de crisis?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Boekingen komen steeds later. Dat is al sinds half 2007. Bedrijfsfeesten die 1,5 week van te voren worden geregeld. (echt waar)

Mensen willen minder grote namen en volle programma's maar zijn zeker nog bereid tot boeken en betalen.

Boekers neigen wel naar "reserve opties". En entertainment lang in de planning achter de hand houden. (Iets wat je echt te vuur en te zwaard moet bestrijden.)

Wij hebben afgelopen zomer besloten onze monitorset van de band uit te bereiden met een tweedehands frontsetje voor feestjes tot +/- 120 man op zacht volume (bruiloftje en gewoon klein feestje tot 97dBa zaal). En dat met een "tussenmaatje lichset". (4 meter truss op K&H met 4 CX2 700w rookmachine en 2x fresnell front). Draait al op 1x16A (door de in-ears weinig versterkervermogen). Dan kunnen we de backline+geluid+licht in een vito-busje doen. Hierdoor kunnen we deze feestjes net weer iets goedkoper aanbieden. Dat blijkt erg goed te lopen terwijl we gewoon wel technici ervoor inhuren en alle oude normen aanhouden.

De massale feesten van 450 man en groter zijn echt minder geworden. En feestzalen/organisatiebureaus hebben steeds vaker inpriksets staan. Waardoor we zelden nog grote PA's huren. Maar de hoeveelheid kleine feesten lijkt daarmee wel gegroeid.
    Last edited by showband; 09-01-09, 13:21.
    lekker belangrijk!

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

Minder boekingen?

Ben voor een evenement met een kleine 2000 man in september druk bezig bands te pakken te krijgen. tot op heden heb ik vaker gehoord dat we ze alvast voor 2010 in optie kunnen zetten maar verder helemaal vol zitten dan dat ik daadwerkelijk een optie heb kunnen nemen.

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Niks met het aantal boekingen hier.

Maak me meer zorgen om m'n koeien.
        Last edited by Radar; 09-01-09, 16:47.
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Originally posted by R. den Ridder
          Minder boekingen?

Ben voor een evenement met een kleine 2000 man in september druk bezig bands te pakken te krijgen. tot op heden heb ik vaker gehoord dat we ze alvast voor 2010 in optie kunnen zetten maar verder helemaal vol zitten dan dat ik daadwerkelijk een optie heb kunnen nemen.
          dan bedoel je waarschijnlijk wel de bands die op hun naam op de poster 2000 man kunnen trekken.

Want als ik andere muzikanten hoor spelen ze allemaal wel maar staat er echt niemand dit jaar vol. En dat zijn toch zeker een aantal gevestigde namen. Coverbands die een regulier stuk allround neerzetten. Ik ken er twee gevestigde draaiende die tot en met april zelfs niets hebben staan! (conservatorium met 14 jaar 50 tot 80 optredens per jaar achter de rug!). Interview in boekersblad gelezen dat veel bands half zo veel spelen als voorgaande jaren wegens overaanbod.

Ik zit niet in het kermis, festval en tentfeestencircuit natuurlijk. Maar in het bedrijfsfeesten deel. misschien dat het alleen daar zo is. En dat het nog steeds top is voor bands als de BzB enzo.

Voor mij is het gewoon net op tijd dat ik een andere markt heb voorzien anders had ik ook geen reet te doen. Nu draai ik hetzelfde door als voorgaande jaren. Maar de tijd dat ik nu al wist wat ik in oktober stond te doen is al twee jaar over. Bedrijven organiseren feesten geen jaar meer vooruit. (op een jubileum na misschien)
          lekker belangrijk!

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by Rolandino
            De meeste mensen kiezen de laatste jaren voor de kleinere feesten ( bruiloften enzo ) kwantiteit voor kwaliteit !

ik kan niet tegen dap drive in showtjes die voor 50 of 75 euro opboxen hoor.
            Mee eens, vandaag ook te horen gekregen dat mijn show (met aanbod 300 euro ex btw) nog te duur was voor een bruiloft... ik heb toch het idee, dat als je een show voor minder inhuurt, dat je dan toch met een prutser te maken hebt, of iemand die zich onder zijn waarde verkoopt?

