Bands willen bier gooien niet meer hebben

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Bands willen bier gooien niet meer hebben

Normaal en Band Zonder Banaan willen niet meer hebben dat er met bier gegooid wordt tijdens hun feesten. De manager van BZB sprak dat ongeveer 4% van het publiek in een feesttent met bier gooide. 2% Daarvan vond het daadwerkelijk leuk en de andere 2% sloot zich daarbij aan. De andere 96% vind het niet leuk, inclusief de band, de organisatie en vooral de techniekers.

Bron: 3FM headlines.
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

en terrecht,

bier moet je drinken, niet gooien....
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

HENGELO (ANP) – Diverse boerenrockbands uit Nederland komen in actie tegen het biergooien. Tijdens concerten wordt een groot spandoek met de tekst Zinloos Besteld opgehangen. De evenementenorganisatie De Feestfabriek laat dinsdag weten dat aan het publiek ook buttons en flyers worden uitgedeeld met als boodschap om elkaar niet met het gerstenat te bestoken.

Bands als Band Zonder Banaan, Jovink en de Voederbietels en Mooi Wark schenken de komende tijd tijdens concerten en festivals aandacht aan de antibiergooicampagne. De Band zonder Banaan is de initiatiefnemer. Volgens een woordvoerder van De Feestfabriek schijnt het publiek te denken dat de bands het leuk vinden om met bier bekogeld te worden. „Maar dat vinden de bandleden dus helemaal niet leuk. Bier is om op te drinken. Bier gooien heeft niets met gezelligheid te maken.”

dit staat ieder jaar weer in de krant..... Maar de echte boer laat zich er niet door weerhouden...

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Wanneer je een blondje op de schouder tikte had je daarna in 99% van de gevallen ruzie met d'r vriendje...tegenwoordig is het blondje een vent.

Wanneer je rondje bier bestelde werd dat opgeschreven....tegenwoordig moet je eerst langs de muntenbalie.

Wanneer de bakwagen open ging na een tentfeest werd deze eerst gelucht ivm de schrale bierlucht...tegenwoordig ruik je dankzij het rookverbd een zweetlucht.

Goldenscans roken standaard naar bier.... tegenwoordig ruiken de wappers naar schoonmaakmidel

Wanneer het dik feest was dan zag je dat in de zaal door de mega biersproeiers....

Zal wel zijn dat ik uit en andere tijd kom, maar wat mis ik vroeger toch enorm bij het lezen van zulke prutproza!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• tididi
          • Aug 2001
          • 352

Originally posted by Stage-Q
          en terrecht,

bier moet je drinken, niet gooien....
          vind het een beetje jammer
          nu krijg je geen natte t shirt meer te zien bij de dames die het bier opvangen met hun borsten
          p.j

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

tja ...

ik kan me voorstellen dat je als artiest het wel eens zat kan worden

als je welke week speelt en elke week zeiknat ben van het bier gaat de lol dr ook wel een beetje af, verder de schade die aan je instrument ontstaat en noem maar op..ook de geluidsbedrijven die er staan heb ik wel eens medelij mee als ik soms een zie hoe het spul eruit ziet....

van het jaar hebben wij hier ook een biergooi incident gehad met jeroen van de boom...hij is na 2 nr's het podium afgelopen en ook iet meer terug gekomen...de organisatie was woest op de biergooiers aangezien het ze een boel geld heeft gekost...

ik kan de actie nan de artiesten wel begrijpen!

Waar ik dan weer niet echt tegen kan is dat bezoekers er om lopen te zeuren....als ik naar een tent ga, in een boeren gehucht, weet ik dat het gebeurt en vin ik het ook niks meer dan normaal dat ik een ouwe broek aan heb en een paar kisten...
            hoevaak druppled dr ook geen condens in je nek en hoe goor is de grond wel niet wat dacht je dat je staat te zweten...die paar biertje kennen dr dan ook nog bij lijkt me
            Last edited by jens; 06-01-09, 21:07.

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Het bier gooien bij Normaal had wel een bepaalde sfeer, moet ik eerlijk bekennen...En trouwens ooit bedacht door een van de 100 managers van Normaal...Ik ben in 2007 in de supertent geweest in Dalfsen...en vond het biergooien 100% meevallen, met 10 jaar geleden...De fans worden ook ouder..;-) Een paar maanden later ben ik in de zelfde hoek naar een mega piraten festival geweest, daar heb ik meer bier in mijn nek gehad dan bij Normaal...

Ook ik deed vroeger mee met het gooien...maar toen koste een pilsje nog 1 Gulden 50...;-)
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• gertgeluid
                • Dec 2006
                • 520

Nou. Ik vind het een nobel streven, maar ik ben bang dat de bierkappen voorlopig nog mee moeten. Stagediven was toch ook verboden? Hoe vaak zie je dat nog gebeuren?

