wikipedia?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nls-nls
    • Dec 2008
    • 128

wikipedia?

Ik heb misschien wel een leuk idee!

Op veel forums zoals www.astroforum.nl is het de laatste tijd een feit geworden, een eigen wikipedia achtige omgeving op het forum.

Naast het posten op het forum, kunnen leden ook een hele database over sterrenkunde invullen.

Is het niet een idee om hier ook eens na te kijken, heeel goed kijken, zodat echt ervaren technici er veel informatie kwijt kunnen over de (beginselen) van licht en geluid.

Zeg nou zelf, hoe vaak wordt er niet het zelfde gevraagd over een beginsel van licht of geluid. Verwijzen kan je dan naar onze eigen wikipagina!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Dan komt onherroepelijk de vraag of er ook op gereageerd mag worden.
    Goed idee zo'n forum.
    Denk je niet dat de zoekfunctie hier al voldoende is?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stevengos
      • May 2010
      • 106

Nou, alles even op een rijtje is niet zo slecht nog (met de zoekfuntie kun je ook nog niet alles precies vinden, aangezien bepaalde zoektermen je nou soms net niet bij het juiste topic kunnen brengen). Maar er bestaat ook al zoiets als popschoolmaastricht, dat al zo'n soort omgeving is, al staat er niet alles op :P
      De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Die mocht er toen geloof ik best komen, alleen J&H gaat hem niet zelf bouwen, de pagina's althans.
        Daar mocht iemand dan tijd in gaan steken, maar vrijwilligers waren er niet
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1086

Wikipedia is leuk tot het moment dat het om meningen gaat. Er zijn in ons vaak een heleboel onomstreden waarheden (als iets valt, valt het naar BENEDEN). Waarheden die niet alleen Rinus kan bevestigen, maar waar ook DJ oeziewoezie zich achter zal scharen. Zodra het wat subjectiever wordt kan er een hoop discussie komen (waar plaats ik mijn compressor het beste in het signaalpad).

Ik denk dat het heel moeilijk is op een wiki een 'objectieve waarheid' te presenteren (voor zover die dus bestaat). Dit is volgens mij in de wikipedia danook het grootste probleem.

Hier staat dan wel weer tegenover dat we minder hoeven te ageren tegen mensen die voor de vierentwintigste keer deze maand een post plaatsen over welke versterker ze moeten kopen voor hun 80W RMS @4Ohm speakers van onbekend merk...

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• admin
            Administrator
            • Aug 2000
            • 1009

[FONT=Verdana]Een dergelijk initiatief juichen wij nog steeds toe. We willen de boel faciliteren/hosten. Wellicht dat er een aantal forumlezers zijn die (op vrijwillige basis) de spreekwoordelijk kar willen gaan trekken.[/FONT]
            Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

Comment

• stainz
              • Sep 2009
              • 609

ik heb hier ook wel eens wat over aangedragen, zeker als het gaat om dingen die herhaaldelijk gevraagd worden in het Newbee deel kunnen naar mijn mening goed ondergebracht worden in een dergelijk "iets".

Wellicht is het een optie om een denktank te ontwikkelen om concrete plannen te maken? Persoonlijk wil ik me hier best mee bemoeien, echter is het voor mij in de vakantietijd nu te druk met verschillende klussen om daar een dezer dagen mee aan de gang te gaan...

Comment

• @lex
                • Jul 2006
                • 1086

Houden we dit dan achter een password of komt het openlijk op het net te staan? Ik vraag me dit af omdat de schrijfkwaliteiten van de forumgebruikers nou niet altijd zodanig zijn om erover naar huis te schrijven...

Naast bijdragen aan onderwerpen wil ik best redigeren/corrigeren, maar ik vraag me af hoe je dit gestructureerd doet op een informatiepagina, die door de mogelijke links niet erg eenduidig gestructureerd is. Ik zie er geen heil in om elke aanvulling of wijziging ter correctie gemaild te krijgen, want dankan het in bepaalde periodes in het jaar erg lang blijven liggen.

@lex
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Originally posted by admin
                  [FONT=Verdana]Een dergelijk initiatief juichen wij nog steeds toe. We willen de boel faciliteren/hosten. Wellicht dat er een aantal forumlezers zijn die (op vrijwillige basis) de spreekwoordelijk kar willen gaan trekken.[/FONT]
                  Ik heb (als gecertificeerd digibeet) in het verleden al eens zoiets geopperd op basis van een soort FAQ.
                  Het moet toch mogelijk zijn om in de zoekfunktie van het forum een soort ranglijst van de meest gezochte termen te maken.
                  En op basis daarvan kan dan door de vrijwilligers een basis-kennis-artikeltje worden geschreven... met de mogelijkheid van een plaatje.
                  Op de ARGH site is er een soort van vraagbaak op dezelfde manier ingericht...
                  Er liggen al veel meer artikelen klaar - maar de ARGH-site beheerder zwemt niet in zijn tijd.
                  Het is dus vooral zaak om dat invullen van plaatjes+tekst volgens een heel duidelijke en vaste structuuur te laten gebeuren.
                  Ik doe mee.
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• stainz
                    • Sep 2009
                    • 609

ik heb zo ongeveer een maand geleden een mailtje gestuurd naar de admin al van het forum en daarin heb ik aangegeven dat het mij een mooie structuur lijkt als je het indeelt zoals het in de flightcases op de meeste locaties ook is ingedeeld.

Dit zou tot een vrij logische indeling leiden wat het overzicht zeker ten gunste komt.

Zo valt er een overzichtje te maken onder de kop "kabelkist" en daaronder een soldeeroverzicht en toepassing van verschillende kabels.

Bij de microfoonkist kom je dan dus met bijvoorbeeld: zangmicrofoons(opsplitsen in dynamisch en condensator), instrumentmicrofoons (dymanisch/condensator), DI's en wellicht overheads apart omdat dit niet in elk geval instrumentmicrofoons zijn?

Ik denk om het organisatorisch in goede banen te krijgen het nuttig is als er een redactie de leiding krijgt die mensen van het forum vragen korte stukjes te schrijven over bepaalde onderwerpen.
                    Als onderwerpen als rigging of speakerbouw ter sprake komen op de wiki dan lijkt het me van zelfsprekend dat daar respectievelijk Rinus en Sander (musicxtra) in eerste instantie voor worden benaderd. Waar andere minder specifieke onderwerpen ook door andere met gemakt uitgewerkt zouden moeten kunnen worden.

Comment

• nls-nls
                      • Dec 2008
                      • 128

Nou, blij dat er zo veel mensen zijn die het wél wat vinden!

Als iedereen op internet een beetje rondzoekt naar een degelijk systeem, dan komen we er wel uit!

Iedere 'tak' moet gewoon goed uitgekozen beheerders krijgen.

Comment

Working...