Cirque Du Soleil

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Cirque Du Soleil

Gisteren met vrouw en kids naar Cirque Du Soleil geweest in de Ahoy Rotterdam.
    Weer een mooie gevarieerde show gezien met uiteraard weer een mooie belichting en een zeer goed geluid.
    Vooraf was ik benieuwd hoe het zou klinken in de Ahoy, mijn ervaringen met het geluid tijdens concerten daar zijn niet echt geweldig.
    Maar CDS heeft het bewijs geleverd dat het ook in Ahoy gewoon goed kan klinken. En ik heb mijn gehoorbeschermers niet nodig gehad. Het was ook niet zo luid als tijdens concerten maar toch dynamisch genoeg om van de live band te genieten. Voor zover ik kon zien hingen er 4 line array stackjes.

Ik ben van mening als tijdens concerten het gas een beetje teruggenomen wordt, de kwaliteit van het geluid alleen maar toeneemt. Maar om de één of andere reden moet het altijd zo hard staan dat horen en zien je vergaat.
    Heerlijk die stilte
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

Idd, helemaal mee eens. Vaak worden de aanwezige systemen helemaal open gegooit (alles naar rechts en omhoog, je snapt 'm wel), en bijvoorbeeld de mackie setjes, maar ook nog genoeg andere uit dezelfde prijs/kwaliteit segment, die ook nog veel voorkomen bij dj's, bands etc, beginnen dan al lekker agressief en schel te worden. maar ook grotere systemen worden zo helemaal verkracht. zonde...

je gaat toch voor de muziek naar een concert of festivel e.d. ? ik wordt er iig niet echt blij van als ik een hele avond zo'n schel geluid aan moet horen. dan maar wat minder hard en wat meer definitie in de set dan hard en k*t.

En negen van de tien keer is dit helemaal niet nodig, de techneut verneukt de set meestal, heb al vaker met een sound projects SP3 en SP2 gewerkt, klinken gewoon goed (mag ook wel voor die prijs) maar dan komt er weer de lokale dorpsgek... excuses, dorpszanger, met eigen geluidsman/buurman en opeens heb je het overbelaste mackie-idee uit je SP2 / 3tje... grrrrr....

en RayM, jij zegt 't, heerlijk die stilte!
    Jeroen van Geffen

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

Originally posted by DMiXed
      bijvoorbeeld de mackie setjes, maar ook nog genoeg andere uit dezelfde prijs/kwaliteit segment, die ook nog veel voorkomen bij dj's, bands etc, beginnen dan al lekker agressief en schel te worden. maar ook grotere systemen worden zo helemaal verkracht. zonde...

En negen van de tien keer is dit helemaal niet nodig, de techneut verneukt de set meestal, heb al vaker met een sound projects SP3 en SP2 gewerkt, klinken gewoon goed (mag ook wel voor die prijs) maar dan komt er weer de lokale dorpsgek... excuses, dorpszanger, met eigen geluidsman/buurman en opeens heb je het overbelaste mackie-idee uit je SP2 / 3tje... grrrrr....
      Sorry, maar over het algemeen worden de shows in Ahoy gedraaid door mensen die weten waar ze mee bezig zijn en niet door de buurman om de hoek. En een mackie setje vergelijken met een concert PA...? Meestal is er nog genoeg headroom over op zulke systemen. Maargoed het ging over CDS.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

@ Ray,

Jammer dat je niet bent geweest naar één van hun shows in hun eigen tent.
        Deze vind ik altijd nog het meest indrukwekkend op het gebied van audio, licht en rigging
        Last edited by MEEO Licht en Geluid; 14-12-09, 17:11.
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Ik weet dat de audio voor de CDS shows hier in NL eerder werden ingeknoopt en ingeregeld door Arno Voortman, maar ik weet niet of dit ook hier het geval was. Laatste keer dat ik zelf weet betrof het Meyer Mica in Ahoy.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
            @ Ray,
            Jammer dat je niet bent geweest naar één van hun shows in hun eigen tent.
            Deze vind ik altijd nog het meest indrukwekkend op het gebied van audio en licht.
            Ik heb in de afgelopen jaren 4 tentshows gezien. Inderdaad indrukwekkend op alle gebieden.
            Heerlijk die stilte

Comment

• DMiXed
              • Jan 2008
              • 370

Originally posted by BJD
              Sorry, maar over het algemeen worden de shows in Ahoy gedraaid door mensen die weten waar ze mee bezig zijn en niet door de buurman om de hoek. En een mackie setje vergelijken met een concert PA...? Meestal is er nog genoeg headroom over op zulke systemen. Maargoed het ging over CDS.
              t gaat meer over het punt dat ik duidelijk probeer te maken dan de vergelijking opzich

back on topic!
              Jeroen van Geffen

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

"maar ook grotere systemen worden zo helemaal verkracht. zonde..."

Elk systeem (groot of klein, goed of slecht)
                zal in geluidskwaliteit altijd beperkt blijven tot
                het niveau van de man achter de mengtafel.
                In Ahoy' heb ik alle varianten meegemaakt.
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...