TE luid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Originally posted by Dirk Wijnen
    Die vrienden en ik die er allemaal zijn geweest hebben nu nog steeds oorsuizingen
    [...]
    En zeker in deze branche, je verdient je geld met je oren, het zelfde als een schilder die zijn armen heeft gebroken.
    Volgende keer gaan zeker de oordoppen mee!
    Je realiseert je wel dat die oorsuizingen het teken zijn dat er reeds gehoorhaartjes aan het afsterven zijn toch?
    Maw: volgende keer je oordoppen meenemen is al te laat...

Dat neemt niet weg dat het belachelijk is dat er nog altijd discotheken zijn waar ze met plezier tegen de 130dBa herrie maken. Schandalig.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Je weet dat het in discotheken er zo aan toe gaat... ja, het is belachelijk hard allemaal... maar het is jouw gehoor, dus je had beter moeten weten en je oordoppen mee moeten nemen... Hoeveel kosten die dingen nu?

Ik heb in vrijwel elke jas en rugzak een setje oordoppen zitten. Meestal (oude) gegoten (koop om de 2 jaar nieuwe), maar zowieso van die universele gele rubbertjes... kost 3 x niks en als je een keer je 'goede' doppen vergeet, heb je altijd nog reserve bij je.

Mijn gehoor/ gezondheid staat op de eerste plaats en ik vertik het blootgesteld te worden aan belachelijke volumes... of ik nu aan het werk ben of niet...
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Dirk Wijnen
        • Dec 2006
        • 189

Originally posted by berolios
        Je weet dat het in discotheken er zo aan toe gaat... ja, het is belachelijk hard allemaal... maar het is jouw gehoor, dus je had beter moeten weten en je oordoppen mee moeten nemen... Hoeveel kosten die dingen nu?

Ik heb in vrijwel elke jas en rugzak een setje oordoppen zitten. Meestal (oude) gegoten (koop om de 2 jaar nieuwe), maar zowieso van die universele gele rubbertjes... kost 3 x niks en als je een keer je 'goede' doppen vergeet, heb je altijd nog reserve bij je.

Mijn gehoor/ gezondheid staat op de eerste plaats en ik vertik het blootgesteld te worden aan belachelijke volumes... of ik nu aan het werk ben of niet...
        Ja dat was inderdaad stom van mij ja, maar als er ongeveer 3 a 4000 man daar binnen waren die allemaal geen oordoppen in hebben..
        Ik ga aankomende week naar iemand die oordoppen op maat doet maken, want afgelopen week was toch echt de druppel!..
        Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Originally posted by berolios
          Hoeveel kosten die dingen nu?
          Niets. De overheid is nu met zo'n actie bezig GOING>OUT PLUGS>IN of zoiets. Kortom: bij de deur gratis oordoppen (mijn broertje van 16 heeft inmiddels zo'n berg, gebruikt ze alleen niet). Anders verkoopt de garderobe ze vaak voor een euro. Bij mijn weten is iedere horeca-ondernemer verplicht ze beschikbaar te stellen aan klanten, dus dat is ook geen excuus meer.

Comment

• Lighting
            • Sep 2004
            • 209

Originally posted by jurjen_barel
            Ik heb wel eens meegemaakt dat het bandje met 130dB backline stond te blazen en ook pertinent weigerde deze omlaag te schroeven (ik mocht maar 100dB). Dus alle kanalen dicht, op de vocals na (om ze niet geheel weg te laten vallen), toen maar buiten gaan staan, omdat ik niet in die herrie wil staan... Komt de bedrijfsleider naar buiten: "Klinkt goed, hè!"
            overdrijven maakt duidelijk dat weten we allemaal.......130db is bloed uit de oren en nooit niks meer horen.......
            LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Lighting
              • Sep 2004
              • 209

Originally posted by Dirk Wijnen
              Ja dat was inderdaad stom van mij ja, maar als er ongeveer 3 a 4000 man daar binnen waren die allemaal geen oordoppen in hebben..
              Ik ga aankomende week naar iemand die oordoppen op maat doet maken, want afgelopen week was toch echt de druppel!..
              Ik denk dat ik din de disco werk waar jij geweest bent.....Ik kom binnen en voor het geluid aan gaat gaan de oordoppen in en als het geluid uit gaat (lees : ik zet de versterkers uit) gaan de doppen weer uit ....ik heb de zwaarste doppen (gegoten) die er te krijgen zijn .....ik ben erg afhankelijk van mijn oren en ben er dus ook erg zuinig op
              LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

Originally posted by Lighting
                overdrijven maakt duidelijk dat weten we allemaal.......130db is bloed uit de oren en nooit niks meer horen.......
                Wellicht is het overdreven. Ik had toen een simpele dB-meter op zak die tot 120dBA kan, die trok 't al niet meer (zelfs tijdens de 'zachtere' passages).

Comment

• LJKEVIN
                  • Dec 2005
                  • 426

Bij ons houden de bands max. 105dB aan, vindt dit prima kunnen
                  (Mits de mix goed is) en de zaal vol.(meestal wel het geval)

Wat ik veel zie, is dat dj's vanaf moment 1, al direct op de max. gaan zitten. Een tijdje terug, Don Diablo, pieken tot 115dB, dan is het heel simpel, zachter.. of je gaat maar naar huis..
                  Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1066

ik bezoek zelf graag live show's in poppodia's of festivals in meerdere zalen...

waar ik me nog wel eens aan stoor , is dat de geluidsman soms ook niet de moeite neemt om is even een rondje te gaan lopen!

soms kan het bij het podium onwijs knallen terwijl de FOH prima te doen is...vooral als je in een zaal staat die je niet kent lijkt me dat toch wel noodzakelijk!

nou snap ik dat het voor de speakers altijd een stuk luider is dan achterin maar als zelfs het publiek met een grote boog de speakers mijdt dan zou ik wel eens achter me oren gaan krabben ( of wat uit me oren krabben in dit geval)

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

van de week eens naar de bioscoop geweest.
                      jamesbondfilm in nieuw pathebioscoopgebouw. Den haag grote marktstraat. Ik durf te zeggen dat ik na 25 jaar bands van 8 man en groter wel wat herriegewenning heb....
                      Maar het volume in die bioscoop.......demn! Ik dacht dat het in discotheken de laatste tijd uit de hand aan het lopen was....moet je eens naar de film gaan. NIET te zuinig wat waanzinnig hard! Da´s zo hard..De stront droait von de dieken. Ik werd er bijna misselijk van. WTF is dat voor nodig?
                      Last edited by showband; 28-12-08, 22:58.
                      lekker belangrijk!

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

Dat heb een tijdje terug ook ervaren in de Bioscoop in Scheveningen.

Ik heb de hele film met met oordoppen in zitten kijken. Gelukkig had ik ze bij. Ik heb daar nog geprobeerd iemand aan te spreken over het absurde volume maar er werd niet op mijn opmerkingen gereageerd.

Comment

Working...