verruwing van de licht en geluid wereld

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kees22
    • Feb 2007
    • 110

verruwing van de licht en geluid wereld

zelf in de product namen verruwd het taalgebruik

RAMTECH - Bill Scobee Special Fucking Switcher Box
    Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.
  • jeroenw
    • Dec 2003
    • 216

pfff nu weet ik weer waar printplaten voor zijn

maar misschien kan iemand me wel vertellen wat die "busjes" zijn die op de foto midden onder op het rechter paneel zitten.
    \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

Die trafo's bedoel je?

Comment

• djfrence
        • Jan 2005
        • 43

creatief

ik zeg creatief met pluggen en draad!

haha
        Robe(D)

Comment

• Leks
          • Oct 2007
          • 330

mijn ***.... dat is echt ruimschoots een week solderen met z'n 2en.

waarom zou je eigenlijk ( zie foto 2 ) tussen input A en B willen switchen?
          ( festival? tussen de bands die allemaal verschillende mics willen?)

en wat zijn die ISO aansluitingen?

does someone know?

EDIT:
          Nu ik even rondkijk op de ramtech website zie ik ook een powerdistr. -> RAMTECH - Main Power Distribution
          wat zijn die kleuren onderaan? ik ken lose fasen per pen ( powerlok ofzo ) maar dan horen er maar 5 te zijn ipv 7 ?!
          en wat zijn die witte ronde connectoren... lijkt bijna 125A-powercon-achtig

is er ook iemand zo aardig om mij dit te kunnen uitleggen?

alvast bedankt

leks
          Last edited by Leks; 04-04-08, 17:31.
          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• koentjes
            • Dec 2007
            • 333

Originally posted by Leks

EDIT:
            Nu ik even rondkijk op de ramtech website zie ik ook een powerdistr. -> RAMTECH - Main Power Distribution
            wat zijn die kleuren onderaan? ik ken lose fasen per pen ( powerlok ofzo ) maar dan horen er maar 5 te zijn ipv 7 ?!
            leks
            als je goed kijkt, zijn het er geen 7, maar 10...
            5x in, en waarschijnlijk 5x uit, waarvan de fasen afgeschermd (de 3 rechtse connectoren met klepje dus)

Zoals je op deze afbeelding duidelijker kunt zien:

Last edited by koentjes; 04-04-08, 18:50.

Comment

• Carl
              • Nov 2000
              • 907

Hoi Leks,
              Ik denk dat die witte ronde dingen "Hubbel" contactdozen zijn.
              Dat is een stevigere versie van de amerikaanse stekker, kan 20A. hebben, en je draait hem vast, precies zo als bij de powercon [maar dan anders ;-)]
              Hier een plaatje van het kabeldeel:
              HUBBELL WIRING DEVICES | HBL2311 | Power & Mains | Connectors | Farnell NL

Duur ding.....

Comment

• Lj_Mouzer
                • Jan 2005
                • 125

Denk dat die ISO's 2 verschillende pin bezettingen zijn. Alle fases 1,2,3,4,5, etc en nullen 6,7,8,9,10 of alles om en om fase 1, nul 2, fase 3, nul 4 etc.

Originally posted by Leks
                mijn ***.... dat is echt ruimschoots een week solderen met z'n 2en.

waarom zou je eigenlijk ( zie foto 2 ) tussen input A en B willen switchen?
                ( festival? tussen de bands die allemaal verschillende mics willen?)

en wat zijn die ISO aansluitingen?

does someone know?

EDIT:
                en wat zijn die witte ronde connectoren... lijkt bijna 125A-powercon-achtig

is er ook iemand zo aardig om mij dit te kunnen uitleggen?

alvast bedankt

leks
                Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• kees22
                  • Feb 2007
                  • 110

die iso aansluitingen op de stagebox zijn aansluitingen die via de trafo's lopen.

soort DI box idee
                  Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

Comment

• Rock On
                    • Jan 2004
                    • 250

@ Leks en Carl: die Hubbell of TwistLock connectoren zijn er is veeeeel varianten. En ze passen allemaal NIET op elkaar... 20A of 30A varianten en dan nog 2P+PE, P+N+PE, 2P+N+PE 3P+PE, 3P+N+PE enzovoort
                    In de Vs hebben ze als stelregel, gebruikt een apparaat meer als 1000W, dan 2 fasen voeding (208V) en een versie van een Hubbell connector. De huis tuin en keuken stekkers (U-ground) daar mogen wel 20A hebben, maar zover komen ze meestal niet.
                    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Okay, dat wist ik niet. Ik heb er in het verleden wel eens een setje van gebruikt, om 2 110V. parren in serie aan te sluiten. Die zag er precies zo uit als mijn plaatje denk ik.
                      Ook zie ik er bij RS maar 1 type van, maar ik heb ook niet naar Hubbeldotcom gezocht.
                      Overigens hebben wij ook zo'n zooitje connectoren in allerlei spanningen, stromen en penaantallen, en dan zijn ze ook nog zo bont gekleurd als een apekermis!
                      Als je de logica erachter niet kent, zal dat ook best raar overkomen niet?

Comment

• Dave
                        • Jan 2001
                        • 757

Het maffe vind ik dat al die US connectoren er uit zien of ze zo uit de jaren 70 komen. Die lui zijn niet echt modern op elektriciteitsgebied. Om over de kwaliteit van de connectoren maar te zwijgen, je kunt de pennen met je vingers ombuigen.
                        In de Vs hebben ze als stelregel, gebruikt een apparaat meer als 1000W, dan 2 fasen voeding (208V)
                        Is het geen 220~230V? De huizen daar hebben dacht ik 2 fasen die 180 graden uit elkaar liggen. (Trafo met middenaftakking als nulpunt.) Op de 230 draaien dingen als de AC en de droger.
                        Hun 3-fasen net zit dan wel weer op die 208V die je aanhaalde, maar dat vind je niet in een gemiddelde woning.
                        U x I = Boem.

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Wat betreft stroom ben ik dus blij dat ik in de EU (nog beter: NL) woon. Hier zijn de dingen (over het algemeen) goed geregeld en dus duidelijk...

Comment

• Orbis
                            • Feb 2004
                            • 217

inderdaad, in brazilie bijvoorbeeld moesten we bij elk stopcontact gokken of het nu 110V of 220 was, die gebruiken daar de 2 door mekaar, zoals de architect/bouwheer het wou en dacht...
                            sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

is estetisch ook veel mooier als ze hetzelfde zijn.
                              bovendien, wie maalt er nu om gebruikersgemak.

:P
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...