De meesten van ons maken dat bedrag toch al aan onkosten op een avond... vooral als je transport, onderhoud, afschrijving, verbruiksmateriaal meerekent, hoe kan iemand dan een show draaien voor 50-150 euro op een avond?
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

HET GAAT GOED MET DE ECONOMIE!!!

ALLEEN:..................

de bananenhandelaar is de pisang en
              de tabakshandelaar is de sigaar
              de bakker verdient geen brood meer en
              de herenmode is de das omgedaan
              de lampenwinkeliers zien de toekomst duister in
              en de scheepvaart is de wind uit de zeilen genomen
              menig timmerman heeft er het bijltje bij neergegooid, terwijl
              de kousenfabrieken er geen gat meer in zien
              de horlogemakers zouden de tijd willen terugzetten en
              de confectie-industrie moet er een mouw aan passen
              de tuinders heeft men knollen voor citroenen verkocht
              en de binnenschippers zijn aan lager wal geraakt
              de chauffeurs zijn de macht over het stuur kwijt omdat
              de wegen aan belasting bezweken zijn
              de wielrenners weten niet meer rond te komen
              en de badmeesters kunnen het hoofd niet meer boven water houden
              de bierbrouwers moeten uit een ander vaatje tappen en
              voor de bioscopen valt het doek
              de kwekers zitten op zwart zaad
              de schoorsteenvegers komen op straat te staan
              en de stratenmakers kunnen wel op het dak gaan zitten
              de mijnbouw graaft zijn eigen graf en
              Rijnmond gaat de pijp uit
              de N.S. is het spoor bijster
              de luchtvaartmaatschappijen vliegen de lucht in en dat terwijl
              de metselaars in de put zitten en
              de caféhouder het zat is
              de kapper zit met zijn handen in het haar
              de boer is uit het veld geslagen en
              de helderziende schittert het voor de ogen..............
              zou het helpen als de wapenindustrie inzag dat er geen schot meer in zit....;-)

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Originally posted by ralph
                de kousenfabrieken er geen gat meer in zien
                Nou, kan je uit betrouwbare bron melden dat die een hele mooie omzet gedraaid hebben de afgelopen weken...

Die zul je nu echt even NIET horen klagen!

Comment

• J.S. Coolen
                  • May 2008
                  • 254

De grootste merken het altijd als eerste. En nu valt dus ook voor 1 van de grootste spelers het doek:

All Events Group eerste grote slachtoffer van crisis

All Events Group, een van de grootste spelers op de markt van bedrijfsevenementen in Nederland en vooral bekend van alle PartyCompany vestigingen, is ernstig geraakt door de huidige economische crisis. Er is inmiddels surseillance van betaling aangevraagd, volgens Sven Versteegh wordt er gewerkt aan een doorstart.

Sven en zijn vrouw Mignonne Versteegh.
                  PartyCompany heeft 7 eigen locaties in Amsterdam en Noord-Brabant en kenmerkt zich door speciale entertainmentprogramma’s. Door de jaren heen zijn hier miljoenen mensen te gast geweest en juist dit jaar zou de All Events Group haar 40-jarig bestaan vieren. In het voorjaar werden de eerste tekenen van de economische crisis zichtbaar en in de rest van het najaar werden steeds meer evenementen geannuleerd of uitgesteld. Ondanks forse saneringen en verschillende pogingen tot herfinanciering door derden, heeft de bank donderdag jl. met het oog op de aanhoudende crisis in het komende jaar besloten alle financieringen voor het bedrijf per direct in te trekken.
                  Hiermee kwam het bedrijf direct zwaar in de problemen en dit had tot gevolg dat alle lopende evenementen voor de korte termijn geannuleerd moesten worden. Medewerkers en directie betreuren dit ten zeerste en helpen de gedupeerden zoveel mogelijk met zoeken naar alternatieven. De evenementen op langere termijn zijn voorlopig gehandhaafd want de directie gaat samen met de aangestelde bewindvoerder de mogelijkheden op een doorstart onderzoeken.
                  Bij All Events Group werken nu nog 50 vaste medewerkers na de saneringen van afgelopen periode. Veel artiesten en freelancers zijn voor een flink deel financieel afhankelijk van het bedrijf. Om het bijzondere karakter van haar productie’s te handhaven en om zoveel mogelijk medewerkers aan het werk te houden wordt er hard gewerkt aan deze mogelijke doorstart.

