oeps, iets te hoog

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

oeps, iets te hoog

hebben ze nou speciaal voor de mensen mte hoogtevres in Hengelo een extra laag viaduct gemaakt, is t weer niet goed....

Picasa Web Albums - Teus - Tunneltje
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

euhm welke relatie heeft dit met licht en geluid???

voor de rest is het eigl lompigheid want standaard hangt daar toch ergens een bord van max hoogte niet?
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• MC Party
      • Sep 2003
      • 481

Ben daar tijdje terug nog onderdoor gereden met de bakwagen.
      Ging op 10 cm na wel goed.. :-)) Heb tevens de medebestuurder even gewaarschuwd voor de terugweg met lege bak..

Zijn geen grapjes dit.. waarom niet een zo;n foto van dit album op posterformaat daar neerhangen.. weet zeker dat het heel wat schade scheelt..
      Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• DJ nn
        • Jun 2006
        • 489

[quote=Funmaker;465008]euhm welke relatie heeft dit met licht en geluid??? ...quote]

De hoogte van je vervoermiddel(len).
        Heeft zijdelings met licht/geluid te maken. (en daarom dus voor de lounge)

Volgens mij moet er inderdaad een bord hangen, de rest is: ken je voertuig.

Op 10cm... is het dan: "ken je voertuig" of "valt dat effe mee"
        Volgens mij had je inderdaad geluk dattie vol was...

grtzz DJ nn
        ... the sound of silence...

Comment

• gertgeluid
          • Dec 2006
          • 520

Je schrikt je echt helemaal de kolere als dit gebeurt. Het stomme is gewoon dat je niet altijd beseft dat je hoger bent, want het gaat eigenlijk altijd goed.

In Haarlem is zo'n zelfde bruggetje van beperkte hoogte. Toen daar een trailer onder klem kwam te zitten, hebben ze kort daarna de halve brug vol gehangen met die ronde waarschuwingsborden met de hoogte erop. stuk of 6 op een rij. Wat moeten die wegwerkers gelachen hebben toen ze die opdracht kregen.

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Een gemeente in het noorden van Nederland zag onlangs een kort geding tegen zich angespannen door Transport & Logistiek Nederland over de aanleg en bebording van/bij een nieuw viaduct.

Kern van de zaak:
            Wanneer een viaduct 3,50 doorrijhoogte heeft wordt er doorgaans volgens bestek een doorgang van 3,70 gebouwd.
            In dit geval was exact de doorrijhoogte aangehouden. met als gevolg dat menig bakbusje/vrachtwagen zich klemreed.

Argument van de eiser was: Doordat meestal met extra ruimte wordt gebouwd mogen bestuurders er van uitgaan dat die extra ruimte er ook bij dat "goede" viaduct is.

Uitspraak was simpel: De rijhoogte is duidelijk aangegeven, deze is bindend, het risico om er toch onderdoor te rijden blijft geheel en alleen voor rekening van de bestuurder.
            De eis is ongegrond verklaard.
            Last edited by moderator; 14-08-07, 14:05. Reason: tiepo
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• marcel
              • Aug 2000
              • 163

Aan beide kanten is een maximum hoogte aan gegeven .. Dus als je dan zo eigenwijs bent, en het toch wilt proberen met je bus van 3 meter a 3,15 meter hoog ........ Duidelijk gevalletje eigen schuld dus.

Wat ze in dit land wel zouden kunnen verbeteren is het moment waarop de hoogte aangegeven wordt. Met name in binnensteden komt het vaak voor dat er pas borden staan als je daadwerkelijk voor het viaduct staat, en het zou handiger zijn als deze borden er al zouden staan voordat je de desbetreffende straat in rijdt (het is immers niet zo handig als je met je busje weer 300 meter terug moet in een smal straatje waarin je niet kan keren, en het verkeer achter je zich aansluit).

Marcel
              You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• 4uss
                • Aug 2005
                • 578

KAV -> Kon alles vervoeren... Maar hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar om op díe manier vast te komen te zitten onder een viaductje? Dat moet echt heel hard gegaan zijn.

Comment

• Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

Herkenbaar viaductje, ging mij een tijdje terug ook al bijna mis bij exact dat viaduct. Paar meter van tevoren schoot me te binnen dat ik niet met de VW golf reed maar met de VW LT, en dat dat nét niet ging werken.

Dus omkeren en paar straatjes verder gereden.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

tomtom houdt er dus geen rekening mee, volgens mij haha

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by MacGyverSounds
                      tomtom houdt er dus geen rekening mee, volgens mij haha
                      Een particulier rijdt doorgaans ook niet in wagens die deze hoogte halen.

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

Eens met vasco.
                        Bij Tomtom is het wel mogelijk om profi pakketje te bestellen, die houdt wel rekening met gewichts en hoogte beperkingen. Helaas geeft je tomtom dan nog niet aan wanneer je weer wel ( of niet) door Duitsland mag rijden.

Het kan dus wel, maar voor andere prijzen dan de consumenten om om pakketten.
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Mark-LED
                          • May 2004
                          • 822

Ik rij liever een stukje achteruit, maak een draai, en rij een straatje verder dan dat ik écht veel geld voor een navigatiesysteem neer ga tellen. De TomTom OneXL die ik nu heb was ook al aardig prijzig...

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

TC Tubantia

jaja, de ***en zijn met ons

Comment

• LJ_jacob
                              • Aug 2003
                              • 293

Bij een school in den haag is hetzelfde probleem. Mercedes 814 met disco er in gaat wel onder de (monumentale) poort door het schoolplein op, maar eenmaal uitgeladen kom je er niet meer af!
                              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

Working...