oor-veilig...
Collapse
X
-
Labels: None
-
Wat een groot misleidend project... Nu gaan mensen naar binnen met het "idee" dat de oortjes veilig zijn... Ondertussen stampt er 103dB aan herrie door de zaal... Ik vind het een bijzonder domme actie!If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-Manager -
Dit lijkt me een vervolg op de eerdere 103 dB berichten, voor aanvang van het festival seizoen.
Je kunt er alle kanten mee op, van publieksbescherming tot een garantie voor gehoorschade.
Was ook onderwerp van de tm-audio seminars, presentaties staan online.
conclusie daar was o.a. dat de met name de muziekcafe's hier ver bovenuit gaan, om een bepaalde sfeer te krijgen.
wordt ongetwijfeld vervolgd.Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2Comment
-
In een club lijkt me het ook makkelijker te realiseren dan in een muziekcafé of andere (kleine) omgeving met live muziek.
Als je met live artiesten werkt moet je namelijk ook nog eens met monitoring en met het geluid van hun backline en drums rekening houden, en dat kan soms knap lastig worden. Een beetje drummer of percussionist komt makkelijk boven die 103dB uit zonder dat er maar een versterker aan staat.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Sinds wanneer is 103dB(A) veilig voor je oren??
Vanaf 80dB(A) moeten we van de ARBO gehoorbescherming dragen en vanaf 100dB(A) kan acute gehoorschade optreden.
Nee, de hele avond/nacht in 103dB(A) is veilig hoor!!
Tsjongejongejonge... welke prutsambtenaar heeft dit keurmerk verzonnen...Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Behalve dat die 103 dB al in korte tijd gehoorschade kan veroorzaken is het niet alleen de muziek die te hard is.
Wanneer mensen in zo'n club met elkaar gaan praten staan ze op een paar cm van elkaars oor tegen elkaar te schreeuwen, volgens mij is dat nog veel schadelijker.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Wat dacht je van in een publiek staan terwijl het een fluit- of gilconcert opzet?Behalve dat die 103 dB al in korte tijd gehoorschade kan veroorzaken is het niet alleen de muziek die te hard is.
Wanneer mensen in zo'n club met elkaar gaan praten staan ze op een paar cm van elkaars oor tegen elkaar te schreeuwen, volgens mij is dat nog veel schadelijker.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Precies! Daar hoor je nooit iemand over, maar dat is waar een groot deel van de schade ontstaat..Behalve dat die 103 dB al in korte tijd gehoorschade kan veroorzaken is het niet alleen de muziek die te hard is.
Wanneer mensen in zo'n club met elkaar gaan praten staan ze op een paar cm van elkaars oor tegen elkaar te schreeuwen, volgens mij is dat nog veel schadelijker.There is no substitute for imaginationComment
-
-
Inderdaad, de naam van dit 'keurmerk' slaat nergens op (is in mijn ogen zelfs misleidend), máár 103dB is natuurlijk altijd nog veiliger dan bijvoorbeeld 130dB (je hebt er cowboys bij zitten).
Er moet wel ergens een grens getrokken worden, daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik, en dan kunnen we maar beter blij zijn met een 'werkbare' limiet van 103dB, dan dat één of andere ambtenaar roept dat de grens op 80dB moet komen te liggen en we vervolgens nergens meer met een bandje kunnen optreden.
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
@Hugo; dat is zeker waar, als het op 80 dB was gezet was dit topic ook gevuld met klaagzang dat het niet werkbaar is.....
Eigenlijk is het dus nooit goed.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
toevallig zag ik het item bij NOS op 3
Hier is ook sprake van een cursus.Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2Comment
-
True, maar daar gaat het niet om.
Waar het om gaat is dat een discotheek een keurmerk 'oorveilig' krijgt, wat bij de onwetende consument overkomt als 'hier loop ik geen permanente gehoorschade op'. Dat is pertinent onjuist, want langer dan 15 minuten in 103dB(A) (of hoger, die 103dB(A) is een gemiddelde Leq meting over 15 minuten) geeft wel gehoorschade en die is altijd permanent.
Dat is niet de definitie van het keurmerk (daarbij gaat het eigenlijk vooral om voorlichting) maar zo komt het wel over.
Dit keurmerk is dus eigenlijk een marketingtool en dat is niet zoals het hoort.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment

Comment