Grootste tour ooit...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Die discussie is niet gepast in dit onderwerp, onderwerp hier is...de grootste tour...
    Onderwerp even verplaatst naar de lounge.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

De nadruk bij mij lag ook op de smiley...

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Ben ik blij dat wij mekaar in ieder geval begrijpen, nu de rest nog
        Waarmee worden al deze dmx speeltjes eigenlijk aangestuurd?
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• esound
          • Oct 2004
          • 193

2 x hog 3

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by beyma
            Dit ziet er inderdaad zeeer indrukwekkend uit !

Flink zaaltje ook
            Is dit nou van zijn Nederlandse tour of van zijn wereldtournee (o.a. dit jaar Toronto)?
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Funmaker
              • Jun 2006
              • 922

wereldtournee want dit komt ook naar Brussel
              en als dit enkel een nederlandse tour zou zijn dan vraag ik me persoonlijk af hoeveel grote zalen Nederland dan wel niet heeft
              want het ziet er immens uit zowel lijstje als foto(s)
              Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by Funmaker
                wereldtournee want dit komt ook naar Brussel
                en als dit enkel een nederlandse tour zou zijn dan vraag ik me persoonlijk af hoeveel grote zalen Nederland dan wel niet heeft
                want het ziet er immens uit zowel lijstje als foto(s)
                Stadions zijn er in Nederland zat ... het dak op de foto doet me namelijk aan de ArenA denken.
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• esound
                  • Oct 2004
                  • 193

alleen in toronto past het in de breedte en hoeft het niet in de lengte gezet te worden zoals in de arena en het dak is ook maar een stukje hoger met z'n 100mtr hoogte dan de arena.

Dit is het tour schema

TORONTO
                  Dec 14th & 15th 2007
                  DÜSSELDORF
                  Mar 15th 2008
                  AMSTERDAM
                  Jun 28th 2008
                  LEIPZIG
                  Jul 12th 2008
                  PARIS
                  Aug 29th 2008
                  BRUSSELS
                  Sep 13th 2008
                  MELBOURNE
                  Nov 14th & 15th 2008
                  SYDNEY
                  Nov 29th 2008

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Originally posted by On-Stage-Rental
                    en het schijnt dat er 2 kapot zijn gegaan en met spoed er 2 zijn ingevlogen en 10 min. voor de show konden beginnen met licht te proggen??
                    Gebruik ff je gezonde verstand a.u.b,. we hebben het niet over een schoolfeestje waar je tijdens het wegwerken van je bakje friet even wat chases tikt. Jij dacht echt dat er op locatie nog veel getikt moest worden?
                    Creating shows beyond Imagination

Comment

• esound
                      • Oct 2004
                      • 193

Het licht is inderdaad geleverd door Rentall. En het geluid is gedaan door Solotech. En wat betreft het licht programmeren men heeft wel 2 nachten zitten tikken om hier en daar de boel aantepassen.

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

Originally posted by kokkie
                        Laat ik het anders zeggen, er zijn meer produkties in Nederland en België die een topic waardig zijn, maar die hier nooit besproken worden.
                        En dat heeft meestal te maken dat het niet in de interesse ligt van 80% de forummers en de overige 20% geen behoefte heeft om over zijn eigen produkties te posten.
                        Zo was er een week of 3 geleden een produktie met behoorlijk wat zendtijd vooraf, een live show op tv met 34 universes DMX waar ook niets over gezegt is, terwijl er vorig jaar wel een topic over was.

Conclusie: professionele interesse van de meeste forummers is beperkt tot hun eigen smaak entertainment.
                        Hierin kan ik je helemaal gelijk geven... zoals we offline al meermaals aangehaald hebben.
                        Jammer dat velen idd niet verder kijken dan hun 'muzikale' smaak en enkel zulke 'creatiefloze' producties hier de bovenhand halen...
                        Last edited by axs; 26-12-07, 11:52.
                        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• beyma
                          • Oct 2002
                          • 1614

Originally posted by Stoney3K
                          het dak op de foto doet me namelijk aan de ArenA denken.
                          Dan vraag ik me af of je ooit in de ArenA bent geweest....

Maar goed, Esound lijkt mij de meeste inside info te hebben, op de foto die ik poste, daar zie je dat de bovenste ring nog leeg is...
                          Hebben ze dat bewust gedaan vanwege het geluid of zaten ze al aan een bepaald maximum aantal mensen?

Waar ik ook benieuwd naar ben is het decor, dat is tenslotte me werk, is dit een steiger constructie met -hoofdzakelijk- printdoeken ? En door welke firma wordt dat opgebouwd?
                          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

Originally posted by axs
                            Hierin kan ik je helemaal gelijk geven... zoals we offline al meermaals aangehaald hebben.
                            Jammer dat velen idd niet verder kijken dan hun 'muzikale' smaak en enkel zulke 'creatiefloze' producties hier de bovenhand halen...
                            Misschien dat dit forum siekem veel bezoekers kent die niet gaan lopen posten over shows waar ze geen snars aan hebben gedaan? Stond dat ook niet ergens in de forumregels?

