Dikke nek...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Mooiste vind ik nog (ik weet niet of hij dat nog steeds doet) dat hij vroeger na elke set, in welke foute discotheek dan ook, een meisje het podium op trok om even op de bek te pakken.

Werkelijk te triest voor worden. Wat ben je dan kansloos

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Ach..... we hebben allemaal wel eens een "stekelige" dag, misschien moeten we dit interview daar maar onder scharen....
      Iedereen heeft recht op een stekelige dag... alleen mag je dat als pro niet aan je klanten laten merken... dat is het verschil tussen echte pro's en would be's.
      Als ik de andere reacties lees is DJ Jean dus niet echt een topper... jammer ik hoor zijn plaatjes wel graag.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Originally posted by laserguy
        Iedereen heeft recht op een stekelige dag... alleen mag je dat als pro niet aan je klanten laten merken... dat is het verschil tussen echte pro's en would be's.
        Als ik de andere reacties lees is DJ Jean dus niet echt een topper... jammer ik hoor zijn plaatjes wel graag.
        Het hardnekkige gerucht gaat dat hij zelf nooit iets geproduceerd heeft.
        Filmpje is overigens al best oud, heb het 1,5 jaar terug al eens gezien.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Roeltej
          • May 2001
          • 761

gasten achter de klubbheads schijnen hoop plaatjes voor em gemaakt te hebben...
          Vitality Show

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Originally posted by sparky
            Het hardnekkige gerucht gaat dat hij zelf nooit iets geproduceerd heeft.
            Filmpje is overigens al best oud, heb het 1,5 jaar terug al eens gezien.
            Hij heeft inderdaad voor zover bekend nooit iets geproduceerd, altijd hitjes ingekocht.

"The Launch" was duidelijk herkenbaar van de Klubbheads, later de hitjes als "Every single day" en "Feel it" van Richard (G-Spott) en tegenwoordig inderdaad John Dirne (Marks).

En Skills? Heb krom gelegen van het lache, de keren dat ik hem zag draaien. Krijgt het zelfs niet voor m'kaar z'n "eigen" hitjes aan m'kaar te mixen en heeft een 3e platenspeler met een 2 minuten durende straaljager-sample nodig om het goede start punt voor "Every Single Day" op te zoeken.

Zucht. Gaap. Kots.
            Creating shows beyond Imagination

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Jean is wel een dj met de benodigde skills.... Wil het beslist niet voor hem opnemen aangaande zijn uitspraken in het filmpje, zeker niet.
              Wel even de gelegenheid om zijn "skills" te laten zien..

30 april dit jaar, "ff een setje op het museumplein"

En nu wil ik hier wel stellen dat van de bovenstaande mensen er zeer weinig/geen in staat is tot het verzorgen van zo'n set!

YouTube - Dj Jean 30 april 2007 Amsterdam (part2)
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Originally posted by moderator
                Jean is wel een dj met de benodigde skills.... Wil het beslist niet voor hem opnemen aangaande zijn uitspraken in het filmpje, zeker niet.
                Wel even de gelegenheid om zijn "skills" te laten zien..

30 april dit jaar, "ff een setje op het museumplein"

En nu wil ik hier wel stellen dat van de bovenstaande mensen er zeer weinig/geen in staat is tot het verzorgen van zo'n set!

YouTube - Dj Jean 30 april 2007 Amsterdam (part2)
                Vind je het zo'n weergaloze set dan?

Ik hoor overgangen waar duidelijk gecorrigeerd wordt (eerst is het een hoorbare pitch-verandering tijdens een zwiep, daarna loopt hij gewoon echt goed hoorbaar niet gelijk en corrigeert hij dat) met de fader open.

Ik hoor GEEN bijster originele platen, en ik zie het museumplein niet losgaan.

Dus, wat doet hij behalve (normaal, soms onder de maat) beatmixen voor bijzondere dingen?

Ik was zelf aanwezig tijdens de set van o.a. G-spott, en daar ging het (ook midden op het plein) flink los. Zie ook het filmpje:

YouTube - Museumplein Radio 538 - G-Spott - Part 1

En inderdaad, hij doet zo ongeveer een doorstart op 2:40 in plaats van een strakke beatmix, maar het gaat compleet los. Daar mag Jean alleen maar van dromen (zo was het bij hem 10 jaar geleden, vergane glorie.)
                Last edited by JeroenVDV; 27-05-07, 18:49.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

verschil: hij stond er zn werk te doen, jij stond er bier te tanken....dat is mijn punt.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stekkie_be
                    • Apr 2006
                    • 23

Interview op PartyFlock:

Over ‘te groot voelen’, veel mensen hebben kritiek gehad waarop je jezelf uitte in “dat beruchte filmpje” waarin je geinterviewd werd en uitspraken deed zoals “Repect da Skillz!”. Doet zoiets je nog wat of denk je: 'laat maar waaien'? Na zoveel kritiek te hebben gehad; heb je spijt van die uitspraken?
                    Tja...... Het wel bekende filmpje... Wat kan ik er nog over zeggen. Het is na vier jaar, want zo oud is het inmiddels, weer opgedoken. Of ik er spijt van heb? Niet van de inhoud van de dingen die ik zeg, wel de manier waarop. Ik besef me heel goed dat zoiets, zeker bij mensen die je verder niet kennen, veel aversie op kan wekken. Ik kom daar op zijn zachtst gezegd niet echt sympathiek over. Als ik het zelf zie lig ik helemaal in een deuk, en datzelfde geld voor m'n vrienden- en kennissenkring, omdat ze weten hoe ik kan zijn als ik een beetje veel gezopen heb, dan word ik nou eenmaal vaak een beetje rebels, heel anders dan dat ik zoiets nuchter zou verwoorden. Maarja, zij weten ook dat ze mij dan met een korreltje zout moeten nemen, en allemaal niet te serieus. Een gedeelte van het publiek kan dat natuurlijk verder niet weten, dus kan ik me heel goed voorstellen dat iemand dan denkt, '****** wat een eikel'. Daarom heb ik vanaf dat moment ook maar besloten geen interviews meer te doen als ik gezopen heb, want hoe klein ook, tegenwoordig verschijnt elk misstapje wat je doet binnen no time uitgebreid op het net natuurlijk!

