Brand door par

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Brand door par

Toevallig kwam ik deze pagina tegen:

Brandweer Tubbergen - Binnenbrand Koters baby- en kinderklending Almeloseweg 1 Tubbergen

Lijkt me niet echt fijn moet ik zeggen
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Zo te zien is dit een CMD Par of iets wat daar op lijkt, zou ook het glaasje verklaren achter de kleurenfilter houder.

Ik snap alleen je stelling niet echt: lijkt je niet echt fijn?
    Brand is nooit fijn kan ik je verzerkeren, of dat nou door een par, een sigaret, een aansteker of een falende stroomvoorziening of iets dergelijks is.
    Uit ervaring weet ik, dat een brand blussen een van de meest angstaanjagende dingen is die je moet doen als BHVer.
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• LJKEVIN
      • Dec 2005
      • 426

klopt, weet er alles van was ook niet echt bedoelt als stelling, meer om te laten zien wat er kan gebeuren als je er even niet bij bent...

Leek me ook geen standaart par inderdaad, ook als je naar de laatste foto kijkt.
      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

Ik heb de afgelopen jaren ook al een aantal van die cmd parren verkocht en geinstalleerd. Maar moet zeggen, redelijk wat problemen mee gehad.

Lampen die er spontaan mee ophielden, elke keer was het de voeding. En idd bij een aantal waren de voedingen na korte tijd (enkele maanden) ook al flink zwart geworden. Die krengen worden Gloeiendheet.

Ik heb overal een aantal extra gaten ingeboort.. Moet zeggen de laatste maanden er geen klachten meer over gehoort, maar het blijven niet erg fijne parren.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Tja, door een PAR gaat een stroom, en door alles waar stroom door heen gaat kan brand onstaan. Je kan het risico natuurlijk wel zo groot mogelijk uitsluiten.

Dit lijkt me een gevalletje van 'hangt er al 10 jaar' en 'we stoffen het nooit af'. Gevolg: onvoldoende ventilatie bij de trafo's met daar weer als gevolg van: brand.

Gelukkig geen ernstige schade aan het pand, en nog belangerijker, geen slachtoffers.
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

Working...