Handhaven ....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanD
    • Jun 2008
    • 36

Handhaven ....

DJ Mental Theo met flessen bekogeld|Omroep Zeeland
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ach, ik kijk nergens meer van op.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

Leuk publiek. Darwin, kom er maar in!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

Als het bericht waar is... moet er bij die organisatie moet ook een steekje losgezeten hebben. een feest met dit soort muziek te organiseren terwijl er een gelimite 90dB norm hangt.
        lekker belangrijk!

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Originally posted by showband
          Als het bericht waar is... moet er bij die organisatie moet ook een steekje losgezeten hebben. een feest met dit soort muziek te organiseren terwijl er een gelimite 90dB norm hangt.
          90dB is inderdaad wat aan de lage kant.
          ... en dan ook nog de muziek automatisch stoppen als je eroverheen gaat.
          Zou dat dan zonder automatische en optische waarschuwing vooraf zijn geweest, of zou Theo die genegeerd hebben?
          Zou hij misschien al langdurig en met kennis daarvan ver over die grens hebben gedraait? Het staat er allemaal niet bij, helaas.

Maar voor wat ik nu weet vind ik het een schande dat publiek met flessen gaat gooien. Simple as that.

Ik heb een keer naast DJ Jean op het podium gestaan (als light jock) toen de stroom uitviel - die uitval duurde door allerlei beroerde omstandigheden* een minuut of 5. Er werd wel gejoeld maar thats it. Jean had in de eerste instantie helemaal niets werkend maar na snel wat omprikken alleen een set werkende monitoren tot z'n beschikking en daarmee ging ie gewoon verder. :-) Zo kan het dus ook...
          Jean was er trouwens erg laconiek onder. Je zou bijna zeggen dat ie het leuk vond.

* Een hele foute groepen verdeling op het licht en geluid - in het kort kwam het erop neer dat er voor ruimschoots 8kW aan licht en geluid aan een 16A groep (ouderwetse smeltzekering) hing. Die had het dus al een paar uur uitgehouden, totdat... *plof* -bijna- alles uit. Ik was onbekend in het pand, was ook de enige keer ooit dat ik niet bij de opbouw ben geweest (overmacht) en zoek dan de krachtstroom verdelers maar eens op... Die het niet bleken te zijn (automaatjes allemaal nog up). Zoek dan de stoppenkast maar op, "gewoon" door kruipend over de vloer de krachtstroom kabel te volgen. Eenmaal daar aangekomen; geen reserve zekering. Tja, dan tikt de tijd snel aan. Komt de eigenaar met een 16A stopje. Ik WTF!? 16? Moet daar geen 32 in? Hij:"nee". Was het me ook meteen duidelijk waarom ie was gegaan. Er was opgebouwd rekeninghoudend met een 32A krachtstroom groep. Ik had het nog nooit gezien / gehoord, maar deze krachtstroom was dus 3x 16A... Tja, als je dan 8kW aan 1 fase hangt... (neemt niet weg dat er evenwel een betere verdeling had mogen zijn...). Later het verhuurbedrijf nog wel even daarover gesproken. Zij hadden inderdaad geen idee dat het een 3x 16A kracht groep was. Ik geloof niet dat ik/we ze dat kwalijk kan nemen. Maar het was wél leerzaam:
          1. Ik doe nooit meer een lichtklus als ik om wat voor reden dan ook niet bij de opbouw kan zijn. (al was het maar omdat ik diezelfde avond nergens een briefje vond van de DMX addressering en de licht controller niet was ingesteld).
          2. Ook al is het mijn verantwoordelijkheid niet, ik voel het wel zo (ik ben immers diegene die het snelst erbij kan zijn), dus ik check tegenwoordig ALTIJD de krachtstroom zekeringen, waar ze zitten, of ze 32A zijn, waar eventuele spares liggen en hoe de groepen verdeling toe wordt gepast.
          Last edited by remco_k; 20-08-10, 08:53.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Theo staat er om bekend altijd en overal HARD te willen draaien, zich geen reed aantrekkende van systemen en PA-bescherming. Die kerel moeten ze elke dag bekogelen met alles dat hard genoeg is om zijn primitieve schedel tot inkeer te brengen... Triest verhaal weer...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

Nu ben ik benieuwd naar 2 zaken: de technische rider en het contract vanuit de organisatie.

staat het in de rider dat er op een bepaald niveau gedraaid moet worden? zo nee; moet mental theo niet klagen. zo ja; heeft de organisatie in hun contract gewezen op de onmogelijkheid te voldoen aan de technische rider? ja; dan moet theo niet zeuren. Zo nee; dan heeft de organisatie een probleem en zouden ze gewoon een mooie schade- en onkostenvergoeding moeten betalen aan theo en claimende bezoekers.

we hebben niet voor niets riders!

