Krachtstroom

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tukkie
    • Aug 2010
    • 20

Krachtstroom

Ik wil graag overstappen op krachtstroom. Alleen ik weet niet hoeveel poolige stekkers ik moet nemen. Ik zelf denk 5pcs schuko. Alleen ik weet niet of je dit bijv op een aggregaat aan kunt sluiten?

Weet iemand dit?

Groeten,
    Brian
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Tip: duik in de bibliotheek en zoek op wat krachtstroom is.

Je hebt straks een 5 polige rode stekker van 16, 32 of zelfs 63 ampere. Die verdeelt een en ander naar 3 fasen, 1 nul en 1 aarde. Die nul en aarde zijn gedeeld. Eigenlijk heb je dus 3 keer 230 volt. Maar nou komt het gevaar. Tussen de fasen onderling staat 380 volt. En dat is precies de reden dat ik zeg duik de bib in!

Comment

• tukkie
      • Aug 2010
      • 20

het is niet dat ik het niet weet. Alleen ik weet niet precies wat er word gebruikt. Want wat ik mij kan herinneren is het allemaal 5 polig. Maar is dit overal zo?

Comment

• koentjes
        • Dec 2007
        • 333

volgens mij was je vorige topic niet zonder reden gesloten?
        (om prullen tegen te gaan)

er staat al behoorlijk wat geschreven hier op het forum, dus lees je eerst eens lekker in zou ik zeggen..

Comment

• tukkie
          • Aug 2010
          • 20

Originally posted by koentjes
          volgens mij was je vorige topic niet zonder reden gesloten?
          (om prullen tegen te gaan)

er staat al behoorlijk wat geschreven hier op het forum, dus lees je eerst eens lekker in zou ik zeggen..
          Dat gaat over iets heel anders .
          Kan op dit forum niks vinden? had zoek funtie al gebruikt.

Comment

• DJ_matthias
            • Jun 2005
            • 620

Originally posted by tukkie
            het is niet dat ik het niet weet. Alleen ik weet niet precies wat er word gebruikt. Want wat ik mij kan herinneren is het allemaal 5 polig. Maar is dit overal zo?
            als het enige wat je je kan herinneren is dat "alles 5 polig is" kan je beter toch eerst een cursus volgen of informatie inwinnen bij een vakman.

De "5-polige shucko" die jij daar aanhaalt heet een "CEE-form" stekker en voor krachtstroom gebruikt men inderdaad 5 polen (L1,L2,L3,Nul,Aarding)

Ze gaan van CEE 16A (meestal voor motortakels) tot CEE 125A. (hoger = powerlock: voor elke "pool" een aparte kabel)
            Degene waar jij waarschijnlijk mee in aanraking zal komen zijn 32A en 63A. Deze zijn een standaard en zowat altijd terug te vinden in feestzalen/hallen en op generatoren (afhankelijk van hun vermogen)
            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• tukkie
              • Aug 2010
              • 20

Dus om zoiets te halen:
              Showtec Powersplit 1 CEE 16A, 5 x Schuko

heeft geen zin?

Comment

• DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

Originally posted by tukkie
                Dus om zoiets te halen:
                Showtec Powersplit 1 CEE 16A, 5 x Schuko

heeft geen zin?
                neen 16A kom je vrijwel op geen enkele plek tegen

Showtec Powersplitter 32
                en
                CEE 32A /CEE 32A verlengkabel, 5 x 4 mm2, 10 meter
                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• tukkie
                  • Aug 2010
                  • 20

Oke dankje, weet ik genoeg!

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Originally posted by DJ_matthias
                    neen 16A kom je vrijwel op geen enkele plek tegen
                    Zijn in de kleinere zalen er toch nog best een hoop hoor...
                    Freelance Light and Video |
                    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

En, als je dergelijke kastjes gebruikt, is het altijd aan te raden, voor je er iets op aansluit, ff te meten of er niet ergens een nul en een fase is verwisseld.
                      Anders heb je 400 V in plaats van 230 V op de aangesloten apparaten, en die kunnen daar meestal erg slecht tegen.
                      Enige basiskennis is dus een must om ermee te kunnen werken.
                      Maar ik zit me wel af te vragen waarom je eerst een dimmer-pack van een 230V kabel wilt voorzien en vervolgens alles op krachtstroom aan wilt sluiten.
                      Wat voor apparatuur wil je aan gaan sluiten?
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

Kom op Tukkie!

Mijn antwoord op je vraag van gisteren was echt met de beste bedoelingen, maar ik begin nu toch echt te twijfelen aan jouw goede intenties!!!

Ben je inmiddels al verder gaan informeren bij een ter zake kundig persoon over de juiste aansluiting op 230V om je dimmer toch te kunnen testen/aansluiten wanneer er geen krachtstroom voorhanden is?
                        Ik waag het te betwijfelen, had je immers deze vraag over het soort connector ook niet gesteld!

Ik ga hetzelfde doen als bij de vraag van gisteren, met exact dezelfde motivatie en hopelijk nu wel met resultaat dat je een vakman (m/v) inschakelt voor een betrouwbare en werkbare oplossing voor jouw vraag.
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...