Jaarstatistiek Audiovisuele Diensten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Jaarstatistiek Audiovisuele Diensten

Collega's, enige tijd geleden ontving ik een brief van het CBS met het verzoek een vragenlijst op internet te downloaden. Daarvoor moet je eerst een programma (.exe) downloaden die je vervolgens op je pc installeert. Nu draai ik op een Mac dus dat gaat al niet lukken.

Citaat: Zoals u weet bent u verplicht de gegevens op tijd aan ons aan te leveren Als wij u gegevens niet voor ddmmjjjj hebben ontvangen volgen er mogelijk sancties.

Ze willen ook de jaarrekening over 2009. Dit is de 1e keer dat ik zo'n 'verzoek' krijg, dus 'zoals u weet (citaat)' is bij mij niet aan de orde. Heeft iemand van jullie dit al eens gehad?
    Ik zal in ieder geval op de website van het CBS de regeltjes lezen.
    Bij voorbaat dank voor je reactie.

Raymond
    Heerlijk die stilte
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Jup, heb die rotzooi ook gehad. Het is daadwerkelijk verplicht in te vullen en het CBS mag een boete opleggen als je dat niet doet. Deze enquete is in de plaats gekomen sinds de belastingdienst in sommige gevallen per kwartaal de BTW terugvordert in plaats van de maandelijkse variant.

Comment

• Freek Fokker
      • Aug 2003
      • 495

Bijzonder. Waarom krijgt men dit? Geldt dit voor freelancers of hoe moet ik het zien?
      SR20DET

Comment

• e-sonic
        • Aug 2004
        • 329

vragenlijst

CBS gebruikt dit voor haar gegevens, heb een aantal jaren geleden ook zo'n lijst ingevuld.

CBS stuurt dit naar bedrijven, en niet specifiek naar freelancers.

Dus als je bedrijfsmatig bezig bent, kun je zo'n verzoek binnenkrigen...

groet van audiopartner e-sonic
        Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Verplicht ?
          Iets voor het CBS ? Lijkt mij heel erg sterk.
          Zelfs de volkstelling is in NL niet meer verplicht.
          En ook de belastingaangiften ziin niet verplicht in digitaal.
          Uitkijken met exe. bestanden downloaden voor allerlei 'semi-overheden'.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by rinus bakker
            Uitkijken met exe. bestanden downloaden voor allerlei 'semi-overheden'.
            Gewoon Appletje nemen, die kent geen .EXE-files...
            LOL

Verder is het CBS een overheidsinstantie, maar buiten de douane en politie / marechaussee mag er nog steeds niemand om je identiteitsbewijs vragen, laat staan om wat anders.
            Sterker nog, die Ambtenaar van het CBS zal eerst persoonlijk zijn identiteitsbewijs moeten tonen voordat hij uberhaupt wat van je vragen mag.

Ik zou het in de prullenbak gooien, of anders er een rekening achteraansturen voor verrichtte werkzaamheden.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

de wet : er staat nergens dat je een EXE file moet downloaden, ofzo.

Je bent wel verplicht mee te werken, als er een algemene maatregel van bestuur ligt waarin jou bedrijfstak specifiek genoemd wordt, ( artikel 33),
              maar als je een briefje stuurt dat de informatie alleen voor de directeur persoonlijk klaar ligt op jouw kantoor ben je er al vanaf.

De wet op de Privacy ligt er namelijk in in verweven, voor de geheimhouding etc.
              En die is grondwettelijk geregeld, dus hoger in rangorde.

Comment

Working...