Wanneer legt J&H de lat wat hoger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djestavan
    • Feb 2011
    • 2

Wanneer legt J&H de lat wat hoger

Beste licht, Av & geluid fans!

Ik ben nu al een enige tijd wat sites aan het af streven kijkend naar
    wat de verschillen qua producten zijn. Nu valt me erg op dat j&h steeds producten promoveert die erg lowbudget zijn.Keihard schreeuwen ze met de goedkoopste ledparen en de mooist klinkende ledparren. Ik weet dat elke beginnende ondernemer het moet doen met de bekende dap speakers en de moonflowers van showtec, maar wat als men meer wilt?
    Ik denk zelf dat wij, die iets verder kijken dan deze producten een groter assortiment willen. En hiermee bedoel ik zenders van senheiser met masten, degelijke movingheadjes en fatsoenlijke geluidstafels waar men mee uit de voeten kan. Graag jullie reactie hierop
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Die meer "highend" apparatuur koop je als serieus licht en geluidsbedrijf niet bij een webshop, maar bij een van de vele dealers danwel de importeur zelf.
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Tom06
      • Aug 2009
      • 161

Maar er zijn ook hobbyisten die goede apparatuur willen.(zoals ik)
      En ik zou niet zo snel aankloppen bij een inporteur
      Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Originally posted by Tom06
        Maar er zijn ook hobbyisten die goede apparatuur willen.(zoals ik)
        En ik zou niet zo snel aankloppen bij een inporteur
        Maar een mengtafel van beetje serieus bedrag of een bewegend kopje van 1500+ euro wil je toch over 't algemeen even bekijken / voelen / proberen en ook gelijk afhalen, niet door een webshopje laten leveren dunkt mij.. Hobbyist of niet.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Tja... Dat was inderdaad de gedachtegang. Vroeger. Tot een paar jaar geleden.
          Want nu kan het anders.

Kijk eens naar het aantal auto's dat op internet gekocht word. Dat SCHIET omhoog.
          Bevalt het ding je niet, dan breng je hem toch gewoon terug. En zolang het percentage terugbrengers niet te hoog word, kan dat prima. Het pusht de fabrikanten in ieder geval wel om een goed product te maken, dat geen 'terugbrengers' creëert.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

ik denk dat het draait om geld, als ze er genoeg aan kunnen verdienen zullen ze het vast wel doen.

Van de andere kant : ik zie een apart hoekje met oa Crown, Crest, Shure, Sennheiser, etc

Nog afgezien van het feit dat de grote merken hun spullen niet via webshops aan willen bieden : Hoe pro wil je het hebben?

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by Djestavan
              Beste licht, Av & geluid fans!

.....En hiermee bedoel ik zenders van senheiser met masten, d....
              klik ff? en nog eens?
              Last edited by Gast1401081; 26-02-11, 08:44.

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 649

Als ik, als bedrijf, een investering zou willen doen, zou ik toch graag advies willen en verder "kijken-voelen-ruiken" etc. Zeker als het om duur highend spul gaat, dat een afschrijvingsregime heeft. Ik zou dit niet zomaar via een webshop doen. Orienteren via internet is een ander verhaal. Daarbij, mocht je problemen krijgen is het garantie traject ook vaak anders bij een webshop dan een dealer/importeur.

Aan de andere kant, als ik spul al meerdere keren heb ingehuurd en op die manier ermee gewerkt heb EN het bevalt (en je uitsluitend en alleen voor de prijs zou gaan) zou een aanschaf via een webshop prima zijn.

Persoonlijk heb ik in het verleden spul ingehuurd en later alsnog aangeschaft. ALs je vooraf hierover afspraken maakt, dan hoef je de huur niet te betalen of krijg je korting op je nieuwe aanschaf.

Overigens vind ik, dat commercieel gezien, een webshop voldoende diversiteit moet bieden (filantropie is meestal geen goede commerciele strategie) zodat ook de instappers en de wat meer gevorderde gebruikers bij je terecht kunnen.
                Last edited by HR Soundproductions; 26-02-11, 09:27.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Kun je eens wat voorbeelden geven wat voor highend is, en hier niet te koop?

Merken zoals D&B, EAW, Meyer, Martin Audio, L Acoustics zul je hier nooit tegenkomen, omdat de fabrikant dit niet wil.

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Ik denk ook dat J&H overweegt en inziet dat de winst en verkoop van B-merken en verwanten meer oplevert dan een dure HI end set te verkopen wat meestal maar eenmalig verkocht wordt. Men koopt nu eenmaal makkelijker een dap topje extra bij ipv een dure Hi end top bij te kopen.

Een dealer gaat failliet als hij enkel PRO merken verkoopt omdat zijn klantenkring ook rechtstreeks bij importeur of distributeur of fabriek kan kopen.

De markt is gewoon op dat gebied kapot voor de verkopers.

Noem maar een voorbeeld :

Je bent dealer (je moet dus een x bedrag per jaar neerleggen voor je inkoop ) je maakt afspraken met de leverancier.

Je koopt iets in als dealer voor bv 100 euro ex btw en de aanbevolen verkoopprijs is 250 euro in btw. deze prijzen worden op het net niet meer gehouden. De ene dealer geeft jou 10% de ander 30% wat wettelijk mag dus dan ga je een concurentie strijd aan met de dealers onder elkaar.

Wat nog mooier is dat de klant van de dealer nu ook via via of met een Kvk rechtstreeks kan kopen bij importeur / distributeur en ze voor dezelfde prijs kan kopen die de dealer betaald ( of nog goedkoper )

Ik ben van mening dat ook al heb je een Kvk en je bent een eindgebruiker dat je andere prijzen zou moeten hebben dan een wederverkoper / handelaar / dealer.

