd verteld op het nieuws ) Verhaal gaat al ten ronde dat er kortsluiting in mengtafel is geweest die schijnbaar van de groep of band is geweest wordt dan de schade niet op hun verhaald ?

Nu hoop ik in dat het geval ( want het is een gerucht wat rondgaat dat is verspreidt door SBS6 ) dat de band of groep geen behringertafel had die de sluiting heeft gemaakt want met een Allen-heath of een Midas tafel ben je vrijwaard van schade op een klus of evenement ( volgens een forumlid hier zijn zeggen in het versterkers topic )
    Last edited by Rolandino; 30-12-11, 13:39.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Heel vervelend dit en nobel idee die inzameling maar als een eender iemand anders (minder bekend etc.) zoiets overkomt start men natuurlijk ook meteen een inzamelactie toch

Als elke inwoner van Nederland nu 25 eurocent (kun je altijd wel missen) op mijn rekening stort ben ik ook multimiljonair maar niemand die dat doet. Dit is gewoon verzekeringswerk en goederen van emotionele waarden krijg je met geen enkele cent terug, geen verzekering nog inzameling.

En de persoon op dit forum die de onzin verteld zoals Rolandino aanhaalt zullen we verder maar negeren.

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

De dingen die ik aanhaal ( over de kortsluiting wordt ook bevestigd in het andere topic over de brand alhoewel dat nog niet is vastgesteld waardoor het is ontstaan )

Plus het andere wordt ook door iemand bevestigd dat bij een Amerk een versterker bij stukken de klant begrip heeft voor de stukken dan als je stukken krijgt met een Bmerk versterker want dan ben je de boeman.

Want je hebt met het Amerk het beste in huis wat bestaat en dat kan niet kapot. Gaat het wel kapot dan kan jij er niets aan doen en ligt het echt aan het apparaat.
        Last edited by Rolandino; 30-12-11, 17:20.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Rolandino jong, ik vind het fijn dat je nu al de Champagne voor morgen aan het proeven bent maar blijf dan ondertussen even weg van het forum want de dronkemanspraat die je uitslaat, slaat nergens op. Je gewauwel over stukken is ook bijna niet te begrijpen dus je bent echt niet in je normale doen. En als ik eruit moet opmaken dat je met een B-merk verantwoordelijk zou zijn voor brand en met een A-merk niet, dan kan dit nog net een kanshebber worden voor de onzinpraat van 2011. Geniet van je eindejaar, drink er gerust op los zolang je niet de weg op moet en kom gerust terug in januari wanneer je terug nuchter bent. Aangezien je dus nu al aan de alcohol zit zal ik je ook nu maar al een prettige jaarwissel wensen zeker?
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Citaat van HANSOUND uit ander topic :

Als je op de echt beter betaalde gigs zit kun je best met de amps aan komen zetten, zo lang alles werkt is er niets aan de hand, heb je echter een probleem dan hebben jouw amps het gedaan.
            Een duurdere (gerenommeerde) amp kan ook stuk gaan maar dan kun jij er niets aan doen want, je hebt de beste amp die er is bij je...

Mijn opmerking is hierop gebasseerd.

Ik bedoel er niets mee maar helaas wordt het te serieus opgevat.

Ik haal uit deze uitspraak dat jij als persoon niet schuldig bent omdat je de beste amp of wat dan ook ( van een Amerk ) in bezit hebt.

Mijn mening hierover is dat de eigenaar aansprakelijk is van wat voor apparaat ook ( A of B merk ) want jij bent de eigenaar van het produkt.

Plus is het nog niet eens zeker wat de oorzaak is geweest van deze brand. Ook ik laat daar geen uitspraak over.

MAAR stel dat de oorzaak idd zoals zeggen van media de mengtafel zou zijn die van de band was, WIE er dan aansprakelijk is ( verzekering dekt denk ik niet schade die door derden is aangericht )

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by Rolandino
              Citaat van HANSOUND uit ander topic :

Als je op de echt beter betaalde gigs zit kun je best met de amps aan komen zetten, zo lang alles werkt is er niets aan de hand, heb je echter een probleem dan hebben jouw amps het gedaan.
              Een duurdere (gerenommeerde) amp kan ook stuk gaan maar dan kun jij er niets aan doen want, je hebt de beste amp die er is bij je...

Mijn opmerking is hierop gebasseerd.

Ik bedoel er niets mee maar helaas wordt het te serieus opgevat.

Ik haal uit deze uitspraak dat jij als persoon niet schuldig bent omdat je de beste amp of wat dan ook ( van een Amerk ) in bezit hebt.

Mijn mening hierover is dat de eigenaar aansprakelijk is van wat voor apparaat ook ( A of B merk ) want jij bent de eigenaar van het produkt.

Plus is het nog niet eens zeker wat de oorzaak is geweest van deze brand. Ook ik laat daar geen uitspraak over.

MAAR stel dat de oorzaak idd zoals zeggen van media de mengtafel zou zijn die van de band was, WIE er dan aansprakelijk is ( verzekering dekt denk ik niet schade die door derden is aangericht )

Als het een bedrijf is, zou het juist zijn als ze een bedrijfsschadeverzekering hebben. Nu weet ik niet of een groep artiesten ook als bedrijf gezien wordt. Het zou dan zomaar kunnen dat ze ook een aansprakelijkheidsverzekering hebben,
              Lijkt me meer wat voor juristen enzo.