Nogmaals, doordeweeks ben ik een rustige relaxte gast, maar in het weekend kan het wel eens gebeuren dat ik wat rebels word en een beetje loop te 'rellen'. Maar dan nog altijd wel op een gezellige manier, alleen een beetje puberaal vaak. Mijn vrienden en zelfs mijn moeder noemen me niet voor niets al
                    jaren een eeuwige puber, en vragen zich af wanneer ik nu is een keer volwassen wordt! In dit geval vond ik dat er iets onrechtvaardigs aan de hand was en dat komt dat er op zo'n moment met veel drank op veel te recalcitrant uit. Terwijl ik bijvoorbeeld doordeweeks zoiets veel subtieler omschreven zou hebben. Ik heb bijvoorbeeld echt helemaal niets tegen onze grote vriend Tiësto. Integendeel, ik vind het een hele sympathieke jongen, de ideale schoonzoon zelfs, kun je van mij niet zeggen helaas! In het bewuste interview nam ik Tiësto toevallig als ongelukkig voorbeeld, voor iets wat ik ook echt vind en aan de kaak wilde stellen, en wat ik bij een bovenstaande vraag ook al beschreef. Namelijk dat veel DJ’s, en dan met name veel Engelsen en Amerikanen in verhouding tot wat ze draaitechnisch kunnen zwaar overgewaardeerd en overhyped worden. Daar blijf ik nog steeds bij. Kijk maar naar die volstrekt belachelijke mix magtop 100! Maar ok, Tiësto kan wel degelijk goed uit de voeten wat dat betreft; ik koos hem als te gemakkelijk doelwit, dus bied ik hem bij deze daarvoor alsnog m n excuses aan, maar alleen daarvoor he! Ennuh, “Fuck it”, haha!

partyflock interview met Jean

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

Originally posted by moderator
                      verschil: hij stond er zn werk te doen, jij stond er bier te tanken....dat is mijn punt.
                      Heb de hele dag geen biertje aangeraakt.

Dat hij daar stond te draaien, komt omdat hij het zakelijk goed heeft aangepakt. Toen de Klubbheads populair waren kocht hij daar plaatjes in van z'n hard gespaarde centen, later deed hij hetzelfde met G-spott en nu met White Villa. Dat maakt hem niet tot een bijzondere DJ, maar wel tot een goede zakenman. Niveau waarop hij draait, draaien nog minimaal 1000 jongens en meisjes in Nederland, met een even goede performance of nog beter.. Verschil is dat hij het een aantal jaren geleden op de goede manier gespeeld heeft. Maakt hem nog geen betere DJ.

Overigens, ik snap je punt best, dat hij er stond en (bijvoorbeeld) ik niet. Maar dat maakt hem niet tot een goede DJ, en dat maakt niet dat er weinig anderen zo'n set hadden kunnen geven.
                      Last edited by JeroenVDV; 27-05-07, 23:14.

Comment

• DJ nn
                        • Jun 2006
                        • 489

Originally posted by JeroenVDV

Overigens, ik snap je punt best, dat hij er stond en (bijvoorbeeld) ik niet. Maar dat maakt hem niet tot een goede DJ, en dat maakt niet dat er weinig anderen zo'n set hadden kunnen geven.
                        Daar geef ik je eens groot gelijk in...
                        Gisteren was ik hier nog in de plaatselijke discotheek, er kwamen "grote" namen draaien (Jump en aanverwanten...)
                        Ik zal geen namen noemen, maar het verschil was duidelijk: de ene vliegt van de ene hit naar de andere, mooie overgangen, hele bende los voor 12u !!!!
                        dan later was er een andere "grote" naam, begint, maakt daar fouten die je als beginner nog net maakt, alles viel zowat stil...

Ik stond daar ook maar te drinken (geen bier), maar liever daar staan als de avond laten stilvallen dan...
                        Ik bessef ook maar al te goed dat ik niet zo goed ben als die eerste grote naam, maar daar schaam ik me ook niet voor. Hij kan het wel !

En hier in belgië is er nog een "suppergrote" naam die er ook maar gekomen is door op de juiste moment op de juiste plek te zijn...

Grtzz DJ nn
                        ... the sound of silence...

Comment

• AllroundRoLo
                          • Jan 2006
                          • 52

Over het los gaan van de mensen,

Heb ook weleens met G-spott meegemaakt dat het niet los ging. Ik vond hem prima draaien en heb vele woorden met hem gewisseld tijdens zijn set maar hij kreeg het niet los.

Een DJ kan nog zoveel skills hebben ed. maar als de mensen niet willen willen ze niet.

Comment

Working...