Gegevens van zalen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

Gegevens van zalen

Hier word vooral gepraat over alles van licht en geluid (ja het forum is ervoor é ). Kom zelf vaak op dit forum en leer elke keer wel bij.

Nu had ik nog een extra vraag.. weet hier iemand ook waar je meer info teweten kan komen over de zalen zelf? Zo was ik eens benieuwd naar meer info over veel zalen waar fuiven/events/.. doorgaan. Wat vooral interessant kan zijn, zijn de afmetingen, stopcontacten (met eventueel de stromen), aanwezige licht en geluid (mag meestal niet gebruikt worden, je weet maar nooit),..

Dus is er eventueel ergens een database/website met deze gegevens?
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

ja daar is een database voor
    genaamd google
    vind je voor grotere zalen enzo wel ooit veel terug...
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Shark
      • Aug 2007
      • 208

Originally posted by Funmaker
      ja daar is een database voor
      genaamd google
      vind je voor grotere zalen enzo wel ooit veel terug...
      je heb je naam eerlijk verdiend

ben nu dus vb op zoek naar de gegevens van de sporthal uit landegem. Zelf al gezocht en vooral contactgegevens gevonden.. events die daarin doorgaan.. maar dus nergens gegevens over de grootte van de zaal. Heb al wel een mail gestuurd naar de mensen die er meer over weten, maar een lijst met mogelijke zalen (uit de omgeving) zou wel handig zijn als je iets wil organiseren. Zo had gent of brugge, dacht ik, een lijst online staan met algemene info over de zalen in hun stad.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

De meeste zalen hebben een site met daarop een apart hoofdstukje "techniek".

Voor Nederlandse theaters is www.zulu.nl een betrouwbaar gebleken database.

Van de gemiddelde sporthal is veel minder bekend, daar zal men zelf bijvoorbeeld geen CAD tekening beschikbaar hebben... dat is: als ze al weten dat er eentje zou kunnen zijn.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Voor theaters is Stichting Tekening (De TheaterDatabase) dé plek. Het hele pakket krijg je alleen in abonnementsvorm, maar dan heb je ook wel (bijna) alle CAD-tekeningen van Nederland en flink wat in België. Volgens mij doen ze soms ook wel aan losse tekeningen voor een schappelijke prijs, maar niet helemaal zeker.

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Wil je het zeker weten dan neem je gewoon even telefonisch contact op met de zaaleigenaar of maak je een afspraak om zelf te gaan kijken. Dat laatste is vaak wel het meest betrouwbaar, dan weet je in ieder geval dat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Vergeet niet dat je bij een database ook altijd afhankelijk bent van de informatie van anderen.

Vaak genoeg meegemaakt dat de zaaleigenaar riep dat er 63A kracht aanwezig was, ga je kijken tref je een 32A aan, zaaleigenaar: "Geen 63? Ow dan bedoelde ik 32...". (Het wordt helemaal leuk als ze die dan vervolgens op 20A of 25A hebben afgezekerd.)

Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Shark
              • Aug 2007
              • 208

Originally posted by hugovanmeijeren
              Wil je het zeker weten dan neem je gewoon even telefonisch contact op met de zaaleigenaar of maak je een afspraak om zelf te gaan kijken. Dat laatste is vaak wel het meest betrouwbaar, dan weet je in ieder geval dat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
              inderdaad, ga ik binnenkort doen
              uiteindelijk gaat de fuif al eind april door.. dus tijd heb ik zeker nog wel.

toch al hartelijk bedankt allemaal voor de info!

Comment

Working...