Superstrobe? =D

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristofb
    • Sep 2006
    • 91

op een belgische partytour had ik 2 jaar geleden ook 12 quasars bij.... komt wel licht uit die dingen

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

En ik maar denken dat ik met 2 Atomics al een stoere knul ben...

Originally posted by MusicXtra
      Een strobo geeft toch niet continu licht.
      De flitsen zijn dan weliswaar 15 kW maar dat is slechts enkele ms, de stroom uit het net kan dus keurig ruim onder de 16 A blijven.
      Toch wordt dat verhaal iets anders omdat deze strobo, net als de Atomic, een "blinder" mode kent met een flash rate van 20 Hz.
      Houd dat een paar seconde vol en de stroom gaat richting de 14A bij een Atomic en in het geval van deze 15 kWatter gaat ie er fijn en heel ver overheen.

En vrijwel gelijkertijd zie je uit de aggregraten een zwarte rookpluim komen.

Gezien de specs gaat hij dan verspreid over X seconden opladen, afhankelijk van de mode waarin je 'm zet.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by remco_k
        En ik maar denken dat ik met 2 Atomics al een stoere knul ben...

Toch wordt dat verhaal iets anders omdat deze strobo, net als de Atomic, een "blinder" mode kent met een flash rate van 20 Hz.
        Houd dat een paar seconde vol en de stroom gaat richting de 14A bij een Atomic en in het geval van deze 15 kWatter gaat ie er fijn en heel ver overheen.

En vrijwel gelijkertijd zie je uit de aggregraten een zwarte rookpluim komen.

Gezien de specs gaat hij dan verspreid over X seconden opladen, afhankelijk van de mode waarin je 'm zet.
        Ik hou me wel gewoon met geluid bezig.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Originally posted by MusicXtra
          Ik hou me wel gewoon met geluid bezig.
          Haha, nou, in zekere zin heb je met geluid precies hetzelfde probleem.
          Versterkers - voor het gemak even opdelen in de versterker en de voeding.
          Veruit het knapste deel van de versterker vind ik altijd de voeding, die moet immers op elk moment een bak vermogen kunnen leveren, ook als de sinus van z'n 230V lijntje (in het geval van een enkele fase) net even in de 0-doorgang zit. Condensatoren vangen die "klap" op, en in de korte tijd dat de sinus dan naar de 230V gaat en weer terug naar 0 moeten de condensatoren maar weer even op worden geladen. Bij goedkope (en soms ook duurdere) versterkers loopt dit vaak niet erg goed, vooral niet als je even een 50 Hz toontje vol gas laat blazen, vinden versterkers, uh, voedingen, niet leuk.

Wat dat betreft vind ik geluid net zo interessant als licht. Daarom doe ik een beetje met allebei.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• kevinos91
            • Jul 2007
            • 12

De quasar is net binnen, dacht probeer het toch eens op een huiskamer groepje.. Niet dus, stroom uitgevallen.

Toch maar wachten tot en met hij mee mag naar de loods

Comment

• LJ_jacob
              • Aug 2003
              • 293

Originally posted by kevinos91
              De quasar is net binnen, dacht probeer het toch eens op een huiskamer groepje.. Niet dus, stroom uitgevallen.

Toch maar wachten tot en met hij mee mag naar de loods
              heb je geen fiets met een heuuuuuuule grote dynamo?
              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by LJ_jacob
                heb je geen fiets met een heuuuuuuule grote dynamo?

En ik altijd maar denken dat iedere licht-/geluidstechnicus op z'n minst krachtstroom in de meterkast heeft zitten

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Yep, heb ik :-)
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Mocht hier niet

Ik wou het zeker wel
                    Freelance Light and Video |
                    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• DMiXed
                      • Jan 2008
                      • 370

Originally posted by djspeakertje
                      En ik altijd maar denken dat iedere licht-/geluidstechnicus op z'n minst krachtstroom in de meterkast heeft zitten
                      uhm... heeft niet iedereen in zijn meterkast kracht zitten? die komt dan je huis binnen en wordt dan verdeeld in de stoppenkast tot de groepjes of zit ik nu totaal de plank mis te slaan?
                      Jeroen van Geffen

Comment

• mhsounds
                        • Sep 2009
                        • 933

Maar daarvoor hoe je niet te proberen er aan te zitten

Krijg je een hele leuke boete...

Of heb jij naast je groepen nog een 400V aansluiting zitten?
                        Dan loop ik even naar de gamma en zet er dan zo'n stekker op

Comment

• ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

Joh, als je echt geen idee hebt hoe spaning wordt verdeeld, lees dan vooral veel en stel vragen, maar lul geen domme dingen.

Voorbeeld: Ik woon beganegrond, daarboven nog meer verdiepingen.
                          Bij mij komt 1x63A 3 fasen binnen.
                          L1 is mijn appartementje, L2, de bovenbuurman en L3 de bovenste buurman

Ik heb drie afgezekerde 230V groepen ( keuken/badkamer) woonkamer en slaapkamer.

Wanneer ik op de rail die mij in de groepenkast zit L1,L2,L3 en de nul en de aarde aansluit, dan kan ik een 63A CEE plaatsen.

Dat mag niet....daarom ist een 32 geworden

voor de terpertijnpissers, ja ik weet dat dat ook niet "mag" maar het kan wel.

Propageer ik nu het aanleggen van illigale faciliteiten? nope...gaat netjes door de meter.
                          Welliswaar die van m'n bovenburen en van mij, maar die profiteren dan ook weer graag van een incidentele leuke lichtshow!

Comment

• qvt
                            • Oct 2009
                            • 721

Originally posted by DMiXed
                            uhm... heeft niet iedereen in zijn meterkast kracht zitten? die komt dan je huis binnen en wordt dan verdeeld in de stoppenkast tot de groepjes of zit ik nu totaal de plank mis te slaan?
                            Dat verschilt van wijk tot wijk en of het een flat is of alleenstaand etc.

Ben ondertussen van alles tegengekomen zoals 1x16,1x40,3x25,3x40,3x63,3x80..

Nieuwbouwhuizen hier in de buurt krijgen enkel nog 1x40, dus geen kracht en als je het zou willen kun je flink dokken
                            There is no substitute for imagination

Comment

• mhsounds
                              • Sep 2009
                              • 933

Originally posted by ralph

Propageer ik nu het aanleggen van illigale faciliteiten? nope...gaat netjes door de meter.
                              Welliswaar die van m'n bovenburen en van mij, maar die profiteren dan ook weer graag van een incidentele leuke lichtshow!
                              Weten die buren dat ook?

Comment

Working...