500 postings, de tussenstand

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 649

500 postings, de tussenstand

Zo, al heel wat jaartjes inmiddels op het forum (klein beetje langer, had eerste een andere naam) en het lijkt me gepast om eens een tussenstand te geven over dit forum, vanuit mijn perspectief.

Discussies gaan soms op het scherpst van de snede. Van mij mag dat, zolang mensen niet persoonlijk worden aangevallen. Als mensen onwaarheden posten mag best gevraagd worden waar ze hun mening/visie op baseren. Als ik een niet compleet of incorrect antwoord geef, mag men mij vragen waar ik het op baseer EN als iemand mij op correcte manier weet te overtuigen, op basis van feiten, ben ik de laatste die hem ongelijk zal geven. Recht is recht, zullen we maar zeggen....minder leuk voor mijn ego misschien, maar op mijn leeftijd heb je daar al minder last van

Soms hebben de discussies wel eens iets van "kijk eens hoe groot mijn p*k is" en gaat het een beetje de kant op van "de mijne was duurder, dus die zal wel beter zijn"..... Het nadeel is dat we allemaal een andere achtergrond hebben. De een heeft zijn "bestand" bij elkaar gesprokkelt en beetje bij beetje verbeterd en is er ook de eigenaar van, de anderen schuiven met de spullen van hun baas en zelfs dus geen eigenaar. Voor degene die "schuiven"met de spullen van de baas is het makkelijk praten en hun oordeel geven in de vorm van "Dit of Dat (t=p) is niks".... Aan de andere kant, dit is een forum voor (pro) users... dus doen zij net zo goed een duit in het spreekwoordelijke zakje.

Wat ik wel prettig vind is dat je postings ( of beter gezegd de persoon achter de postings) gaat herkennen en het ook beter kan wegen. Dat brengt wel enige nuance in, soms, scherpe opmerkingen.

Verder heb ik hier een schat van informatie gevonden in de vorm van de zoekfunctie dus newbies, gebruik deze. Het is echt heel waardevol.

Een aantal mensen heb ik inmiddels in real live ontmoet. Opvallend hoe je dan de tijd uit het oog verliest wanneer je over iets praat wat je leuk vind (beroepsmatig of als hobby). Opvallend ook hoeveel kennis mensen dan ook over de materie hebben.

Van een aantal peronen hier heb ik op PM berichten in het verleden altijd een goed en duidelijk antwoord gehad, dat heeft ontzettend geholpen. Jammer dat deze functionaliteit verdwenen is. Aan de andere kant zijn er nog genoeg te bereiken via hun website

Als het bovengenoemde in overweging nemende (mooie volzin is dat) vind ik het een prettig forum, de modjes doen ook hun best om te doen waar ze goed in zijn (modereren dus). Heb ook wel eens slotjes gezien en op mijn vragen altijd een keurig onderbouwd antwoord gekregen, dus daarvoor HULDE....

Als in generaliteit de "sfeer" zo blijft als hij is, ben ik voorlopig hier nog te vinden.....
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

+1

Toevallig ontdek ik net dat ik morgen 7 1/2 jaar wordt (op dit forum).
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 649

Het leek me wel eens gepast om een tussenstand op te maken...of hoe noem je dat...status bepaling??? Daarbij is het ook wel eens leuk om een positief geluid te laten horen Daarbij vind ik de dubbele ster onder mijn naam ook wel iets hebben ;-)
      Last edited by HR Soundproductions; 12-04-11, 14:47.

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Originally posted by HR Soundproductions
        Daarbij vind ik de dubbele ster onder mijn naam ook wel iets hebben ;-)
        ...Oww...

haha, ik zie het.

1 ster is een luitenant, 2 sterren een kapitein, en drie sterren...

... is een hele goeie koelkast (A. van Duijn)
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 649

Originally posted by Whitefarmer
          ...Oww...

haha, ik zie het.

1 ster is een luitenant, 2 sterren een kapitein, en drie sterren...

... is een hele goeie koelkast (A. van Duijn)
          Dan ga ik door voor de ijskast

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Inmiddels zit ik alweer bijna aan de 4000 berichten, eigenlijk nog meer omdat ook ik eerst onder een andere naam op het forum zat.
            Kan ook wel concluderen dat, gemiddeld genomen, de discussies uiterst plezierig verlopen. Ook ik zal iedereen nog wel wat langer vervelen met mijn posts.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

ik ben hier al heel lang aan het kijken geweest aantal jaren geleden maar niet echt actief in de reacties. Vooral aan het leren geweest en kijken hoe mensen dingen doen. Nu ben ik zelf wat actiever bezig met schuiven van spullen als we dat dan zo noemen. Echter ga ik er wel mee om als mijn eigen spullen want dat hoort zo. Inmiddels ben ik ook weer wat ouder en heb veel geleerd hier maar veelal ook in de praktijk.

Ik schuif dan ook hobbymatig met spullen en het is niet mijn Job, ik doe het er netjes eerlijk wit bij als freelancer zoals zovelen en dit bevalt me heel goed!

