Ik Vertrek - 21.30 Ned 1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lightzone
    • Oct 2006
    • 261

toch raar dat hij in een keer een heleboel dingen koopt als hij er nog nooit mee heeft gewerkt, helemaal absurt dat hij dezelfde avond er al een feest mee geeft...

Originally posted by salsa
    Ikke!

ARUBA!!!!!!!
    ja! , eindelijk iemand die al op dat kleine eilandje is geweest!

ik heb daar mijn halve familie wonen dus ik kom daar best vaak
    jumping is not a crime

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Het verschil tussen hem en mij is dat ik natuurlijk al ervaring had en ik ben echt met niets naar Aruba gegaan en het heeft mij 2 jaar geduurd voor dat ik echt gestart was. Contacten leggen blijft moeilijk of je nu de taal spreekt ja of nee, je moet jezelf in het begint soms letterlijk verkopen.. Ik ben technicus en geen sales man, toch is het gelukt!
      Je moet een enorme lange adem hebben en veel kunnen Netwerken.

Oja, Taal is zeker belangrijk, ik spreek Papiamento, Spaans (mijn vrouw is Argentijnse..dus!) Engels en een beetje Portugees!!!!

@lightzone: Bon bini na Aruba! Nos ta topa bon?
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

nou mensen,

Ik heb het gemist, en ik geloof dat ik daar niet erg droevig over hoef te zijn.
        scheelt weer een berg plaatsvervangende schaamte en tenenkrommende ergernis.
        of moet ik toch de herhaling gaan zien??

Grz Ron
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

ik wens m veel spaans personeel...lol

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Geweldig...

Ik wens jullie allemaal succes met het opstarten van een zaak in het buitenland of met werken in het buitenland!

Eerste en belangrijkste ding is zeker NIET het marktonderzoek, maar eerst leren omgaan met de culturele verscheidenheid!

Staan hier nu een 20-tal postings en NIEMAND die het over dat punt gehad heeft. Makkelijk om even te oordelen over iets waar jullie zelf geen ervaring mee hebben.
            Ja idd... deze pakte het verkeerd aan, maar jullie spreken alleen over het feit dat hij 'de verkeerde apparatuur heeft', 'geen marktonderzoek heeft gedaan'... terwijl het grootste probleem ligt in de cultural diversity.

Ikzelf werk nu 1,5 jaar in het buitenland, reis zowat de hele wereld rond en kom constant in contact met andere culturen.
            En met jou visie uit jouw eigen cultuur kom je in de wijde wereld... nergens!
            Aanpassen aan de plaatselijke cultuur van het land waar je zaken mee doet of waarin je leeft is namelijk de sleutel tot succes.

Stof tot nadenken:
            Verwijten we trouwens dat ook zelf niet aan de buitenlanders die in België of Nederland verblijven???

Groeten uit Dubai, waar 170 nationaliteiten samen leven!!!

Tom
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Elmo
              • Jun 2006
              • 208

Originally posted by axs
              Geweldig...

Ik wens jullie allemaal succes met het opstarten van een zaak in het buitenland of met werken in het buitenland!

Eerste en belangrijkste ding is zeker NIET het marktonderzoek, maar eerst leren omgaan met de culturele verscheidenheid!

Staan hier nu een 20-tal postings en NIEMAND die het over dat punt gehad heeft. Makkelijk om even te oordelen over iets waar jullie zelf geen ervaring mee hebben.
              Ja idd... deze pakte het verkeerd aan, maar jullie spreken alleen over het feit dat hij 'de verkeerde apparatuur heeft', 'geen marktonderzoek heeft gedaan'... terwijl het grootste probleem ligt in de cultural diversity.

Ikzelf werk nu 1,5 jaar in het buitenland, reis zowat de hele wereld rond en kom constant in contact met andere culturen.
              En met jou visie uit jouw eigen cultuur kom je in de wijde wereld... nergens!
              Aanpassen aan de plaatselijke cultuur van het land waar je zaken mee doet of waarin je leeft is namelijk de sleutel tot succes.

Stof tot nadenken:
              Verwijten we trouwens dat ook zelf niet aan de buitenlanders die in België of Nederland verblijven???

Groeten uit Dubai, waar 170 nationaliteiten samen leven!!!

Tom

vergeet het verschil tussen alleen Belgie en Nederland al niet..