Comment

• SoundOfSilence
                • Mar 2007
                • 766

Rider van Mental Theo:

[CENTER][CENTER] MENTAL THEO -ARTIST'S RIDER CONTRACT [/CENTER][/CENTER]
                Onderstaande bijzondere bepalingen maken wezenlijk deel uit van het contract en behoren dientengevolge door contractant 1 voor akkoord ondertekend retour gezonden te worden.
                1. Technische benodigdheden en DJ Booth:
                Contractant 2 zal optreden via aanwezige disco-installatie.
                1a. Contractant 1 draagt zorg voor technische benodigdheden tbv DJ optreden welke bestaat uit minimaal: -Minimaal 2 a 3 Pioneer CDJ 1000 of 2000 serie -1 mengtafel van het merk Pioneer DJM-800 -4 Channel High-End Digital Mixer -Minimaal 1 highpowered monitorbox in de DJ-booth die in volume regelbaar is op de mengtafel -1 x microfoon -Tafel achter de Booth voor CD map te plaatsen.
                1b. DJ-Booth is alleen toegankelijk voor productiemedewerkers. Tijdens de show worden er geen mensen op of achter de DJ-Booth toegestaan anders dan met toestemming van contractant 2. 1c. Indien technische eisen niet worden nagekomen is contractant 2 gerechtigd definitief het optreden te stoppen met behoud van volledige gage.
                2. Kleedkamer en consumpties:
                2a. Contractant 1 draagt zorg voor een afsluitbare kleedkamer welke voorzien is van: verwarming, verlichting, spiegel, stromend water, toilet, tafel en stoelen berekend op minimaal 2 personen. Kleedkamer is alleen beschikbaar voor contractant 2. 2b. Contractant 1 draagt zorg voor diverse consumpties in de kleedkamer bijv : Rivella Light & Winegums
                3. Parkeren:
                Contractant 1 draagt zorg voor minimaal 1 gereserveerde veilige parkeerplaats in de directe omgeving van de locatie. Eventueel bewaakt ( ivm vandalisme) Indien men op locatie alleen betaald kan parkeren is dit voor rekening van contractant 1.
                1. Interviews & audio-en video-opnames: Normaal geen probleem, graag vooraf in overleg met management: mentalmusicbv@gmail.com.
                2. Bij eventuele buitenlands en/of t.v. optreden c.q. opname van contractant 2 op de overeengekomen datum (data) heeft contractant 2 het recht onderhavige overeenkomst te annuleren. Contractant 1 heeft evenwel het recht een nieuwe datum (data) voor een optreden tegen dezelfde voorwaarden en bepalingen vast te leggen.
                3. Overige bijzondere bepalingen behorende bij deze boeking:
                4. Contractant 1 is verantwoordelijk voor handhaving van de orde tijdens op-en afbouw, eventuele repetitie en tijdens het optreden van contractant 2. Tijdens het optreden zal contractant 1 zorgdragen voor min. 1 man (professionele) security vóór het podium.
                5. Indien de veiligheid van contractant 2, medewerkers, en/of publiek niet gewaarborgd kan worden is contractant 2 gerechtigd definitief het optreden te stoppen met behoud van volledige gage. Voor het overige dient u contractant 2 en Muziek-en Showbureau Jan Vis te vrijwaren van alle aanspraken door derden. Indien er schades aan geluidsapparatuur en/of eigendommen van contractant 2 veroorzaakt worden door derden, is dit voor rekening van contractant 1, te vergoeden binnen 1 maand na het optreden tegen nieuwwaarde.
                6. Mochten er vragen zijn omtrent deze bijzondere bepalingen, dan dient er contact te worden opgenomen met contractant 2.
                7. Bij het niet correct nakomen van deze bijzondere bepalingen is contractant 2 gerechtigd -met behoud van volledige gage -voormeld optreden geen doorgang te laten vinden.
                It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Michielbla
                  • Jul 2008
                  • 38

Aardig dat er in 1 draadje twee DJ's aan de uitersten van het spectrum staan. Mijn ervaring: Als je DJ Jean op het podium hebt vraagt ie aan het begin wat nul dB is en zal hij uren strak die limiet handhaven. Zo pro zie je ze zelden. De andere DJ in het draadje zal inderdaad alles zo hard open gooien als mogelijk.

Overigens vind ik dit het gooien met flessen nooit rechtvaardigen! Wederom totaal respectloos en onbegrijpelijk.

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Als ik Theo moet geloven is het wel zo dat het publiek al boven de limiet gegaan zou zijn, als die limiter dus op (gemeten) SPL werkte zou het ding dus ook afgegaan zijn als ie eronder gebleven was.

Een DJ is makkelijk naar beneden te draaien of af te kappen. Maar publiek wat al met 90-100dB(A) de FOH bereikt, wat doe je daar dan tegen?

(in hetzelfde straatje: Het grootste risico van gehoorschade in disco's komt niet door de PA-systemen daar, maar je buurman die met 120+ decibel op 3 centimeter in je oor tettert.)
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

90db is bij ons de verplichte limiet. Zowel bij fuiven als optredens.

Natuurlijk welke db's zijn het?

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

En op welke afstand van wat?
                        Op een festival van een aantal weken geleden was de limiet omschreven als volgt: max. 95 dB op een afstand van 40 m van het midden van het festivalplein.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

Tja...is voor Theo maar een kleine stap van glazen naar flessen...

En dat 'ridertje' standaard voor Vis...Vroeger stond er nog in het Charly & Theo contract : Charly Lownoise & Mental Theo bepalen het volume...Maar daar kom je tegenwoordig gewoon niet mee weg...
                          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• koen g
                            • Oct 2009
                            • 52

Achja Mental Theo,
                            weet nog een mooi verhaaltje te herrinneren van een aantal jaren terug.
                            Hij moest hier in de buurt op een feest draaien. Hij stond toen bezopen boven op het dak van een sporthal, en mijn vader die daar moest controleren voor brandveiligheid stond eronder te schreeuwen dat hij naar beneden moest komen.
                            Kun je zo'n dj dan nog wel serieus nemen?

Comment

• bones2001
                              • Aug 2003
                              • 741

Laat me raden welk plaatje hij daarna als eerste instarte...
                              Mixen is net als schilderen.
                              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

Working...