Apps op je Smartphone!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • the_pauwels
    • Apr 2010
    • 36

Apps op je Smartphone!

Hai Iedereen,

Omdat ik sinds enkele maanden een trotse bezitten ben van een Android smartphone. Zou ik graag weten of jullie toevallig al enkele handige apps zijn tegengekomen om tijdens het werk te gebruiken?

Ik zal zelf hier ook naar zoeken en in dit topic posten.
    Filming like it's my last shot!
  • Lala
    • Sep 2008
    • 370

Als je in je market 'DMX' intypt, dan kom je een aantal dmx calculators/dipswitch calculators tegen. Erg handig als er weer eens een berg atomics voorbij komt...

Comment

• maranta
      • Sep 2002
      • 113

JL audio, voor real time analyzer, spl en nog wat tools
      Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

weet niet of ie er voor android ook is, maar ben op de iPhone nog altijd gelukkig gebruiker van MA Remote. (Afstandsbediening voor de GrandMA-serie lichttafels )

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Penetrate, voor als je toch wifi op je laptop wilt en er een woonwijk dichtbij is...
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• I.T. drive in
            • May 2009
            • 352

Originally posted by renevanh
            Penetrate, voor als je toch wifi op je laptop wilt en er een woonwijk dichtbij is...
            Is dit legaal?

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Als Google het in de market toelaat zal het niet zwaar illegaal zijn.
              In Nederland is hier op dit moment ook nog geen wet of jurisprudentie over, al moet je natuurlijk wel een beetje uitkijken. Er zijn namelijk wel wetten die aangeven dat het kraken of omzeilen van beveiliging niet toegestaan is.
              Maarja, als je de versleuteling voor je passphrase in je SSID hebt staan is het weer de vraag of er überhaupt sprake is van beveiliging.

Vergelijk het met een briefje op de deur: "De sleutel ligt onder de mat".

Comment

• I.T. drive in
                • May 2009
                • 352

Originally posted by maranta
                JL audio, voor real time analyzer, spl en nog wat tools
                Bedankt!
                Deze is zeker alleen voor de Iphone?
                Ik kan hem niet als jar vinden ofzo.
                Last edited by I.T. drive in; 21-02-11, 22:30.

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Als Google het in de market toelaat zal het niet zwaar illegaal zijn.
                  In Nederland is hier op dit moment ook nog geen wet of jurisprudentie over, al moet je natuurlijk wel een beetje uitkijken.
                  Toch heb ik weet van veroordelingen o.g.v. art. 138ab lid 1 (computervredebreuk).
                  MO van de verdachte was - in meerdere gevallen - het vanuit de
                  auto inloggen via een niet beveiligd modem op internet.

Voor mij de vraag wat dan het verschil is vanuit de auto
                  of vanachter de tafel FOH?

grtz
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by NesCio01

Voor mij de vraag wat dan het verschil is vanuit de auto
                    of vanachter de tafel FOH?

grtz
                    Dat verschil is er niet, daarom zul je er goed mee moeten uitkijken.
                    Overigens is bij een veroordeling op artikel 138ab lid 1 wel meer aan de hand dan een onbeveiligd netwerkje gebruiken voor internettoegang, dan is er succesvol een computer binnen gedrongen en schade aangericht of data gestolen.

Echter, de pakkans is erg klein, net als te hard rijden op de snelweg of zonder licht op de fiets rijden.
                    Een gebruiker die zijn netwerk niet beveiligd of passphrase/SSID niet aanpast denkt veilig te zijn. Die gedachtegang getuigt van een beperkte kennis op dit gebied. De kans dat een dergelijke gebruiker überhaupt in de gaten heeft dat er iemand op zijn netwerk aanwezig is en zijn internetverbinding gebruikt is heel dicht bij 0. De kans dat die gebruiker jou weet te traceren is bij wijze van spreke onder nul.
                    Maar, zoals ik zei, je moet wel oppassen. Filmpje downloaden of PC binnen dringen laat zelfs bij onervaren en onkundige gebruikers deze dagen alarmbellen rinkelen. Niet dat ze er heel veel aan doen hoor... na 2 dagen de ISP bellen met de meldingen 'mijn internet is traag'... maar voor hetzelfde geld loop je wel een slimme eigenaar tegen het lijf. Je moet je 'gastheer' wel kunnen inschatten en een beetje weten hoe netwerken op dit niveau werken, anders loop je toch weer risico's, hoe klein die ook zijn. Ben je bang om gepakt te worden of om illegale handelingen te verrichten, doe het dan vooral niet.

Comment

• the_pauwels
                      • Apr 2010
                      • 36

Werkt dat goed bij jou? Deze app heb ik al een tijdje maar nog nooit echt een router gevonden dat hij herkent. Allemaal Linksys enz hier.

Ook in Antwerpen vind ik niets dat hij kan 'kraken'.
                      Filming like it's my last shot!

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Hier in Nederland elke 10 meter een nieuwe... het stikt hier van de Speedtouch kastjes. Misschien zijn de Belgen hier handiger mee qua beveiliging (of fixen de ISP's het WEL voor levering omdat ze van het lek op de hoogte zijn).

Iemand trouwens enig idee of er een app is (Android in mijn geval) om een Soundweb mee te bedienen?

Comment

• rene.derksen
                          • Feb 2004
                          • 649

Zelf hier op de iPad:

MA Remote, om de grandMA(2) serie te bedienen (ideaal voor als je niet op FOH positie kan of mag staan)

ML Finder, uitgebreid naslagwerk om te checken hoeveel parameters een bepaald fixture bevat. Bestaat ook een PRO versie van, die vind ik echter TE duur, je kan dan zien welke parameters er precies zijn...

FocusRemote.. ideaal voor als je geen focushand hebt... is dus een soort focushand op je iDevice... geen lichttafel nodig! (wel een node en AP)

FixtureTester.. ideaal om Fixtures een parameter test, een adres check te doen... werkt ook zonder lichttafel, wel een node en accespoint nodig..

"Swatch" een swatchbook voor alle gangbare kleurenfiltermerken.. ook handig om een matchend paar te vinden.

"DMX Dip" simpele en effectie dipswitch calculator

"TouchMouse" van logitech... je dient een klein programmatje op je computer te installeren en daarna kun je je iDevice als touchpad/toetsenbord gebruiken voor je computer... zeer ideaal voor bv. mediaservers of andere computers die op lange afstand staan.

iView ArtNet... kun je de output bekijken wat er in het aangesloten netwerk actief is (nog niet getest..)

en nog een leuke... iLedMapper schijn je je ipad als een soort ledwall te kunnen gebruiken .. redelijk nutteloos.. maar toch leuk om eens te gebruiken...

Verder zijn er nog apps om bridles mee te berekenen... zoiets als ibridle... maar gebruik het niet omdat ik geen rigger ben, en vind het te duur om voor de fun te installeren.

En voor de geluidsjongens weet ik dat er voor de M7CL een app is waardoor je bv. monitors kunt doen op je ipad..
                          Licht is altijd zwaar.

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

de dB meter mag eigenlijk niet meer op een smartphone ontbreken.
                            En de meetafwijking valt eigenlijk best mee.
                            lekker belangrijk!

Comment

• Lighting
                              • Sep 2004
                              • 209

Originally posted by showband
                              de dB meter mag eigenlijk niet meer op een smartphone ontbreken.
                              En de meetafwijking valt eigenlijk best mee.
                              er zijn er tegenwoordig al die je kunt "ijken" aan een echte db meter volgens de leverancier tot op een tiende DB
                              LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

Working...