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by jens
                  als je welke week speelt en elke week zeiknat ben van het bier gaat de lol dr ook wel een beetje af, verder de schade die aan je instrument ontstaat en noem maar op..ook de geluidsbedrijven die er staan heb ik wel eens medelij mee als ik soms een zie hoe het spul eruit ziet....
                  Als je ziet hoe de boel terugkomt helemaal...
                  Kabels zijn niet gerold maar bij elkaar gegraaid, over de met bier bezaaide vloer getrokken en lukraak in een kist gedonderd, 20% van de PA is stuk (vooral sub, topjes wil je nog wel eens vliegen met dit soort feestjes), mengtafels hebben minimaal 4 kapotte broodjes door biersluiting (aka kortsluiting) en dan zullen we het maar niet over gesloopte mics, aangerande monitors en ondergelopen kisten (met bier, niet met regenwater oid) hebben...

Gelukkig heb je dan een TD die de boel weet te repareren en een klant die het mag betalen
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

Nederlands fenomeen???
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

De organisatie (lees KASTELEIN) zit er niet mee dat er bier gegooid wordt, omzet is omzet, en als alle getapte biertjes opgedronken dienen te worden...

... dan verkopen ze minder!!!

Ik denk dat GEEN BIERGOOIEN leidt tot GEEN/MINDER BOEKINGEN, simpelweg omdat er dan niets meer te verdienen valt voor de organisatie.

En ja, ook ik heb mee staan gooien bij Rowwen Heze en Normaal en BZB, en ja, eigenlijk IS het zonde, en ja, ook ik DRINK het liever dan dat ik het 'weg-gooi'.

Maar dat is toch een beetje het 'gevoel' dat hoort bij die bands, net als de 'varkens-stiften' en het stro!

.... ik zal het gaan missen....

groeten John
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

Bij ons in de regio (west-brabant) is biergooien iets wat niet dagelijks gebeurt, maar wel een beetje bij het gebeuren hoort.

In mijn belevening is het zo dat hoe harder dat je roept dat het niet MAG, hoe harder het gebeurt.
                        Met bloemencorso Zundert komen ieder jaar een aantal pro400's (die in een megalampenkap hangen) en het frontlicht doorweekt van het bier terug. Dat weet je; die hal hangt vol met doeken en het is juist de sport voor bezoekers om zo veel mogelijk plastic bekers (en condooms, aanstekers, lippenstift, en verder alles wat er in broekzakken kan zitten) op die doeken te gooien.

Het publiek gooit ook bier over zichzelf, maar vermijdt over het algemeen het podium.
                        Een paar jaar geleden stond Diep Triest op het podium en die liepen midden in een set weg nadat er een glas bier richting podium was gegooid. Ergo; bierregen richting het podium, band chaggerijnig, en een dj die weet hoe het werkt loopt het podium op, pakt de microfoon en begint het publiek even toe te spreken; geen druppel bier meer richting het podium.
                        de band kwam terug het podium op, maar echt loskomen deed het nooit meer.

Dit jaar Lijn 7 op het podium; bier vloog alle kanten op, en dus per ongeluk ook richting het podium. band vraagt er netjes even aandacht voor en het podium werd vervolgens veelal vermeden. band speelde de sterren van de hemel en een van de beste feesten in jaren was een feit.
                        Dit jaar wil ik iig wel 2 van die banners hebben. niet om biergooien te verbieden, maar wel om er op te wijzen dat je het beter op kan drinken.

Maar geen glas bier meer door de lucht zien gaan op zo'n feest? liever niet..af en toe best verfrissend!

Comment

• Davy Gabriels
                          • Aug 2002
                          • 819

Originally posted by axs
                          Nederlands fenomeen???
                          Is toch logisch... hier in belgie hebben we fatsoenlijk bier dus dat wordt opgedronken ipv weggegooid.

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Originally posted by Davy Gabriels
                            Is toch logisch... hier in belgie hebben we fatsoenlijk bier dus dat wordt opgedronken ipv weggegooid.
                            HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA MEESTERLIJK En nog waar ook...

Er is mij aangeleerd (zo rond m'n 2de levensjaar) dat je bekertjes rechtop moet houden omdat het drinken er anders uit valt. De mensen die op hun 35ste levensjaar nog steeds denken met drinken te moeten gooien, hebben dit stukje opvoeding gemist, of bezitten het IQ van een pasgeboren primaat.

Het is infantiel, smerig en een belediging voor de artiesten om met drank te gaan gooien. Technici moeten niet zeuren: die kunnen een tentje plaatsen of zorgen dat ze serieuze klussen aangeboden krijgen. Natuurlijk is het vervelend: als we gewoon allemaal die bagger weigeren komt er vanzelf een moment dat het publiek ons toch weer graag terug wil hebben.

Ik kom in elk geval niet meer in feesttenten en het is een absolute zegen kan ik je zeggen...
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Originally posted by Davy Gabriels
                              Dit is echt geweldig , ik ga zo direct van een West-Malle genieten mee frieten en stoofvlees ( ook met West-Malle donker gemaakt )
                              Nou ja , het is iets ( veeeeeeeeel ) beter dan saté saus
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...