Spelling & grammatica

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

Spelling & grammatica

Disclaimer: Nee, dit is niet het zoveelste topic over spelfouten en d's en t's op dit forum.

Ik kreeg zojuist onderstaande advertentie voor m'n kiezen. Ik snap best dat niet iedereen een universitaire studie Nederlands achter de rug heeft, maar dit is toch wel lichtelijk... euh... tragisch... Ik tel in dit korte stukje tekst al vijf fouten! En dit is dus een advertentie, oftewel iemand heeft hier gewoon geld voor betaald!

Spelfouten maken in een forumtopic is jammer, maar daar lig ik niet direct wakker van. Persoonlijk zou ik echter niet snel zaken doen met een bedrijf dat zelfs in de naam een forse spelfout heeft zitten.
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Originally posted by Robert H
    Ik tel in dit korte stukje tekst al vijf fouten!
    Ik tel er zes.

Het moet minimaal zijn: Verhuur van licht- en geluidsapparatuur, Technische begeleiding en ondersteuning van uw productie en evenement.

En die laatste regel zou ik sowieso anders doen, maar dat is de keuze van de adverteerder.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1087

Ik bied zeven!

Per regel in de advertentie:

Theater- en evenemententechniek (koppelteken, spatie)

Verhuur licht- en geluidsapparatuur, technische begeleiding (koppelteken, foutieve spatie, missende e)

en ondersteuning van uw productie en evenement (missende n, foutieve punt)

Daarnaast zoals eerder al vermeld een aantal dingen die ik anders zou formuleren. Maar dat is smaakgebonden.

Blijkbaar een tekstbureau willen besparen en behoorlijk dislekties...

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

Misschien is de man een echte techneut , En zat ie bij de Nederlandse Les al draadjes te solderen.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Originally posted by @lex
          Blijkbaar een tekstbureau willen besparen en behoorlijk dislekties...@lex
          Hoi @Lex,
          altijd genieten van jouw taalposts!

Maar, moet jouw dislekties, niet zijn: dyslectisch?

Mss (mag dit?) ben ik te puriteins?, ik val al over
          je kan (want het is toch: ik kan, jij kunt?)

maar ja, 't is allemaal visueel, gelukkig niet altijd
          erg auditief, dus een geluk voor ons audiofielen?

grtz

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1087

Nou dat dislekties is ironisch bedoeld. Ik had er dus een smiley achter moeten zetten, maar ik houd niet zo van smileys (fout gebruik van interpunktie, haha).

groeten, @lex

Trouwens, dyslexie komt meer voor bij mannen dan bij vrouwen, maar het woord is wel vrouwelijk... Lullich voor ze!
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

lysdectisch, dus...

Comment

• ajdeboer
                • Feb 2009
                • 198

Hoe zit het dan met jouw
                interpunktie
                @lex?
                Tegenwoordig schrijven we interpunctie met een 'c'. Of viel dit geheel weer onder ironie?

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

een interpunktie is een stropdas die tussen punkers doorgegeven wordt.
                  lekker belangrijk!

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Volgens Johan C is een Interpunctie de middelstip....
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

Of is het nou toch, middenstip
                      Mixen is net als schilderen.
                      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Marketingtechnisch een sterke move.
                        Zonder deze stijl- en grammaticale fouten was de advertentie nooit opgevallen tussen de andere google add's, dat lijkt me een zekerheidje.

Weet zeker dat er frequent op deze add geklikt wordt, alleen al door de forum bezoekers die willen weten welke collega branchegenoot zich hier belachelijk maakt.
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Originally posted by NesCio01
                          Maar, moet jouw dislekties, niet zijn: dyslectisch?
                          Maar de advertentie is getypt, moet het dan niet typlectisch zijn?

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

Originally posted by moderator
                            Marketingtechnisch een sterke move.
                            Zonder deze stijl- en grammaticale fouten was de advertentie nooit opgevallen tussen de andere google add's, dat lijkt me een zekerheidje.

Weet zeker dat er frequent op deze add geklikt wordt, alleen al door de forum bezoekers die willen weten welke collega branchegenoot zich hier belachelijk maakt.

Dan ken je dat dus in twei opzigte een duure grap noeme.
                            Eg wel stom dus as je zo laat bleike dat je ni ken spelle.

Maar op de sgole doet men er ook maar verrotte wijnig meer an.
                            As daarzo je haar maar goet zit hè, daar gaatut tog om.
                            En as idereen het tog ken leze, nou dan?
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• @lex
                              • Jul 2006
                              • 1087

Originally posted by ajdeboer
                              Hoe zit het dan met jouw @lex?
                              Tegenwoordig schrijven we interpunctie met een 'c'. Of viel dit geheel weer onder ironie?
                              Je hebt helemaal gelijk! Niemand is onvijlbaar. En dat is weer een poging tot humor!

@lex

Comment

Working...