Stopheling.nl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Stopheling.nl

Politie betrekt consumenten bij aanpak heling | nu.nl/internet | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Kijk, nu komen we misschien ergens...
    Nou dit nog even bekend maken onder het grote publiek... wie gaat mee flyeren
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Zolang politie geen tijd heeft voor dit soort zaken kun je sites opzetten zoveel je wilt maar oplossen doe je het niet.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Ook al komen er 100.000 klachten binnen op deze site wordt er net zoveel aan gedaan als de tijd voor de site er was.

Voor deze onzin hebben ze geen tijd. Ze hebben alleen tijd om jou een bekeuring te geven als je met je vinger in je neus zit achter het stuur. of 6 man op straat te zetten om de burger naar hun identiteit te vragen.

Kortom als de politie in het algemeen zich wat socialer opzet tegenover de burger zal er wat meer respect komen van die kant.

Op dit moment wordt de crimineel beschermt door de wet en handhaving. En dat wordt alleen maar erger.

Laatst heb ik nog een bekeuring gehad ( en die was terecht ) maar Politie had mijn bekeuring niet goed ingevuld. mijn naam klopte niet, mijn geboortedatum klopt niet, mijn kenteken en kleur klopte niet zo ook mijn adres en huisnummer.

Kortom de bekeuring die ik kreeg was van iemand anders die niet eens bestond.

Ik bezwaar aangetekend vanwege de vormfouten en moet hem gewoon betalen. De verbalisant had op het bureau de bekeuring aangepast terwijl ik juist die aanpassing niet heb dus er waren 2 verschillende bekeuringen op mijn naam voor hetzelfde feit.

Leuke is dat ik die na een tijd ook heb gehad. Dus 2 bekeuringen op hetzelfde tijd en datum.

Daar erger ik mij op omdat de grootste criminelen worden vrijgesproken op dit soort vormfouten.

Deze zaak heeft 4 maanden geduurt en ik moet er nog een extra boete over betalen omdat ik te laat betaald heb.

Wat ook leuk was is dat bij de toewijzing van mijn bezwaar nog een document zat die van van een ander persoon was. ik kon zien wat die persoon had gedaan ik had zijn gegevens een foto van de flitspaal.

Zo gaat justitie momenteel om met de burgers en met de gegevens van de burger.

Daar heb ik geen respect meer voor.

Mijn zaak tegen dhr. Foresti ( bekend hier ) loopt ook op een dood spoor.

Er zijn al enkele mensen opgepakt maar ik heb nog steeds mijn spullen niet terug zo ook mijn schade niet vergoedt.

Ze worden na arrestatie na een uur weer losgelaten.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Kortom:
        als vanouds gaat de politie "op zijn Hollands" te werk:
        lekker veel bureaucratische l*lkoek-uren draaien op (zeker in die hoek!) zeer slecht werkende software.
        Terwijl we hier toch ook een spreekwoord hebben dat luidt:
        "Voorkomen is beter dan genezen".
        De 5% (!) van alle misdaad die nu wordt opgelost, gaat echt niet omhoog met dit soort dingen.
        Wat er hier moet gebeuren is dat allerlei klojo's niet het idee moeten hebben dat de misdaad in NL voor 95% wél lonend is.
        [ Justitie hier is een grote fouten makende puinhoop, dat blijkt -tig keer per jaar. ]

En loop je als boef wel een keer toevallig tegen de lamp ?
        dan doe je een taakstrafje,
        of zit je een weekje of wat in een luxe-cel,
        en daarna ga je zo weer op de oude voet verder.
        95% kans dat het wel weer prima lukt!
        En dat alles is geregeld en gedekt door de politieke besluiten van àlle partijen van de afgelopen ~40 jaar.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• stainz
          • Sep 2009
          • 609

wat een misverstanden allemaal hier... jullie doen allemaal alsof de politie er is om de wet te handhaven, maar dat is absolute onzin; de politie is er puur en alleen om de staatskas te spekken en hun eigen salaris terug te verdienen.

Laat ik voorop stellen: in principe is het overtreden van elke wet fout, echter vind ik dat de weging van de straf wel enigszins moet overeenkomen met de zwaarte van de overtreding. Naar mijn mening is een winkeldiefstal (zonder geweld; gewoon spullen pakken en de winkel uit lopen) een zwaardere overtreding dan door rood verkeerslicht heen rijden (ondanks het feit dat er bij het laatste mogelijk mensenlevens gevaar lopen) desondanks is de boete voor het door rood-licht rijden €150,- geworden m.i.v. 1 januari j.l. en de boete voor winkeldiefstal is €50,- wat naar mijn mening niet proportioneel is.

Met andere woorden als je een CDJ2000 wilt hebben: loop een grote muziekzaak binnen steek een CDJ2000 in je tas en loop weer naar buiten. Wordt je gepakt moet je hem helaas terug geven en kost het je €50,- maar als je niet gepakt wordt is er dus niets aan de hand.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by Rolandino
            O
            Laatst heb ik nog een bekeuring gehad ( en die was terecht ) maar Politie had mijn bekeuring niet goed ingevuld. mijn naam klopte niet, mijn geboortedatum klopt niet, mijn kenteken en kleur klopte niet zo ook mijn adres en huisnummer.