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Originally posted by Elmo
                vergeet het verschil tussen alleen Belgie en Nederland al niet..
                Thanks Elmer! (jij kan er idd ook over meespreken )

Zet bv geen Nederlandse verkoper (die zijn typische nederlandse verkoopstechniek toepast) op een grote deal in België... loopt gegarandeerd verkeerd af!

Met alle respect verder voor de Nederlandse verkoper, die waarschijnlijk in Nederland superresultaten binnenhaalt, maar er absoluut niet in slaagt om voet aan de grond te krijgen in België.

We leven al in zo'n kleine regio (Benelux) en zelfs daar hebben we al immens grote verschillen.
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

volgens mij was juist het feit dat hij de spaanse locale dames van de bediening afzeek een groot punt in mijn post axs...
                  lekker belangrijk!

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Het gras in Dubai is toch veel groener

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Originally posted by showband
                      volgens mij was juist het feit dat hij de spaanse locale dames van de bediening afzeek een groot punt in mijn post axs...
                      Hoi Showband,

Heb idd ietsje te veralgemeend... (Kokkie haalde ook wat aan) maar de grondtoon van zowat alle postings ligt op het materiële en de afzetmarkt (vs marktonderzoek) en daar ligt zeker niet de oorzaak van het mislukken.

Voor degenen die hier graag over verder gaan, je mag me altijd toevoegen op msn... ff PM sturen.
                      Blijf het namelijk een boeiend onderwerp vinden!

Literatuur die ik kan aanbevelen is oa :
                      Riding the waves of culture van Charles Hampden-Turner en Fons Trompenaars (yep, een nederlander!)

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

Originally posted by ralph
                        Het gras in Dubai is toch veel groener

Grtz uit het land waar het gras de kleur heeft van (en VOORAL DOOR) de dollarbiljetten!
                        (whoops, mening ff herzien... 10 dirham biljetten zijn ook groen... en zijn meer waard dan de dollar )

En nu...

Skiën (Ski Dubai) en zwemmen (Wild Wadi | Dubai's premier water park)
                        Ne mens mag toch beetje profiteren van zijn geld dat hij heeft betaald aan diesel en benzine
                        Last edited by axs; 03-03-07, 10:48.

Comment

• lightzone
                          • Oct 2006
                          • 261

@lightzone: Bon bini na Aruba! Nos ta topa bon?
                          ik spreek de taal zelf niet maar met nederlands red je het daar ook wel
                          jumping is not a crime

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Originally posted by lightzone
                            ik spreek de taal zelf niet maar met nederlands red je het daar ook wel
                            Ja, zo zou je dat idd kunnen benaderen, maar toch is de taal spreken gelijk een stuk acceptatie en als je de taal kent leer je de cultuur ook kennen ( zo goed axs? hoe is het met je Arabisch??)

Dat van die Martin in Spanje zie ik helemaal fout aflopen, omdat dit helemaal geen goede voorbereiding heeft gehad.

Als er mensen zijn die ook in het buitenland iets willen gaan beginnen kunnen altijd met mij in contact komen voor wat advies.

Bytheway, Tussen Nederland en Belgie verschil? Ach, ga als Tukker eens naar Haarlem.....

Paco
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

Ja, zo zou je dat idd kunnen benaderen, maar toch is de taal spreken gelijk een stuk acceptatie en als je de taal kent leer je de cultuur ook kennen ( zo goed axs? hoe is het met je Arabisch??)
                              Bytheway, Tussen Nederland en Belgie verschil? Ach, ga als Tukker eens naar Haarlem.....
                              Ik wil je echt graag aanbevelen het boek, welk ik in een eerdere posting aanhaalde, te lezen.
                              Hopelijk opent dat je ogen een beetje en zal je inzien dat ik op bovenstaande verder niet wil reageren.

Grtz
                              Last edited by axs; 03-03-07, 18:22.

Comment

• salsa
                                • Jan 2007
                                • 1315

@axs

Vos no sabes nada que yo hablo.Vivo mucho año en Aruba y va muchos tiempos por negocios a Sur America y Estados Unidos.
                                Yo se todo de las culturas de Caribe y Sur america hasta Norte America.
                                Entonces que estas decirme?
                                Mi esposa es de Argentina.
                                Tengo contactos en todos lados en estados Unidos,Chile,Colombia y venezuela.
                                Es suficiente?

Gracias!

Paco.

Toma una libro y leer mucho!

Comment

Working...