Het is altijd boeiend, zinnig, leerzaam om informatie te krijgen van en over shows waar wel mensen op het forum aan hebben meegedaan... Als er dan kennelijk geen enkele forumbezoeker aan deze show heeft meegewerkt dan komt er geen post over. Is dat nou zo erg?

voor mezelf sprekend. Ik vind het mooi en indrukwekkend maar kan over de show van Rieu geen zinnig stuk posten omdat ik gewoon niet in die hoek zit. Klaar. Om nou van die zure mailtjes te lezen van een moderator dat de interesse er bij de lezers van dit forum niet is, dat vind ik eigenlijk een beetje aanmatigend. (maar je bent erg goed hoor )

Als er iemand info heeft over de logistiek van zoiets, graag.
                            Hoe lang plan je in om zo een fontein met water te vullen of weer leeg te laten lopen? Moet je dan iets tegen streptokokken doen? Maken de installaties van die ijsbanen en pompen geen enorm lawaai? Hoe ga je daarme om? Moeten paarden die door zo een toestand heen lopen speciale training? Wie doe zoiets?
                            Ik kan me geen voorstelling maken hoe je zoiets bij elkaar houd. Maar ja. Van het "gevallen grid bij rieu optr3den in frankrijk" topic op deze site is ook nooit wat terechtgekomen. Dus ik twijfel of er echte info gaat komen. Hoeveel topics er over gemaakt worden.
                            lekker belangrijk!

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

Originally posted by showband
                              Misschien dat dit forum siekem veel bezoekers kent die niet gaan lopen posten over shows waar ze geen snars aan hebben gedaan? Stond dat ook niet ergens in de forumregels?

Het is altijd boeiend, zinnig, leerzaam om informatie te krijgen van en over shows waar wel mensen op het forum aan hebben meegedaan... Als er dan kennelijk geen enkele forumbezoeker aan deze show heeft meegewerkt dan komt er geen post over. Is dat nou zo erg?

voor mezelf sprekend. Ik vind het mooi en indrukwekkend maar kan over de show van Rieu geen zinnig stuk posten omdat ik gewoon niet in die hoek zit. Klaar. Om nou van die zure mailtjes te lezen van een moderator dat de interesse er bij de lezers van dit forum niet is, dat vind ik eigenlijk een beetje aanmatigend. (maar je bent erg goed hoor )

Als er iemand info heeft over de logistiek van zoiets, graag.
                              Hoe lang plan je in om zo een fontein met water te vullen of weer leeg te laten lopen? Moet je dan iets tegen streptokokken doen? Maken de installaties van die ijsbanen en pompen geen enorm lawaai? Hoe ga je daarme om? Moeten paarden die door zo een toestand heen lopen speciale training? Wie doe zoiets?
                              Ik kan me geen voorstelling maken hoe je zoiets bij elkaar houd. Maar ja. Van het "gevallen grid bij rieu optr3den in frankrijk" topic op deze site is ook nooit wat terechtgekomen. Dus ik twijfel of er echte info gaat komen. Hoeveel topics er over gemaakt worden.
                              Chris, Thanks voor je betoog! Kan me er eigenlijk helemaal in vinden.

Juist 1 ding heb ik toch mijn bedenkingen bij, even verduidelijken:
                              Waarom komt elk dance-event hier wel uitgebreid voorbij, inclusief elk lampje dat blijkbaar niet werkte (zonder dat er ook iemand van de posters hieraan meegewerkt heeft) en echte interessante producties laat men gewoon links liggen?
                              Moeten we niet allen een 'brede' blik hebben en ons niet alleen focussen op enkel het geknipper op de beat?

Ik kan op andere fora genoeg informatie vinden betreffende deze interessante, vooruitstrevende producties, dus zoek mijn heil wel verder daar.
                              Maar het blijft jammer dat pareltjes van producties gedaan door belgen/nederlanders hier gewoon doodgezwegen worden. Een beetje beroepsfierheid mag toch?
                              Ook al hebben we niet direct iemand op het forum die meegewerkt heeft aan een bepaalde productie blijft het toch reuze interessant om te discussieren hoe ze het 1 en ander hebben aangepakt.

Nogmaals dank voor je verduidelijking en ook de info tussen de regeltjes

Grtz

Tom
                              Last edited by axs; 26-12-07, 13:05.
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• esound
                                • Oct 2004
                                • 193

de bovenste ring was inderdaad leeg ivm met de zichtlijnen aangezien het truss op z'n 32mtr hing. Wat betreft de ijsbanen de koelunit gingen tijdens de show uit. Het deco is gemaakt door rieu het waren panelen en dus geen doeken.

Comment

Working...