[knip]
            Daar erger ik mij op omdat de grootste criminelen worden vrijgesproken op dit soort vormfouten.
            Uhmm... een fout in een PV is geen vormfout en kan achteraf aangepast worden.

Deze zaak heeft 4 maanden geduurt en ik moet er nog een extra boete over betalen omdat ik te laat betaald heb.
            Je hoeft niet te betalen zolang je bezwaarprocedure loopt. Heb je toch iets niet goed gedaan.

On topic:

Als jij aangifte doet van diefstal en je hebt een serienummer, dan komt dat serienummer in deze database terecht.

Kom ik nou straks ergens (PA-Markt of bij boer Teun achterom) een CDJ1000 tegen, dan kan ik direct het serienummer checken en evt de politie bellen.
            Het opzetten van een dergelijk systeem incl website kost, mede door de bureaucratie die er bij komt kijken, veel geld. Dat kan alleen maar betekenen dat de politie meer wil gaan doen tegen heling en jouw belletje met informatie als 'persoon x, adres y, serienummer op stopheling.nl' zeker serieus gaan nemen.

Diefstal/heling hoeft echter geen enkeltje gevang te betekenen. Iemand die gearresteerd wordt voor dit soort zaken mag vaak na een paar uur weer weg ja, maar dat proces komt er echt wel.
            Het feit dat criminelen (van die tiener die lipgloss jat tot een drugsdealer) niet in voorarrest blijven heeft te maken met het risico wat ze opleveren voor de samenleving en de kosten. Iemand maanden in voorarrest hebben kost veel geld en dat mogen wij, als brave burgers, betalen.

Ergo: het is nooit goed. Oppakken en in voorarrest zetten kost jou indirect geld... dat wil jij niet. Vrijlaten en later dagvaarden (wat prima kan omdat de kans op herhaling of het risico voor de samenleving klein is) is veel goedkoper voor justitie, maar dat vind jij ook weer niet in orde.

Originally posted by stainz
            wat een misverstanden allemaal hier... jullie doen allemaal alsof de politie er is om de wet te handhaven, maar dat is absolute onzin; de politie is er puur en alleen om de staatskas te spekken en hun eigen salaris terug te verdienen.
            Hmmm... en wie roept er het hardst om hulp van de politie en gerechtigheid als hij bestolen of bedreigd wordt... juist ja.
            Wat een verdraaid beeld van de samenleving.
            Zullen we de politie dan maar afschaffen? Wat niks kost hoef je ook niet te verdienen. Die paar honderd verkeersdoden erbij kan ook wel, kunnen de pedofielen, drugsdealers, zware criminele en gewapende overvallers lekker hun gang gaan... gezellig.

Ow, en kaartje kopen voor een concert? Welnee, ik ram die portier neer en loop naar binnen, wie maakt me wat.
            Dat de organisatie dan failliet gaat en jij als technicus binnen een jaar geen droog brood meer kan verdienen had je nog niet aan gedacht?

Naar mijn mening is een winkeldiefstal (zonder geweld; gewoon spullen pakken en de winkel uit lopen) een zwaardere overtreding dan door rood verkeerslicht heen rijden (ondanks het feit dat er bij het laatste mogelijk mensenlevens gevaar lopen) desondanks is de boete voor het door rood-licht rijden €150,- geworden m.i.v. 1 januari j.l. en de boete voor winkeldiefstal is €50,- wat naar mijn mening niet proportioneel is.
            Dus jij vind een aanzienlijke kans om een totaal onschuldige weggebruiker die zich wel aan de verkeersregels houdt dood te rijden minder erg dan een winkeldiefstal (kleine economische schade en 100% gedekt door de verzekering)???
            Serieus... dat kan je toch niet menen????
            Last edited by renevanh; 11-03-11, 11:57.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

En wanneer gaan ze eens iets ondernemen tegen websites die valse advertenties publiceren?

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by frederic
                En wanneer gaan ze eens iets ondernemen tegen websites die valse advertenties publiceren?
                Volg het nieuws eens, iets me iPads...

Comment

• stainz
                  • Sep 2009
                  • 609

Originally posted by renevanh
                  Dus jij vind een aanzienlijke kans om een totaal onschuldige weggebruiker die zich wel aan de verkeersregels houdt dood te rijden minder erg dan een winkeldiefstal (kleine economische schade en 100% gedekt door de verzekering)???
                  Serieus... dat kan je toch niet menen????
                  Ik gaf al aan dat elke wetsovertreding verkeerd is, echter door rood rijden kan ook nog op veel teveel manieren... (denken nog wel door oranje te kunnen maar op 2m voor de stopstreep het licht op rood zien springen aan de ene kan en totaal roekeloos verkeerslichten totaal negerend rond racen)

Je brengt niet in alle gevallen mensen ernstig in gevaar, zelfde geldt voor snelheidsovertredingen 's nachts. Heb meermaals per jaar bonnen op de mat voor enkele km's/h te hard op tijdstippen tussen 3:00uur en 5:00uur op zondagochtend bijvoorbeeld..
                  Wellicht had ik mijn eerdere reactie wat beter moeten nuanceren, maar ik denk dat het wel een redelijke aftekening is van hoe een groot deel van de maatschappij tegen de politie aan kijkt.