Soms vraag ik me af waarom mijn particuliere eindgebruikers klanten goedkoper aan spullen komen dan ik als verkoper.
                    Last edited by Rolandino; 26-02-11, 12:14.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• @lex
                      • Jul 2006
                      • 1086

Iets geeft mij het gevoel dat het een bashende, jaloerse concurrent is waar we niets meer van gaan horen...

@lex
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Originally posted by Rolandino
                        Soms vraag ik me af waarom mijn particuliere eindgebruikers klanten goedkoper aan spullen komen dan ik als verkoper.
                        Ik denk dat veel klanten dit wel zeggen maar dat er niets van waar is

Overigens vind ik webshops helaas een waardeloze service geven.
                        Wat heb je als professionele eindgebruiker aan defecte apparatuur die je op maandag zelf terug moet sturen naar de shop en dan kan gaan zitten wachten tot je het weer een keer terugkrijgt?
                        Daarom ga je naar een echte dealer die je een ander apparaat mee kan geven tot die van jou gemaakt is.
                        En dan de kennis van de apparatuur die de echte dealer heeft en die hij op mij overbrengt zodat ik de apparatuur op de juiste manier gebruik is ook echt van groot belang.
                        en ik kan die dealer bellen en hem technische vragen stellen,

Ik zie soms geluidssets van RCF gekocht bij een webshop in gebruik door een stel PRUTSERS en helaas geen enkel benul hoe ze het spul wel moeten gebruiken.
                        En de Webshop ??? die weten er al net zoveel vanaf,
                        Nou dan betaal ik liever iets meer en laat me dan goed voorlichten hoe ik een set aansluit

Dus laat de webshops alsjeblieft lekker goedkope chinese zooi verkopen en houd A-merken bij mensen die weten hoe ze er mee om moeten gaan!!!
                        Last edited by Hansound; 26-02-11, 15:26.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Het gebeurt meer en vaker dan je denkt.

Tegenwoordig hebben de importeurs / groothandels / distributeurs openbare showrooms waar iedereen terecht kan en kan bestellen.

Korting / produkten wordt niet op papier gezet maar meestal mondeling gedaan en de faktuur ( zonder omschrijving van het werkelijk geleverde produkt maar met een omschrijving van geleverde produkten ) heeft geen naam erboven en geen naam verkoper.

Ander voorbeeld is dat jij bv een rol kabel moet kopen van 100m maar jouw klant per meter bij jouw leverancier kan kopen voor een lagere prijs die jij per meter per rol betaalt.

Allemaal kleine dingen maar je maakt het wel kapot.

Heb al diverse malen kopie van fakturen gehad van mijn klanten die rechtstreeks goedkoper als mij konden kopen. Betreffende bedrijf ermee geconfronteerd en dan gewoon liegen dat het hun faktuur niet is of een antwoord dat het via via gegaan is.

Kom ook vaak bij leveranciers onverwachts binnenlopen staan er gewoon particulieren spullen in te laden.

Maar je doet er helaas niets tegen.

Tegenwoordig kan en mag alles.

Als een Groothandel / disrtibuteur / importeur een particuliere klant krijgt zou hij die moeten doorsturen naar een van zijn dealers. Echter gebeurt dit steeds minder tot niet.
                          Last edited by Rolandino; 26-02-11, 17:58.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by Rolandino

Het gebeurt meer en vaker dan je denkt.

Tegenwoordig hebben de importeurs / groothandels / distributeurs openbare showrooms waar iedereen terecht kan en kan bestellen.

Korting / produkten wordt niet op papier gezet maar meestal mondeling gedaan en de faktuur ( zonder omschrijving van het werkelijk geleverde produkt maar met een omschrijving van geleverde produkten ) heeft geen naam erboven en geen naam verkoper.

Ander voorbeeld is dat jij bv een rol kabel moet kopen van 100m maar jouw klant per meter bij jouw leverancier kan kopen voor een lagere prijs die jij per meter per rol betaalt.

Allemaal kleine dingen maar je maakt het wel kapot.

Heb al diverse malen kopie van fakturen gehad van mijn klanten die rechtstreeks goedkoper als mij konden kopen. Betreffende bedrijf ermee geconfronteerd en dan gewoon liegen dat het hun faktuur niet is of een antwoord dat het via via gegaan is.

Kom ook vaak bij leveranciers onverwachts binnenlopen staan er gewoon particulieren spullen in te laden.

Maar je doet er helaas niets tegen.

Tegenwoordig kan en mag alles.

Als een Groothandel / disrtibuteur / importeur een particuliere klant krijgt zou hij die moeten doorsturen naar een van zijn dealers. Echter gebeurt dit steeds minder tot niet.
                            helemaal mee eens. Sterker nog : ik heb een paar demo's gedaan, en uiteindelijk loopt de klant naar de importeur, en krijgt daar dezelfde of meer korting dan ik, en de importeur maakt het geen hol uit. Terwijl de klant toch duidelijk aangeeft dat ik de demo gedaan heb, en de importeur bevestigt dat.

Comment

• Hansound
                              • Apr 2006
                              • 832

Originally posted by MacGyverSounds
                              helemaal mee eens. Sterker nog : ik heb een paar demo's gedaan, en uiteindelijk loopt de klant naar de importeur, en krijgt daar dezelfde of meer korting dan ik, en de importeur maakt het geen hol uit. Terwijl de klant toch duidelijk aangeeft dat ik de demo gedaan heb, en de importeur bevestigt dat.
                              Dat is een lage streek van je importeur, maar wat voor een afspraken heb je dan met die mensen ?
                              En waarom doe je uberhaupt demo's met dat merk als je weet dat je er geen klap mee opschiet ?
                              Ze hebben weinig respect voor je

Comment

Working...