de Rieu Tour

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

de Rieu Tour

André Rieu in 'Top 10 best betaalde tournees'

AMSTERDAM - Met een omzet van ruim 55 mijoen dollar verslaat André Rieu onder andere de Britse band Coldplay in de lijst van bestverdienende tournees van 2008.

Nog nooit eerder stond een Nederlander in de ranglijst van Pollstar. Met een aantal van 714.617 verkochte tickets bezet André de achtste plek in de lijst.
    Afgelopen december mocht hij zich op een haar na de best verkopende artiest noemen. Met zijn shows in Melbourne, Sydney en Brisbane haalde hij in één maand tijd 'n omzet van zo'n ruim 17,5 miljoen euro. 'Queen of Pop' Madonna bleef hem echter net voor.
    Ook 2009 ziet er goed uit voor de violist. Inmiddels zijn er meer dan 300.000 tickets verkocht voor zijn shows in onder andere Japan, de VS, Canada en Australië. Het is te hopen dat hij er dit jaar ook nog wat aan verdient. Eerder liet André tegenover De Telegraaf weten dat 2008 geen financieel topjaar voor hem was: "Ik heb er weinig aan overgehouden. Ik heb de bank moeten beloven dat nooit meer zo te doen."

vond ik toch ook wel het vermelden waard
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

je moet er van houden,

maaaar.... Well Done
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by MacGyverSounds
      André Rieu in 'Top 10 best betaalde tournees'

AMSTERDAM - Met een omzet van ruim 55 mijoen dollar verslaat André Rieu onder andere de Britse band Coldplay in de lijst van bestverdienende tournees van 2008.

Nog nooit eerder stond een Nederlander in de ranglijst van Pollstar. Met een aantal van 714.617 verkochte tickets bezet André de achtste plek in de lijst.
      Afgelopen december mocht hij zich op een haar na de best verkopende artiest noemen. Met zijn shows in Melbourne, Sydney en Brisbane haalde hij in één maand tijd 'n omzet van zo'n ruim 17,5 miljoen euro. 'Queen of Pop' Madonna bleef hem echter net voor.
      Ook 2009 ziet er goed uit voor de violist. Inmiddels zijn er meer dan 300.000 tickets verkocht voor zijn shows in onder andere Japan, de VS, Canada en Australië. Het is te hopen dat hij er dit jaar ook nog wat aan verdient. Eerder liet André tegenover De Telegraaf weten dat 2008 geen financieel topjaar voor hem was: "Ik heb er weinig aan overgehouden. Ik heb de bank moeten beloven dat nooit meer zo te doen."

vond ik toch ook wel het vermelden waard
      Ja inderdaad, ik kan alleen op diene vent zijn smoel niet kijken , moet ik direct k*kk*en
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

leuk filmpje!

Comment

• Jan van Duren
          • May 2004
          • 204

is toch wel imposant. Rijden op een gegeven moment zelfs betonmixers naar binnen.

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

Is er ook een ranglijst te vinden van slechtst renderende tournees?
            Want als die muziek eigenlijk volkomen k*t is
            moet je veel geld aan decor uitgeven om het volk binnen te krijgen...?

Daar op dat lijstje staat ie vast en zeker op Nr 1 !
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Ik vind hetgeen Rieu doet op veel vlakken zeer bewonderingswaardig.

Op het gebied van ondernemerschap en goed werkgeverschap kunnen heel veel mensen nog heel veel van deze man leren . Duurzaamheid en kwaliteit staan voorop en dat komt in bijna alle facetten terug. Hij is natuurlijk geen arme sloeber, maar hij gaat zeker niet blind voor het geld.

Inhoudelijk muzikaal gezien doet hij de dingen die hij doet goed. Dat dat niet niet ieders smaak is, is uiteraard vers 2, het is maar wat je zoekt in een show. Ga je voor pure muziek, overweldigende choreografie, of juist voor een magisch decor... dan kom je allemaal bij verschillende artiesten uit ... het lijkt wel vrije markt werking !!!
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

Ik moet eerlijk zeggen dat die man geniaal is!!!

