Tadaaa ze zijn er weer op het eurovisie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lightzone
    • Oct 2006
    • 261

    #16
    hij heeft ergens een link naar een quiz geplaatst , wie had alles juist?

    Home - xatquiz Quizzes - Peter and Bebban Pihlblad
    jumping is not a crime

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #17
      Originally posted by kokkie
      Het maakt geen flikker uit hoe mooi het er in de zaal uit ziet. Kunnen er 10.000 mensen binnen, dan is dat 0,025% van het aantal kijkers. Het is een TV show met 40 miljoen kijkers tenslotte dus het publiek is gewoon decor (nou ja dat was de bedoeling maar 1 vak stoelen was compleet leeg), maar wat je op je monitor ziet moet goed zijn, als dat niet zo is, dan moet je daar behoorlijk van balen. En veel plaatjes waren niet goed, de mitrix was te sterk of het tegenlicht was te zwak en daardoor werd er een gouden regel uit de lichttechniek met voeten getreden en volgens mij mag ik daar als professional best een mening over geven.
      Helemaal mee eens! En @ R.den Ridder: ik heb niks tegen de crew, de lampjes hingen keurig en zijn blijven hangen, en volgens mij werkte alles. Mijn kritiek gaat uit naar het creatief team: voor dit soort producties, met dergelijke budgetten moet je toch echt iets moois maken. Dat is absoluut niet gelukt, en ik denk dat ik daar inderdaad een mening over mag hebben..
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • BlueConfig
        • Aug 2005
        • 138

        #18
        Wat mij vooral opviel was dat er veelvuldig 2 grote gaten waren onderaan in de mitrix. als ik goed heb gezien waren ze zelfs symetrisch. Was behoorlijk opvallend en vervelend... iemand een verklaring ?
        Greets,
        BLue CoNFiG

        Comment

        • stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

          #19
          vanop Eurovisiondiary 2007 by Spectra Stage & Event Technologies AB :


          "The Mitrix back drop and the O-Lite Cobra up and running. The opening on stage right is for all props and backline going in and out, and the one stage left is the entrance for the artists. The openings will be soft edged with a mask in the graphics"
          exit night into LIGHT

          Comment

          • ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

            #20
            noui...met dat soft edge zijn ze dan niet echt geslaagd

            Comment

            • jakobjan
              • Jul 2002
              • 599

              #21
              De optredens die ik gezien heb , waren hoofdzakelijk rood en geel., vond ik wat fantasieloos, veel geknipper en geflits, en dan niet altijd in een bijpassend ritme
              Jakob-Jan
              Lightjockey Beta tester
              Freelance Licht tekkie

              Comment

              • LJ Bert
                • Apr 2003
                • 270

                #22
                Originally posted by sfvb
                wat moet je met 10GMA full size's ? lijkt me niet echt handig te bedienen.
                volgens de europese richtlijnen. moet in dit soort shows voor alles een back-up zijn... dus er zijn maar 5 tafels effectief in gebruik

                een gokje.
                1 key licht
                1 effect
                1 video
                1 zaal
                1 green room

                of iets in die aard
                hehe wat een gedoe

                Comment

                • moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

                  #23
                  Dat Nederland niet door de voorrondes kwam ( voor de Belgische deelnemers gaan commenten...ook jullie afvaardiging is gewogen en te licht bevonden...)
                  lijdt in de 'vakpers' tot een luider wordende roep om geen kandidaten meer te sturen...zie:

                  www.radio.nl: Opinie: Songfestival hopeloze zaak voor Nederland
                  Nederland niet naar finale Eurovisie Songfestival
                  RTL liet onderzoeksbureau TNS/NIPO de mening van het volk onderzoeken:


                  En natuurlijk heeft het hoofd van de subsidieverslinder NOS ook een mening:
                  NOS-baas:Songfestival moet hervormen - zondag 13 mei 2007 - DePers.nl

                  Is er al een winnaar bekend of worden de stemmen nog steeds geteld?
                  Hadden ze nog wat spectaculairs achter gehouden voor de echte finale?
                  Was het plaatje op TV dit keer beter of nog steeds een schaduwen festijn waar iedere serieuze regiseur moordneigingen van krijgt?
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                  Comment

                  • RenéE
                    • Oct 2006
                    • 291

                    #24
                    Tsja, met de manier waarop sommige deelnemers erbij liepen is het misschien nog geeneens zo gek dat ze helemaal wegvielen tegen al dat geweld van de achtergrond.
                    Last edited by RenéE; 13-05-07, 13:07.

                    Comment

                    • Funmaker
                      • Jun 2006
                      • 922

                      #25
                      hier in Belgie is er ook sprake van er niet meer hene te gaan...
                      Onder de mensen dan toch en op de verschillende belgische fora's...
                      Hold on a second, relax and listen...

                      Comment

                      • kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

                        #26
                        Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoeveel van onze belastingcenten er op gaan aan dit feestje en of dat allemaal in verhouding is met de andere landen.
                        Aan de andere kant, er kwam dit jaar ook wel een behoorlijk bedrag terug naar Nederland.
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                        Comment

                        • StijnS
                          • Sep 2006
                          • 173

                          #27
                          Soms vond ik die videowall op de achtergrond ook wel wat overkill.
                          (Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van wilde tekeningetjes op de achtergrond, leidt enkel de aandacht af van even slechte groepen)

                          Comment

                          • BvE
                            • Oct 2004
                            • 385

                            #28
                            Originally posted by BlueConfig
                            Wat mij vooral opviel was dat er veelvuldig 2 grote gaten waren onderaan in de mitrix. als ik goed heb gezien waren ze zelfs symetrisch. Was behoorlijk opvallend en vervelend... iemand een verklaring ?
                            De steadycam moet natuurlijk ook uit het shot kunnen verdwijnen en naar een andere plek (zoals bijvoorbeeld achterlangs naar de andere kant van het podium) toe kunnen lopen...

                            Comment

                            • cornedure
                              • Jul 2002
                              • 230

                              #29
                              Kijk, ik vond deze editie van EuroSong nu eens wel geslaagd, na al die jaren van te kitscherige decors (alhoewel, ik heb zo mijn twijfels over de boog).

                              Herinner je nog de spuuglelijke, kantelbare trappen van vorig jaar, een rig van 500 headjes die hoofdzakelijk achter het podium gericht waren en op elk liedje werden verkracht door de Effets generator van de GrandMA? Of de wentelende schuine vlakken van 2 jaar terug, die me na 2 seconden koppijn bezorgden?

                              De videowall achter de artiesten vond ik gewoonweg fan-tas-tisch. Als dit stock content was, dan was het goede stock content. Teveel geel en rood in de content, WTF? Dat waren juist de kleuren die super oogden op de videowall. En het kan me niet schelen of de artiest te weinig licht kreeg. Als je daarover sukkelt, sluit je dan op in je theater en kijk nooit meer TV. Of zoals wij het soms zeggen: heb je meer licht nodig, dan doen we het zaallicht aan.

                              Qua sfeerlicht voor publiek: nemen jullie dat op en kijken jullie dan naar de vertraagde beelden? Dat was telkens weer een drietal seconden, maximum. Daar kun je toch geen mening over hebben?

                              Kortom: alweer het klassieke verhaaltje van kleuren en smaken ... Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het "not done" is om het licht bij het Eurovisiesongfestival goed te vinden.

                              Comment

                              Working...