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Voor mensen die niet ON TOPIC kunnen blijven: reageer niet, een forum is duidelijk niet een medium waar je mee om kunt gaan...
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Brand linken aan een A of B merk is idd dikke zever.
                  Alle toestellen die in Europa worden verkocht moeten voldoen aan de Europese veiligheidsnormen.
                  Dus een "Z" merk moet voldoen aan de Europese normen.

On topic: brand is nooit leuk maar hoeft financieel niet een drama te zijn als je je correct verzekerd.
                  Veel mensen gaan op jacht naar de goedkoopste verzekering. Daar komen idd dikwijls trobles van.
                  Als je een goeie verzekerig hebt, je goederen correct verzekerd hou je aan een brand geen kater over.

natuurlijk als het bij jou thuis gebeurt, kun je dingen verliezen die niet in geld te omschrijven zijn zoals bouwplannen, schema's enz...

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

Ik ben niet uit op verhalen over verzekeringen of donaties...Zelf heb ik een paar keer met Barny gewerkt en de informatie die hij hier op het forum brengt is voor iedereen goede informatie. Die jongen weet waar hij over praat! De bedoeling was om Barny en Seb medeleven te betuigen!

Meteen altijd dat gel*l over geld...wordt er een beetje moe van...er zijn ergere dingen op de wereld...geld is niet alles, alleen handig!

Dus get a life! Vergeet niet dat je elkaar op een dag tegen kunt komen...

Gelukkig nieuw jaar alvast en denk een keer met je hart.
                    Olaf Duffhuës

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by Olaf Duffhuës
                      Meteen altijd dat gel*l over geld...wordt er een beetje moe van...er zijn ergere dingen op de wereld...geld is niet alles, alleen handig!
                      Ik wil niet lullig doen maar in de quote die je hier neerplant staat toch duidelijk een rekeningnummer voor donaties dus wie begint er over geld?
                      Maar, los daarvan moet ik er ook niet aan denken door brand te worden getroffen, dat is zo allesvernietigend en die schade is nooit in geld uit te drukken.
                      Dus sterkte voor de betrokkene en hopen dat 2012 een jaar wordt waarin ze de boel weer op de rit weten te krijgen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Drumvogel
                        • Nov 2004
                        • 175

Niet verzekerd

Volgens Omroep Brabant zijn 13 van de 50 omwonenden niet verzekerd. De gemeente kon nog niet zeggen of zij de onverzekerde slachtoffers bij gaat staan. Zij hebben geen inboedelverzekeringafgesloten.
                        Het is een keuze. Maar in dit soort gevallen kom je jezelf tegen. Jammer dat een jaar zo moet eindigen.
                        ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Nieuwbouw of terugbrengen in de oude staat. Al is het nooit meer wat het geweest is.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Volgens de zoon van de architect is een herbouwing van het oude mogelijk. Dus dat lijkt mij wel mooi.

Ik zeur niet over geld. Ben alleen benieuwd hoe de verzekering hiermee omgaat met name als de mixer of ander iets van de band in brand is gevlogen betaald dan de verzekering van het theater uit of moet de band hiervoor verzekerd zijn ?

En erg voor de omwonenden die niet zijn verzekerd. Maar de brandschade is toch niet door hun brand ontstaan hun zijn toch slachtoffer van de brand die achter hun huis is ontstaan bij het theater ?

Hoop dat alles snel wordt afgehandeld zodat de slachtoffers verder kunnen met hun leven en dat het geen kat en muis spelletje wordt van verzekeraars waardoor ze nog een keer slachtoffer worden. Maar aangezien de bureaucratie van Nederland ben ik er bang voor.

Hopelijk worden ze door hun gemeente niet in de steek gelaten ( al ik mijn twijfels heb omdat ze deze brand het grote verlies van de stad vinden omtrent het onder rijksmonumenten staat )

Comment

• Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

Originally posted by Olaf Duffhuës

Dus get a life! Vergeet niet dat je elkaar op een dag tegen kunt komen...

Gelukkig nieuw jaar alvast en denk een keer met je hart.
                            Proost! Gelukkig nieuwjaar!
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

Ik wil niet lullig doen maar in de quote die je hier neerplant staat toch duidelijk een rekeningnummer voor donaties dus wie begint er over geld?
                              Maar, los daarvan moet ik er ook niet aan denken door brand te worden getroffen, dat is zo allesvernietigend en die schade is nooit in geld uit te drukken.
                              Klopt...het enige wat ik gedaan heb is inderdaad CTRL C/CTRL V...Ik had het moeten bewerken misschien...

Ik blijf wel bij mijn mening wat betreft geld/verzekeringen...Wat mij gewoon veel steekt, zoals gezegt heb ik wel eens met Barny gewerkt. Hij is een persoon met veel kennis die hij tot op zekere hoogte ook erg goed en duidelijk deelt. En als je het niet begrijpt, legt ie het nog een keer uit. En het is gewoon een prettig persoon.
                              Olaf Duffhuës

Comment

Working...