Echt zware criminaliteit (moord, onzedelijk-gedrag etc.) wordt over het algemeen goed aangepakt. Verkeersovertredingen en dergelijke kleine dingen worden over het algemeen hard aangepakt met flinke geld-boetes.
                  Maar het probleem zit hem in alles wat meer is dan een verkeersovertreding maar minder dan een zware criminaliteit, deze dingen worden naar mijn mening (en vele medelanders met mij) niet hard genoeg aangepakt. Een winkeldiefstal mag dan maar een boete opleveren van €50,- een gewapende overval levert ook hooguit een paar maanden cel of een taakstraf op.

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

(denken nog wel door oranje te kunnen maar op 2m voor de stopstreep het licht op rood zien springen aan de ene kant
                    Oranje betekend afremmen, niet versnellen...

Comment

• stainz
                      • Sep 2009
                      • 609

In theorie heb je volkomen gelijk, maar ik denk dat zeker iemand in het vakgebied van de L&G-techniek moet weten dat de praktijk vaak anders is dan de theorie. Een goed technicus wordt je niet door een hele berg theorie te kennen, maar door ervaring uit praktijksituaties wordt je beter en beter.

Ik rij al vele duizenden kilometers schadevrij en hou me zeker niet altijd netjes aan de theorie en heb naar eigen inzien nog nooit mensen op de weg in gevaar gebracht, toch al verschillende boetes mogen ontvangen; waarom? simpel ik hield me niet altijd even netjes aan het theoretische model dat verkeersveiligheid moet bevorderen en dat de wegenverkeerswet heet.

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Het is toch een raar wereldje.
                        Zo ontdek je dan waar je spullen staan, die gejat zijn en dan wil je ze natuurlijk terug. Helaas, als de dief er geen afstand van doet, krijg je ze niet zomaar terug, al heb je alle eigendomsbewijzen in handen.
                        Vindt je het terug bij een koper (heler) dan wordt het nog moeilijker als die zegt dat hij een redelijke prijs betaald heeft voor zijn aankoop.
                        Een versterker van 1000 euro, waarvan hij zegt dat hij die als defect exemplaar , tweedehands gekocht heeft, is met 50 euro dik betaald. je krijgt dus helemaal niets terug. De koper hoeft nog steeds geen eigendomsbewijzen of aankoop bonnen te tonen. Ondernemers moeten wel alle bonnetjes en andere flauwekul zeven jaar bewaren. Dat kan voor de belasting wel eens geld opleveren. Al het andere niet.

Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• tha_dj
                          • Jan 2004
                          • 375

Ja, op zich leuk en handig zo'n site !!!

Maar werkt alleen, als iemand het inderdaad meld of als iedereen er inderdaad EERST kijkt alvorens tot koop over te gaan.

Bedoeling van zoiets is natuurlijk mensen over te halen GEEN gestolen spullen aan te schaffen, zodat het GEEN handel wordt voor andere handige mensen.

Alleen werkt het NIET, omdat mensen gek zijn op koopjes en in sommige gevallen voor het prijsverschil best een risico te durven lopen.

your light !

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

En het is natuurlijk ook een misvatting van de politie om te denken dat het merendeel van de gestolen materialen weer in dit land verkocht zou worden.
                            Zo achterlijk zijn die Bulgaren, Roemenen, Serven, Kroaten en (vooral) Albanezen nu ook weer niet.
                            Het "Nieuwe Oost-Europa" is ook nog steeds een goede afzetmarkt: WitRusland, Oekraïne, Moldova, Macedonie, Servie, Kosovo enz.
                            En nog wat verder weg: Azerbaidjan, Armenie en Georgie,
                            de nog veel frissere omgeving daarvan:
                            Dagestan en Tjetjenie betalen alleen voor (te dure) voetballers, de rest moet gewoon gejat binnekomen.
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Carl
                              • Nov 2000
                              • 907

En een oranje verkeerslicht betekent STOPPEN, tenzij dat te gevaarlijk is.
                              Gas geven om het "nog wel even te halen" is dus hetzelfde als door rood rijden.
                              Een bekeuring voor paar kilometer te hard is gewoon 10 ~ 15km. te hard op je snelheidsmeter. Wil je geen prent, doe dat dan niet.
                              En meerdere keren per jaar een bekeuring voor dezelfde soort overtreding?
                              Het is de bedoeling dat je ervan leert hoe het niet moet.......

Comment

Working...