Dat is een goed plan Rinus, licht tax en uiteraard moet daarover nog wel btw berekend worden !!
Geen skybeamers in gemeente Veere
Collapse
X
-
Gaan ze dan ook de kerkklokken verbieden aangezien die mij elke zondag ochtend hinderen?
is mischien niet helemaal in de richting van de sky beamer, maar bij ons in tilburg is het tegenwoordig verboden om na 2.00 truss te tikken in het centrum van tilburg. nog even en je mag de ramp van je bus ook niet meer gebruiken.
Ik vind persoonlijk zon lichteffect helemaal niet storend, zolang hij in de lucht staat en niet op de ramen. lijkt me sterk dat ze een boete gaan geven als je hem wel gebruiktComment
-
Als ik met m'n ghettoblaster door 't centrum loop word ik ook vriendelijk doch dringend verzocht die herrie direct uit te zetten. Zou wat worden, als iedereen 's nachts doorgaat met herrie maken buiten..Creating shows beyond ImaginationComment
-
maar denk dan eerder dat we het over fenomeen trussraggen hebben, zo hard mogelijk slaan op een stuk aluminium....
Truss tikken kan prima zonder lawaai, (enige stukken daargelaten) en dan heeft niemand er last van. Hebben dus gewoon een stel trussraggers het verpest voor de rest.
Maar ik blijf tikken, je hoort me toch niet.Comment
-
Even terugkomen op dat om 2.00 trus tikken..
Feitelijk is dit altijd verboden, in elke APV van nederlandse gemeenten staat het volgende:
Artikel 4.1.5 Overige geluidhinder
1. Het is verboden buiten een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer toestellen of geluidsapparaten
in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of
overigens voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt.
2. Het college kan van het verbod ontheffing verlenen.
3. Het in het eerste lid bepaalde geldt niet voorzover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien
door artikel 2.4.16, de op de Wet Geluidhinder, de Zondagswet, het wetboek, het Reglement
verkeersregels en verkeerstekens 1990, het Vuurwerkbesluit of de provinciale milieuverordening.Comment
-
kort samengevat kan je dan in het centrum van een stad geen outdoor verhuur en evenementen doen? daar doel je op, een ramp oprijden met racken maakt netzoveel overlastComment
-
In het kader van de losse verhuur van deze lichteffecten onlangs navraag gedaan bij de milieudienst Zuid-Oost Utrecht. Dit bedrijf voert in opdracht van de gemeente Vianen ( en meerdere gemeenten in de provincie utrecht) de handhavingstaken van de afdeling milieu van de gemeente uit.
Concrete vraag: Dient een gebruiker van een 2500-4000 HMI lichteffect, al dan niet single beam, hiervoor een vergunning aan te vragen?
Als antwoord mocht ik optekenen:
Wanneer deze lamp(en) onderdeel zijn van de vaste installatie, dan dienen te zijn vermeld in het activiteiten besluit.
Indien het gaat om een incidentele toepassing dan dient de APV hier in te voorzien.
Zolang deze APV niet voorziet in een bepaling dat het gebruik van deze lampen aan regels gebonden is, dan is het gebruik toegestaan.
Het veroorzaken van overlast kan altijd aanleiding zijn tot een interventie van de politie, dat staat los van bovenstaande.
De gemeente Veere maakt dus een grote slag door in de APV deze lampen te verbieden.
Ten aanzien van herrie maken 'snachts:
Het slaan met deuren, luidruchtig aanwijzingen geven, afscheid nemen, met donderend geraas een trailer volkoppen...Allemaal uitermte vervelend als je langs een entertainment locatie woont en gesteld bent op je nachtrust.
Wanneer je op een marktplein woont en na een druk bezocht event worden om twee uur snachts de handtakels in rap tempo aangeslingerd, dan snap ik wel dat dit een bron van ergernis is.
De dagen ervoor kan je niet in de buurt parkeren, want de opbouw is aan de gang, de bezoekers zeiken je planten uit je voortuin, je goot ligt vol met plastic bekertjes. Tijdens het event staat je hele huisraad te trillen omdat voor de verwachte 4000 bezoekers een extra stapel subs is geplaatst..."voor het echte live gevoel..."
Dat jij in je huiskamer alleen maar 80-140 x per minuut "brrrrrrrrr" ervaart en de rest van de tekst en muziek niet kunt verstaan.
Als de bezoekers naar huis toe gaan met een stuk in de kraag en dat al zingend, lallend doen zodat jij je hond net met goed fatsoen uit kunt laten....
Ja, dan is soms het laten draaien van een motor van de trekker al de druppel die de emmer doet overlopen.
Door de bovenstaande alinea wordt er flink geklaagd, worden er strakkere regels gesteld aan de op-en afbouw.
Wat mij betreft niet vreemd, nu maar open dat de opdrachtgevers ook begrip hebben voor de extra investering in geluidsarme motoren, minder roetuitstoot, aangepaste breektijden, met andere personeelskosten tot gevolg....denk dat die mensen minder begripvol zijn dan ik, maar ik ga ze toch steeds weer proberen te overtuigenComment
Comment