Wanneer legt J&H de lat wat hoger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Gerrit
    • Apr 2002
    • 479

Originally posted by MacGyverSounds
    helemaal mee eens. Sterker nog : ik heb een paar demo's gedaan, en uiteindelijk loopt de klant naar de importeur, en krijgt daar dezelfde of meer korting dan ik, en de importeur maakt het geen hol uit. Terwijl de klant toch duidelijk aangeeft dat ik de demo gedaan heb, en de importeur bevestigt dat.
    Dat zegt meer over de relatie tussen jou met de importeur dan jou relatie met de eindgebruiker.
    Aangezien ik ook werkzaam ben bij een importeur komen ik regelmatig dit soort zaken tegen. Wij maken duidelijke afspraken met wederverkopers, zij melden ons welke eindgebruiker/project het betreft.
    ------------------------------------------------
    Without colour, there is no perception
    ------------------------------------------------
    MvG

Gerrit Schottert
    Controllux

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Dat is nou echt een antwoord van iemand die bij zo een " importeur " werkt.

99% van werknemers bij een distri of importeur levert aan zijn eigen klanten ook in de prive sfeer en via via via.

Dit soort dingen gebeurt nu eenmaal in het echte leven. In theorie is alles anders.

En om iet te zeggen dat bepaalde importeurs dat niet doen is bullshit. Als ik met een zak geld bij een importeur aanklop staat de deur open en ik ga zonder geld en een volle vrachtwagen spullen naar huis.

Zo werkt het nu eenmaal. Het draait allemaal om geld. het liefst kontant !

Het mooie is dat ook de meeste dealers eigenlijk geen dealers zouden moeten zijn.

Er zijn dealers die 80% van hun inkoop voor eigen gebruik houden
      Er zijn dealers die moeten leveren aan de kleinere dealers met een te hoge prijs ( prijs in de winkel is in BTW gelijk als vaak de inkoop van betreffende kleine dealer ex BTW en vaak verkopen ze ondanks hun lage verkoop nog eens met extra korting waardoor de winstmarge niet meer aantrekkelijk is om het te willen verkopen.

Helaas maakt de wet zich daar niet druk over zo ook de importeurs of distributeurs.

Waarom zou ik als kleine dealer bij een hoofddealer moeten inkopen terwijl de prijs te laag is van de verkoop bij deze persoon ?

Voorbeeld is Ik zou bij een hoofdealer moeten bestellen en niet bij de importeur. De advies verkoop is bv van een produkt 100,00 in BTW bij die hoofdealer ligt het produkt voor bv 80 euro in BTW in de winkel en ik zou hem kunnen inkopen voor bv 65,00 ex btw Dan is het toch niet de moeite om het nog bij die hoofddealer in te kopen. In feite zijn mijn klanten ook de klanten van mijn leverancier voor zo goed als dezelfde prijs.

Dit soort systemen worden heel vaak gebruikt en helaas ook door de "grote" jongens gedaan to hun dealers.

Dealerschap stelt niets meer voor. In ieder geval niet om trots op te zijn.

Iedereen met een KvK kan tegenwoordig rechtstreeks inkopen of je nu dealer verhuurder of eindgebruiker bent.

er is een importeur in nederland die mij 2 mailingen stuurt voor verhuur en verkoop en 80% van de mails is de verhuurkant voordeliger uit als de dealerkant. Hiermee hun al een paar x geconfronteerd met deze mail en dan krijg je te horen dat ik dat niet had mogen ontvangen. Na meerdere malen gesprekken gevoerd te hebben hebben ze toegegeven maar vanaf die tijd zijn die dubbele mails niet erg veel verandert.

Tegenwoordig werken ze met verschilklende dealerkortingen die persoonlijk worden afgesproken. MEn heeft altijd een smoes om er onder uit te komen.

Mijn stelling is :

Wie is beter als dealer

A iemand de voor een halve ton order plaatst en de komende jaar bijna of niets bijbesteld

B Iemand die op jaarbasis meer inkoopt dan een dealer bij zijn eerste order en die de spullen serieus in de markt brengt

Ik zou kiezen voor B maar helaas kiezen de meeste voor A want die heeft een contact voor x-jaar dat bedrag

En dat terwijl de meeste spullen voor eigen gebruik zijn.
      Last edited by Rolandino; 27-02-11, 14:01.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Inderdaad Gerrit...slecht voorbeeld...Alle bedrijven waar jij gewerkt hebt, wat ik weet..;-) kan je makkelijk kopen...Ik kan dan toevallig, als ik dat zou willen! ook bij ControlLux kopen...De meeste importeurs kun je benaderen en inkopen...Alleen krijg je vaak een andere korting dan een (voorraadhoudende)dealer...Maar uiteraard ken ik ook importeurs die de lijntjes wel strak houden...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by Olaf Duffhuës
          Maar uiteraard ken ik ook importeurs die de lijntjes wel strak houden...
          Ik ken er zelfs waar wij vroeger (als particulier) zo binnen liepen en konden kopen, maar waar nu de deur dicht blijft voor particulieren.

Comment

Working...