Spanning opbouwen (muziekje)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sniffertje
    • Aug 2008
    • 3

Spanning opbouwen (muziekje)

Ben op zoek naar een nummer waarmee je de spanning kan opbouwen.

Ik kan het nummer wel neurieen, echter weet ik niet hoe het heet. Maar misschien is er iemand op dit forum die me dat kan vertellen.

het gaat van :
    dung dung, dung dung, dung dung, trommel ..........

Je komt het regelmatig tegen in films.

Zelf dacht ik dat het een sound was van een tune van paramount of fox of zoiets, maar dat is het toch niet. Het is wel een sound die al redelijk oud is.

Je hoort het ook vaak in circussen of in show, waar de spanning opgebouwd moet worden.

Misschien iemand hints / tips / titels ?
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

zoek eens op: "ALSO SPRACH ZARATHUSTRA" ...de complete naam is het volgens mij niet, maar staat wel zo bekend.
    Is van Richard Strauss, wat mij betreft basiskennis als je ook maar iets met muziek doet.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by moderator
      zoek eens op: "ALSO SPRACH ZARATHUSTRA" ...de complete naam is het volgens mij niet, maar staat wel zo bekend.
      Is van Richard Strauss, wat mij betreft basiskennis als je ook maar iets met muziek doet.
      ... Uiteraard bekend van 2001: A Space Odyssey

De naam is wél volledig. Het bekende stukje is de opening (Einleitung).
      Also sprach Zarathustra (Richard Strauss - Wikipedia, the free encyclopedia)

Er zijn genoeg tracks waar je spanning mee op kunt bouwen, met klassiek kun je een hoop doen. Zoek voor de grap ook eens naar componisten als John Williams (Star Wars, Indiana Jones), Hans Zimmer, Jerry Goldsmith.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• DaLex2
        • Oct 2007
        • 45

Tubular Bells - Mike Oldfield is daar ook een hele mooie voor.
        Waarom geld uitgeven D(R)AP is toch net zo goed....

Comment

Working...