koninginnedag 2009 ; Afgelaste evenementen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henk Mol
    • Jun 2007
    • 6

Robert,

Ik schoof de ochtend en de middag in Empe.
    We hebben de playbackshow e.d. gewoon afgewerkt. Bestuur van de betreffende oranjevereniging is eerst op het gemeentehuis voor overleg geweest en daarna zelf in conclaaf gegaan.

Toen we alles in de vrachtwagen hadden was er nog niet bekend gemaakt wat de bedoeling voor de avond was (rond 17.30 uur). Omdat jullie er niet waren was ik al onder de impressie dat de avond werd afgelast of anders aangepast werd.

Maar jullie hebben gewoon moeten spelen? Hadden jullie alles op tijd staan dan, want dan was het behoorlijk laat dat jullie er konden zijn.

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

Originally posted by Smit-PA
      Aalten was ook afgelast, nog even cdtje voor het uitvegen maar daarna breken.
      tijd geleden dan met koninginnendag vroeg thuis was.
      Waar stonden jullie dan?

Wij stonden in de POL in Aalten en hebben gewoon tot 16uur doorgespeeld. Ook de drive-in show die s avonds zou draaien is begonnen met opbouwen.

Maar triest is het zeker wat er gebeurt is. Ik was iets over 12uur opweg om even hapje te eten, Ja( ik heb personeel zodat ik zelf terug naar huis kan ) En toen werd de muziek op de radio onderbroken voor deze mededeling.. Thuis meteen tv aan en dan zie je zn malloot nog net even een mannetje meepakken en dan frontaal tegen zn monument opjagen.

JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Robert H
        • Jan 2006
        • 377

Originally posted by Henk Mol
        Omdat jullie er niet waren was ik al onder de impressie dat de avond werd afgelast of anders aangepast werd.

Maar jullie hebben gewoon moeten spelen? Hadden jullie alles op tijd staan dan, want dan was het behoorlijk laat dat jullie er konden zijn.
        Wij waren er tegen 20:15 uur, drie uur te laat dus. Alle bandleden waren er echter ook al, dus we hebben lekker ouderwets met z'n allen in een uurtje het spul neergezet. Showtime was uiteindelijk een half uurtje later dan gepland...

Comment

• wantsoe
          • Sep 2006
          • 15

stond in breda rond kwart over 13.00 hing er opeens een oranje komiteefiguur over de mengtafel of ik de stekkers er uit wilde trekken,heb via talkback band stilgelegd en even uitgelegd aan 1500 mensen wat er gaande was in apeldoorn daarna zijn we met wat minder decibelletjes doorgegaan en om 20.00 even 2 minuten stilte daarna weer door tot 22.00 had wel gemengde gevoelens na afloop

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Ik las net op teletekst dat Prins Constantijn , 30 april niet wil wijzigen.
            Gewoon doorgaan, lekker gezellig tussen de mensen, feesten, genieten zoals het de vorige jaren was .
            Ik vind dat hij gelijk heeft.
            Het is een echt Nederlands feest en dat moet gewoon blijven
            Enfin , zo denk ik erover als Belg die aan de grens woont met Sluis, Terneuzen , Sas Van Gent ( Zeeuws-Vlaanderen dus )
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by sis
              Ik las net op teletekst dat Prins Constantijn , 30 april niet wil wijzigen.
              Gewoon doorgaan, lekker gezellig tussen de mensen, feesten, genieten zoals het de vorige jaren was .
              Ik vind dat hij gelijk heeft...
              Ik vind dat ook. Als we ons laten kisten door dit soort figuren dan kunnen we zwart/wit gezien op geen enkele dag meer iets vieren. Daarbij staat 30 april voor meer dan alleen deze aanslag, ik denk dat harmonie tussen mensen die samen feest vieren op deze dag veel belangrijker is en nu nog meer dan ooit.

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Wij stonden in Leiden en Katwijk, en we waren vroeg thuis.
                En ik was het ook eens met deze gang van zaken, heel erg ongepast om lekker te gaan staan feesten alsof er niets aan de hand is.
                Mensen die dan boos gaan staan te discusieren dat ze geld moeten verdienen... is dat dan het allerbelangrijkste

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Ik moet zeggen dat het geheel enorm is opgeblazen. Het betreft een feestdag van onze (oude) koningin, anders was dit hooguit bij-nieuws geweest. Cijfertechnisch gezien ligt het aantal verkeersslachtoffers in Belgie op 1 dag hoger dan ons Apeldoorn-ongeluk. Hoe tragisch ook voor de nabestaanden: een ramp is het niet. Zeker ook geen aanslag op de koningin. Kortom: nogal overtrokken om in heel Nederland alles stil te leggen. Mijns inziens is het vieren van het hele feest zinloos, maar da's een andere discussie.