Cateraar Double You Culinair failliet

Partycateraar Double You is failliet, dat bevestigde enig aandeelhouder Michael Blankespoor tegenover de redactie van FZ-zusterblad Misset Catering. Double You uit Rhenen bestond nog geen jaar.
                  Double You Culinair werd 9 april vorig jaar tijdens de beurs Evenement op grootse wijze geïntroduceerd. Algemeen directeur Wilbert de Louw had grote plannen met het bedrijf. Hij verwachtte in het startjaar al een omzet van vier miljoen euro, aldus de redactie van Misset Catering.
                  Last edited by J.S. Coolen; 27-01-09, 13:57.
                  Account niet meer actief.

Comment

• maikelpal
                    • Nov 2003
                    • 61

Helaas is ook een van mijn opdrachtgevers failliet gegaan, zo vallen er toch flinke klappen in de entertainment wereld.

SCHIJNDEL/WAALWIJK - Feesterij 't Tunneke in Schijndel is failliet. 't Tunneke heeft vijf vestigingen, waarvan twee in Schijndel en Fort Hedikhuizen in Hedikhuizen.
                    Het faillissement is gistermorgen uitgesproken door de rechtbank in Den Bosch. Curator Stijn Hoppenbrouwers uit Eindhoven is aangewezen om de komende dagen te bekijken hoe het verder moet met de evenementenorganisator. Honderdveertig, veelal parttime-medewerkers staan op straat.

Vorige week woensdag namen de eigenaren van Feesterij 't Tunneke, Jack Donkers en Hans van der Sanden, zelf de beslissing om het faillissement aan te vragen. "Anders had het ook niet te overziene gevolgen gehad voor leveranciers en opdrachtgevers", verklaart Van der Sanden. Volgens hem heeft de plotselinge terugval van boekingen - door de kredtiecrisis - met meer dan dertig procent de directie 'overdonderd'.

In dezelfde branche verkeert onder andere ook All Events Group (Kaatsheuvel) in problemen. Feesterij 't Tunneke maakt gebruik van een formule die door Arjen van Dijk is bedacht en in Brabant erg succesvol bleek: themafeesten met eten en drinken en ondertussen volop vertier door toneelspelende en zingende artiesten en bedienend personeel.
                    mvg Maikel

Comment

• Harmen
                      • Sep 2003
                      • 379

bron? (sorry voor de kick, even benieuwd vanuit mijn communicatie achtergrond)

overigens op L&SI worden reacties verzameld vanuit de branche, (o.a. wat grote verhuurders en fabrikanten zoals Selecon) zeker de moeite waard om te lezen!

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by Harmen
                        bron? (sorry voor de kick, even benieuwd vanuit mijn communicatie achtergrond)

overigens op L&SI worden reacties verzameld vanuit de branche, (o.a. wat grote verhuurders en fabrikanten zoals Selecon) zeker de moeite waard om te lezen!
                        \linkje?

Comment

• Harmen
                          • Sep 2003
                          • 379

sure:

LSI Online - Lighting&Sound International's website

vind de reactie van PRG's Philip Norfolk erg sterk:

Often we hear people say that the outlook is "uncertain" in recession, whereas in fact it is more certain than at other times! In times of downturn we know that money will be tighter, that spending will be closely scrutinised and that in general belts will be tightened.
                          Last edited by Harmen; 11-03-09, 20:39.

Comment

Working...