Gewonden na onweer op Zwarte Cross

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Gewonden na onweer op Zwarte Cross

Op het terrein van de Zwarte Cross in Lichtenvoorde zijn door het noodweer enkele tenten ingestort. Daarbij is een nog onbekend aantal mensen gewond geraakt.

Hulpdiensten uit de regio zijn aanwezig, zoals ambulancediensten en een traumahelikopter uit Nijmegen.

Het muziekfestival zou aanstaande vrijdag beginnen en werd nu opgebouwd. Of het festival door kan gaan is nog niet bekend.

NOS Nieuws - Gewonden na onweer op Zwarte Cross
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

Gewonden bij zwarte cross

Omroep Gelderland - Nieuws - nieuwsartikel - NOODWEER:GEWONDEN BIJ ZWARTE CROSS

NOODWEER:GEWONDEN BIJ ZWARTE CROSS

LICHTENVOORDE - Op het terrein van de Zwarte Cross zijn tenminste twee mensen licht gewond geraakt. Tenten zijn weggevaagd door het noodweer. Buurtbewoners geven aan dat brand is uitgebroken en dat er gewonden zijn. Ook op Twitter geven mensen aan dat het goed mis is op de Zwarte Cross.
    Hulpdiensten zijn ter plaatse. Ook een traumahelicopter is aanwezig.
    Eerder viel de stroom al korte tijd uit in Lichtenvoorde door blikseminslag. Meer informatie volgt.

geluidsopname is wel interessant om even te luisteren!
    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Highfield
      • Jun 2006
      • 144

Tenten weggewaaid tijdens opbouw Zwarte Cross

Omroep Gelderland - Nieuws - nieuwsartikel - NOODWEER:GEWONDEN BIJ ZWARTE CROSS

Er wordt momenteel een aanwezigheidscheck onder al het personeel gedaan om te controleren of er nog vermisten zijn.
      Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Wij speelden zaterdag in venlo-blerck op een ander festival (disco inferno 2010) net voor de storm losbarstte ben ik weggereden. Begrijp dat ook daar tenten weggewaaid zijn. Hoop dat het niet erg is geweest. Waren heel sympathieke mensen die de boel erg netjes hadden georganiseerd. (RAM ent. en Dynamic) Ze zijn ook echt actief geweest met de boel subtiel te ontruimen voor de hoosbuien kwamen. Wat keurig lukte. De bezoekers waren in ieder geval al het terrein af toen ik ging dus ik heb goede hoop dat het alleen materiele schade zal zijn. Maar er stonden prachtige splinterniewe EV sets en een groot tentpodium midden op een asfalt terrein met torens vol linearray... dat gaat flink windhappen!

Maar deze berichten voorspellen niet veel goeds:
        "Op het kazerneterrein zijn tenten van Disco Inferno weggewaaid."
        Omroep Venlo
        Twitter / Vincent Tabbers: Tenten van Disco Inferno w ...

sterkte jongens!
        Last edited by showband; 12-07-10, 14:59.
        lekker belangrijk!

Comment

• ethen
          • May 2010
          • 92

was straks op het nieuws
          dat er inmiddels 4 gewonden waren
          en mogelijk nog mensen onder de spullen lagen.

Comment

• Roeltej
            • May 2001
            • 761

De meest zware verwonding is 'gelukkig' een gebroken arm...

Vond deze foto nog van het festivalterrein zoals het er vanmiddag bij stond: http://bas-peters.nl/zwarte_cross_ra..._Panorama1.jpg
            (let op, dikke 10mb)
            Last edited by Roeltej; 12-07-10, 18:02.
            Vitality Show

Comment

• Beckers Entertainment
              • Dec 2008
              • 650

Het festijn gaat in ieder geval door:

SpitsNieuws : Zwarte Cross gaat door
              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• stainz
                • Sep 2009
                • 609

Er zouden windstoten geweest zijn van 11-12 Bft.
                Sterkte aan alle betrokkennen, dit lijkt me een gigantisch drama.

