Top geluid bij (inter)nationale artiesten
Collapse
X
-
Ik heb Normaal de theatertour van 2jaar terug gezien in Theater de Reggehof te Goor en daar was het geluid ook erg goed
Voor de rest heb ik weinig bekende bands/artiesten gezien, meestal moet ik werken...Maar ik heb een keer BZB op C4 gehoord en dat was erg goed! De rest van de bandjes was slecht...BZB was niet de hoofdact, ze maakte gebruik van een andere technicus...Het C4 klonk niet D&B...Dat vond ik er vooral goed aan...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Dat materiaal was dan ook uit de tijd dat die firma nog goede speakersystemen wilde maken.
Maar welk PA merk of -systeem het ook is
het goed klinken ligt voor 95% aan de man in de zaal.
En aan de staat van geestelijke beinvloeding (vernauwd of verruimd)
van de muzikanten.
Onder het motto "Shit comes in - shit goes out" ligt de basis echt bij de bron, dan bij het systeem en het mannetje of vrouwtje. Systeem en tech zijn wat mij betreft aan elkaar verbonden, vooral tegenwoordig met digitale processors.
Even een logisch voorbeeldje, een slecht klinkende drumkit zal ook door beste tech ter wereld niet super klinken, al gebruikt hij ook het beste systeem ter wereld. Een goede drumkit zal wel lekker klinken op een kastje van 100 knaken. En een zangeresje met fluisterstemmetje zal nooit klinken als Tina Trucker, ookal wil ze dat zo graag.
Dus - goede band bepaald de kwaliteit van de basis. PA en tech kunnen het alleen maar verknoeien.Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfoComment
Comment