Het forum hier vind ik fijn omdat de regels strak en duidelijk zijn en er goed word gemod. Er zijn diverse andere fora waar veelal jongetjes zitten met grote monden en die zijn hier wel maar die zijn er snel achter dat ze niet moeten schreeuwen maar moeten luisteren...

Maar het kenmerkt ons allemaal denk ik wel als ik zeg, We zijn allemaal eigenwijs. Waarom, de klant heeft dat nodig anders zijn we zo failliet of gaat alles kapot.

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

Originally posted by radioactivediscoshow
                .....Er zijn diverse andere fora waar veelal jongetjes zitten met grote monden en die zijn hier wel maar die zijn er snel achter dat ze niet moeten schreeuwen maar moeten luisteren...
                Maar toch heb ik daar nog de meeste moeite mee....

(Ik zou zo'n slechte leraar zijn )
                Groeten John

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

500 berichten, 500 keer een bijdrage aan een discussie, waarvoor dank!

ps. twee sterren, leuk begin
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

Originally posted by Whitefarmer
                    Maar toch heb ik daar nog de meeste moeite mee....

(Ik zou zo'n slechte leraar zijn )

Ik ook daarom zijn we dat ook niet :P

Comment

• HR Soundproductions
                      • Oct 2005
                      • 649

Originally posted by moderator
                      500 berichten, 500 keer een bijdrage aan een discussie, waarvoor dank!

ps. twee sterren, leuk begin
                      Je moet natuurlijk ergens beginnen en ze zeggen niet voor niets; "Wie het kleine niet eert.......

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Ook ik zit alweer bijna 8 jaar (volgens mijn profiel vandaag op de kop af exact 7,5 jaar) op dit tot nu toe prettige forum. Heb hier vooral in mijn begintijd veel geleerd door heel veel te lezen en vragen te stellen over wat ik niet kon vinden of begreep op dit forum. Daarnaast heb ik toch vooral mijn ervaring opgedaan in de praktijk van andere techneuten en het bekende op je bek gaan en weer opkrabbelen.

De jongetjes met de grote mond komen hier niet zoveel voor en als ze hier komen dan zijn ze snel "back to earth" gebracht of met 5 posts alweer vertrokken. Ik kan mij soms wel ergeren aan de manier van taalgebruik en veelal ontbreken van leestekens (heb het niet over fouten, ben ook niet foutloos). Je kunt hier hele lappen typen en SMS-taal (w8, d8, 2b, etc) is daarom echt niet nodig ([OUWE LUL MODUS] het zegt vaak wel gelijk iets over de leeftijd van de poster [/OUWE LUL MODUS]). Net als iedereen die het maar gooit op dyslectie, natuurlijk vervelend maar kom op je zit achter een computer en tegenwoordig is er genoeg te doen met spelling- en grammaticacontrole.

Ook ik zal hier nog wel enige tijd rondhangen

O ja, zou het bijna vergeten; HR Soundproductions van harte met deze mijlpaal.
                        Last edited by vasco; 13-04-11, 11:28.

Comment

• HR Soundproductions
                          • Oct 2005
                          • 649

Originally posted by vasco

O ja, zou het bijna vergeten; HR Soundproductions van harte met deze mijlpaal.
                          Bedankt.

Misschien is het inderdaad een aandachtspuntje voor de jongere generatie om normale schrijftaal (met interpuncties, komma's en overige leestekens) te gebruiken. Dit komt inderdaad de leesbaarheid ten goede.

Comment

• Beldog
                            • May 2004
                            • 140

Damn, nu ik even kijk hang ik hier ook al bijna 7 jaar rond. Ben wel niet zo'n aktieve "poster" maar ik breng toch bijna dagelijks een bezoekje. Van sommige discussies heb ik al veel opgestoken (waarvoor dank) andere zijn te gek voor woorden. En dat sommige mensen niet weten waar een zoekfunctie voor dient, of google nog niet ontdekt hebben vind ik helemaal belachelijk...
                            Geluid & licht doen mijn collega en ik zelfstandig in bijberoep, wij hebben dus over de jaren alles bij elkaar gesprokkeld. Voor ons is het eigenlijk nog altijd een hobby, weliswaar een beetje uit de hand gelopen... Het stoort mij soms wel dat bepaalde mensen durven neerkijken op bedrijfjes als wij. Zeker wanneer ze zelf niks hebben en alleen maar bij een groter bedrijf werken. Anderzijds heb ik al enorm toffe mensen tegengekomen van grote bedrijven die wel begrijpen dat de "kleintjes" ook bestaansrecht hebben, ze geven dikwijls nog erg bruikbare tips ook. Wij trachten zo professioneel mogelijk onze klanten te helpen, binnen het beschikbare budget....er moet wel budget zijn...

Comment

• mrVazil
                              • Mar 2010
                              • 330

Hé beldog, je website link werkt niet?

Comment

Working...