Als je tenminste met deze muziek, zoveel bezoekers kan lokken, kan ik niet anders dan concluderen; geniaal

Comment

• tha_dj
                  • Jan 2004
                  • 375

Troostwijk Veilingen verzorgt online veilingen uit faillissement of vrijwillige verkoop door Europa. Groot aanbod van machines en bedrijfsinventaris.

Tja.....met geld maakt men geld......

Nee echt, wist dat het impossant was enzo, maar deze shit !!!!

WOW

En de muziek......ach NIET mijn dingetje.
                  your light !

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by rinus bakker
                    Is er ook een ranglijst te vinden van slechtst renderende tournees?
                    Want als die muziek eigenlijk volkomen k*t is
                    moet je veel geld aan decor uitgeven om het volk binnen te krijgen...?

Daar op dat lijstje staat ie vast en zeker op Nr 1 !
                    Ben het voor de verandering eens een keertje niet met je eens.
                    Hoor ook liever het KCO met een Mahler 2 of Bruckner 4, maar ach, je kunt niet alles hebben.

Het enige waar ik me over verbaas is dattie zoveel risico-kapitaal uit de banken heeft weten te trekken op zn absolute oortjes. En dattie vervolgens, toen het gehoor begon te suizen, de zaak toch heeft weten te klaren.

kortom : André : petje af, en mooi doan, mien jong...

Ik weet niet over hoeveel ton Layher het precies gaat, maar ik kan me voorstellen dat er aannemers zijn die nu wakker worden.

Comment

• BJD
                      • Oct 2007
                      • 771

Wie wil er nu zo'n mega groot decorstuk kopen? Ik mag hopen dat elk stapeltje layher apart verkocht gaat worden, anders gaat het niet veel opleveren.

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

Originally posted by MacGyverSounds
                        1) Het enige waar ik me over verbaas is dattie zoveel risico-kapitaal uit de banken heeft weten te trekken op zn absolute oortjes.
                        2) En dattie vervolgens, toen het gehoor begon te suizen, de zaak toch heeft weten te klaren.
                        3) kortom : André : petje af, en mooi doan, mien jong...
                        Hoi Mac,
                        als iedereen het altijd over alles eens was....
                        (zouden we allemaal bakkeleien om dezelfde vrouw.... )
                        maar:
                        1) Daarmee lijkt André eerder een Griek, Ier, Portugees of Spanjaard.
                        2) En daarmee juist weer niet.
                        Want in die andere gevallen gaan wij opdraaien voor het risico-zoekende geklooi van de geld-weg-goochel-maffia.
                        Maar onze Limburgse violist blijkt zichzelf te kunnen redden.
                        3) En dan zijn we het daarover WEL eens!

Nu alle bonus-bank-boeven nog even in de bajes
                        en
                        de verzekerzwendelaars in dezelfde cellen als dat gajes.
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by BJD
                          Wie wil er nu zo'n mega groot decorstuk kopen? Ik mag hopen dat elk stapeltje layher apart verkocht gaat worden, anders gaat het niet veel opleveren.
                          Ga er maar vanuit dat die set in z'n geheel naar het midden-oosten gaat..
                          Creating shows beyond Imagination

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Een beetje de James Last van Nederland.

Alhoewel die laatste een interessanter gegeven is voor de livesector op gebied van geluidstechniek.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by frederic
                              Een beetje de James Last van Nederland.

Alhoewel die laatste een interessanter gegeven is voor de livesector op gebied van geluidstechniek.
                              James Overlast met 12 802tjes in de zaal?

heb toch meer iets met de SB-1en die Rieu boven het hoofd hangen....
                              Trouwens ook een Nederlandse uitvinding, maar dat terzijde.

Comment

Working...