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

Ik kom dus uit de gemeente Oost Gelre, waar Lichtenvoorde ook onder valt.
                  Zat op het moment van de storm op 800 meter hemelsbreed van het zwarte cross vandaan. maar het rare, het leek nog wel mee te vallen zo midden in het centrum van Lichtenvoorde. Het waaide wel effe heel hard met flink wat water.

Maar toen wij 20 min. na de storm richting groenlo reden, langs het terrein leek het wel of er een ramp was gebeurt..... Alleen maar brandweer politie en ambulance.
                  De weg ernaar toe was een grote chaos van omgewaaide bomen.
                  2km verder was er echter nauwelijks nog wat te merken van storm.

Dit is echt over een relatief klein gebied geweest. De feestfabriek heeft echt een keer flink pech gehad dat nu precies zij in het centrum zaten.

Gewonden valt allemaal gelukkig erg mee, zeker als je alle foto's en of het gebied zelf zo zag. Schade aan het terrein is enorm.. 25km hekwerk dat omligt, zn 20 tenten die volledig of gedeeltelijk weg zijn.
                  De megatent, die bestaat niet meer. Visser tenten waarvan je alleen de vloer nog van ziet liggen. Chaos allom.

Maar de jongens van de Feestfabriek zetten alles op alles, om er toch een groots feest van te maken.. ook nu er weer een waarschuwing is voorspelt.

112 Achterhoek-nieuws.nl

Altijd op de hoogte van het laatste Gelderse nieuws | Ook op televisie, radio & social media | Download de gratis Omroep GLD app!
                  Last edited by Watt Xtra; 14-07-10, 08:57. Reason: nog enkele links toewevoegd
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Mark Vriens
                    • Oct 2009
                    • 139

Originally posted by Beckers Entertainment
                    Het festijn gaat in ieder geval door:

SpitsNieuws : Zwarte Cross gaat door

Ik dacht dat het zowieso door zou gaan, en dat er steeds meer bedrijven zich aanmelden, om te helpen het feest zo goed mogelijk te laten verlopen. Ook zou er nieuwe apparatuur geregeld worden...
                    Wat een klus toch weer door dat onweer.
                    De grote tent wordt trouwens niet meer opgebouwd. Dit gaat zich buiten afspelen als ik het goed heb gehoord.

Mark
                    Last edited by Mark Vriens; 14-07-10, 13:43.
                    CDJ 2000's zijn in tha pocket!

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

En opnieuw trekt er hier op het moment een hele dikke wervelwind over Zieuwent-Lichtenvoorde! De bomen die er nog stonden zijn er nu ook wel zn beetje uit, omgewaait of afgebroken.

Ik heb nog niet vernomen hoe het eraan toe is gegaan op het zwarte cross terrein, alle medewerkers op het terrein zijn echter al 2 uur terug van het terrein gehaald en als niet betreden verklaard.

Laten we hopen dat het 2 km verderop minder heftig was als het hier zonet heeft gedaan.
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

Ik was gisteren op het festival als bezoeker. heb me verbaasd over hoe weinig er herinnerde aan het noodweer. zeker als je bedenkt dat rond het terrein de sporen nog goed te zien waren.

Chapeau voor eenieder die hier aan meegewerkt heeft.

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

Het motto na maandag en woensdag avond was dan ook, keihard ertegen aan met zn allen en zorgen dat we er een nog groter feest van gaan maken dan afgelopen jaar! Kosten wat kost, en dan na het festivall hebben we het wel over schade, verzekeringen en extra gemaakte kosten.

Dus idd, alles op het terrein voor de festivallgangers is opgeruimd, alles naar backstage en of afgevoerd wat kon. Rondom het terrein was het idd nog goed te zien, bomen waren nog niet opgeruimd maar lagen aan stukken overal opgestapeld.

Maar iedereen en dan ook echt iedereen heeft heel hard zn best gedaan om alles zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen!, leveranciers, medewerkers en vrijwilligers.

en het mooiste, het was weer een heel geslaagd Feestje!!

Comment

Working...