Het gaat om prioriteiten en ook een soort "verhouding". We herdenken op 4 mei een vreselijke oorlog waarbij 6 miljoen Joden omkwamen. Vreselijk, indeed, maar Mao en Stalin namen er elk (!) 50 miljoen (geteld) voor hun rekening. Toch zijn daar geen films over op TV en wordt er zelfs geen aandacht aan besteed.

We zijn een beetje "angsterig" aan het worden in Nederland. Een financieel dipje is een "economische krisis", 100 griepjes is een "pandemie" en 1 auto die 6 mensen ombrengt is een "aanslag en Nationale ramp". I think it's overdone.
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• partydrivein
                    • Jul 2008
                    • 389

Ik denk dat heer meer op de manier is hoe het is gegaan,

Er was op dat moment weinig bekend, want wat als het een echte aanslag was geweest!

Je gaat erheen om een feest te vieren, toch lullig als je papa naast je door de lucht ziet vliegen en overlijden...

Het feest is bedoelt om nog wat nationalisme te kweken wat we in nederland amper nog hebben met het mengelmoesje van culturen in ons land.

Ik vind het nog niet eens zo gek dat er dingen zijn afgelast, natuurlijk het is ronduit kl*te dat je geen centen verdiend, maar het is zeker niet overdreven.
                    In het begin was er niks bekend het had iets veel ernstigers kunnen zijn...
                    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Ik wil op geen enkele manier beweren dat het niet vreselijk is dat er mensen overlijden. Dat vind ik altijd erg, vooral voor de nabestaanden. Er wordt alleen te makkelijk gesproken over een "ramp", "aanslag", "nationaal probleem" etc.

Als het een echte aanslag was geweest: nog steeds erg idd. Ik zie geen verschil tussen een kind dat gewond raakt of een "koningin". Die oude tradities gaan aan mij voorbij, maar da's een kwestie van smaak.

Mijns inziens is de mengeling van culturen een enorme verrijking en kans om te leren, maar ook daar geldt dat je het moet willen zien. Dat nationalisme is niet zo goed voor een land, denk aan de VS, of nog erger: onze Franse vriendjes. Niet te harden dat volk, puur door de trots. Diezelfde trots is politiek ook boeiend in Belgie, waar de ene helft van het volk de andere helft belachelijk acht. Dan hebben we het in Nederland nog niets zo slecht. Ik kan heerlijk Turks, Ethiopisch of Thais eten, geniet van een grote diversiteit aan muziek, zie prachtige mensen en ervaar veel sociale verbeterpunten vanuit andere culturen. Ons eigen "gggrrriistelijke Koningshuis" kan daar een puntje aan zuigen. Het zijn by the way practisch allemaal Duitsers, so quit the crap en laten we het geld anders besteden. Die groene draak boot is vast mooi, maar 't kost 100 miljoen aan belastingcentjes elk jaar: daar kun je een prachtige Nationale barbeque dag van organiseren. Een paar paprika's op het rooster voor de vega-tjes: veel leuker en tijdens het eten zijn mensen op hun best.

Ik roep al jaren dat ze alle Suzuki's moeten verbieden...
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

Originally posted by Watt Xtra
                        Waar stonden jullie dan?

Wij stonden in de POL in Aalten en hebben gewoon tot 16uur doorgespeeld. Ook de drive-in show die s avonds zou draaien is begonnen met opbouwen.

Maar triest is het zeker wat er gebeurt is. Ik was iets over 12uur opweg om even hapje te eten, Ja( ik heb personeel zodat ik zelf terug naar huis kan ) En toen werd de muziek op de radio onderbroken voor deze mededeling.. Thuis meteen tv aan en dan zie je zn malloot nog net even een mannetje meepakken en dan frontaal tegen zn monument opjagen.

Jazeker Watt, blijkbaar hebben wij elkaar daar gesproken. We hebben daar een discoshow verzorgd. Was helaas niet zo'n feest als jullie daar 's-middags gehad hebben..

