Schoonmaken van microfoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

@Outline,

Lezen is een kunst, zie page 1...
    Ik was je voor bij met een inhoudelijke reactie over virussen.
    Met bacterïen is het net iets anders, die voelen zich erg goed thuis in een warme en vochtige leefomgeving...kan je dus best eens iets van oplopen.

Het risico dat je ziek wordt van het geven van een hand aan een bezoeker die net naar de plee is geweest en zn handen niet heeft gewassen is vele malen groter dan van een mic bolletje..
    Last edited by moderator; 31-01-08, 08:52.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

ik zou zeggen 1x per maand. ik heb geen tijd hier wekelijks 80 mic's los te schroeven en in de wasmachine te gooien.
      bovendien moet ik dan ook de statieven ontsmetten (je weet nooit of iemand zijn handen wel wast na een sanitaire stop) enz..
      Je wordt echt niet ziek van iemand die wat vochtig zingt (mooie benaming?) en als je dan aan smetvrees lijdt neem je je eigen mic maar mee.

Ik begrijp dat zo'n ding niet moet stinken, maar wekelijks wassen doe ik toch echt niet, veel te tijdrovend.
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Carl
        • Nov 2000
        • 907

Nou moet ik ineens denken aan een bolletje-vasthoudende-micvolspugende rapper die net naar de plee geweest is...
        Kokende Dettol of tri-verdamper dan maar?????

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

tri-verdamper dan maar
          Dit veroorzaakt bij de volgende rapper dan ****** en dat is niet volgens de normale gang van zaken waarbij de rapper moet doodgaan aan een kogel
          Tevens is het mogelijk dat door resterende dampen de volgende rapper zijn bling bling dingies worden aangetast... tssss
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Hahaha, toch de truck met kussensloop en wasmachine dan maar?

Enige voordeel aan jullie methode is dat het minder rommel geeft dan een kogel
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Originally posted by moderator
              @Outline,

Lezen is een kunst, zie page 1...
              Ik heb ook wel eens m'n slechte dagen! Dagen waarbij ik zelf graag iets voorgeschoteld krijg ipv met Ome Google etc. spelen.

Mag het?

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Mag altijd, maar als zo'n dag samenvalt metn een hele scherpe van mij dan lees je dat vanzelf terug, was wel leerzaam he?
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

ach ja.... voorlopig staat dus de kussensloop met bollen >> wasmachine met dreft ( veiliger dan in dreft kan uw mike niet zijn) op 1..

Comment

• peternotermans
                    • Oct 2003
                    • 156

Bedankt voor jullie reakties. Gelukkig lijkt het erop dat meerdere verhuurders hun mics regelmatig schoonmaken. Dat had ik niet verwacht.

Afgelopen zondagochtend met veel succes de "mic bollen in kussensloop in wasmachine op korte kookwas met dr*ft" methode gehanteerd. Na een brak avondje carnavallen ("artiesten" die vooraf een hapje kregen aangeboden van de lokale viskraam) waren mijn arme mics zwaar toe aan een opfrisbeurt.

Mijn hele mic-koffer meurde naar ...
                    --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Originally posted by peternotermans
                      Mijn hele mic-koffer meurde naar ...
                      Ja, die dagen heb je wel eens...

Comment

• JustME125
                        • Jun 2006
                        • 297

Originally posted by Koen van der K
                        ... is een vaatwasser niets ? Nooit geprobeerd met micballs maar met faderknoppen gaat 't perfect ;-)

Groeten !
                        Doet het ook goed voor je CD collectie zo even tussen neus en lippen door
                        Correct me if I'm wrong

Comment

Working...