Comment

• bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

Ik moet zeggen dat het geheel enorm is opgeblazen. Het betreft een feestdag van onze (oude) koningin, anders was dit hooguit bij-nieuws geweest. Cijfertechnisch gezien ligt het aantal verkeersslachtoffers in Belgie op 1 dag hoger dan ons Apeldoorn-ongeluk. Hoe tragisch ook voor de nabestaanden: een ramp is het niet. Zeker ook geen aanslag op de koningin. Kortom: nogal overtrokken om in heel Nederland alles stil te leggen. Mijns inziens is het vieren van het hele feest zinloos, maar da's een andere discussie.
                          Beetje onsmakelijke reactie vindt je niet ??

Het moedwillig inrijden op een groep mensen inrijden met als uiteindelijk doel de bus met de Oranje's te rammen noem je een ongeluk en geen aanslag ??

Mijn klus die dag is ook gewoon doorgegaan, alleen een uur ingekort.
                          Maar ik weet zeker dat als meer mensen de beelden van dit drama eerder op de dag hadden gezien, dan waren de meeste evenementen vanzelf wel gestopt bij gebrek aan bezoekers.
                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Originally posted by AJB
                            Ik wil op geen enkele manier beweren dat het niet vreselijk is dat er mensen overlijden. Dat vind ik altijd erg, vooral voor de nabestaanden. Er wordt alleen te makkelijk gesproken over een "ramp", "aanslag", "nationaal probleem" etc.

Als het een echte aanslag was geweest: nog steeds erg idd. Ik zie geen verschil tussen een kind dat gewond raakt of een "koningin". Die oude tradities gaan aan mij voorbij, maar da's een kwestie van smaak.

Mijns inziens is de mengeling van culturen een enorme verrijking en kans om te leren, maar ook daar geldt dat je het moet willen zien. Dat nationalisme is niet zo goed voor een land, denk aan de VS, of nog erger: onze Franse vriendjes. Niet te harden dat volk, puur door de trots. Diezelfde trots is politiek ook boeiend in Belgie, waar de ene helft van het volk de andere helft belachelijk acht. Dan hebben we het in Nederland nog niets zo slecht. Ik kan heerlijk Turks, Ethiopisch of Thais eten, geniet van een grote diversiteit aan muziek, zie prachtige mensen en ervaar veel sociale verbeterpunten vanuit andere culturen. Ons eigen "gggrrriistelijke Koningshuis" kan daar een puntje aan zuigen. Het zijn by the way practisch allemaal Duitsers, so quit the crap en laten we het geld anders besteden. Die groene draak boot is vast mooi, maar 't kost 100 miljoen aan belastingcentjes elk jaar: daar kun je een prachtige Nationale barbeque dag van organiseren. Een paar paprika's op het rooster voor de vega-tjes: veel leuker en tijdens het eten zijn mensen op hun best.

Ik roep al jaren dat ze alle Suzuki's moeten verbieden...
                            Zeer interresant als iemand echt een menig heeft, en inderdaad is er tegenwoordig zoveel media bij alles aanwezig dat elke scheet een donderslag word. pabadapapadaba
                            Neemt niet weg dat het makkelijk praten is als je zelf niets meemaakt.
                            Ik denk dat als je zo iets ellendigs zou hebben zien gebeuren je wellicht iets meer nuance in je verhaal had gehad.

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

Zullen we het bij het al dan niet doorgaan van de evenementen houden aub?!

Wat een ieders persoonlijke voorkeur heeft en aan welke definitie een tragedie moet voldoen om te worden aangezien als aanslag heeft geen enkele meerwaarde voor dit onderwerp.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

Ik denk dat Nederland heel veel finaciele schade heeft geleden en dit op alle gebied.
                                Veel evenementen zijn ingekort, afgelast enz...
                                Bvb: Organisatoren, horeca, PA bedrijven, bandjes, DJ's, artiesten enz...
                                1 persoon heeft in enkele seconden een gans land in rep en roer gezet en DIT op de grootste feestdag van Nederland.
                                Ik moest s'avonds ook optreden in Zeeland ( afgelast ).
                                Toen ik de beelden zag op TV dat ik helemaal geen zin meer had om op te treden.
                                Ik stond aan de grond genageld, triestig , echt triestig.
                                Heel onschuldigen mensen die omvergemaaid worden met alle gevolgen vandien, diep respect heb ik voor de nabestaanden.
                                Last edited by moderator; 07-05-09, 11:18. Reason: off topic, hoe triest ook, verwijderd
                                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...