Prijs Probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj empire
    • Mar 2006
    • 46

Prijs Probleem

Hey,
    het is al een aantal keren gebeurt dat mensen afhaken omdat ze de prijs te hoog vonden.
    Zo werd ik pasgeleden gebeld en de beste man vroeg of ik een feestje voor 30 man in een klein zaaltje kon verzorgen, toen hij naar de prijs vroeg zei ik 75 euro (dit reken ik normaal voor een klein zaaltje met weinig mensen) toen zei hij; dit is te veel , maar ik ga echter niet lager omdat 75 euro toch al best weinig is (vind ik). Wat doen jullie in zo'n geval, want het is toch promotie om meer klanten te krijgen, en dat heb ik persoonlijk wel nodig, zodat ik meer opdrachten krijg.

greetzzz
  • dj tranz
    • Apr 2006
    • 2

Beste man
    als men geen 75 euro overheeft voor een drive in show , zou ik durven zeggen zing dan maar zelf.Toegegeven , een hobby is een hobby, maar zich prostitueren is nog iets anders.Toch even een vraagje, welke installatie gebruik je? Prof materiaal, semi prof materiaal of ...?
    Waar ik me meestal ook aan stoor;de dj mag bijna niks kosten, terwijl hij wel degene is waar een feestje mee staat of valt en de hapjes en drankjes die vloeien rijkelijk, blijkbaar is daar altijd geld genoeg voor.

Comment

• dj empire
      • Mar 2006
      • 46

Originally posted by dj tranz
      Beste man
      als men geen 75 euro overheeft voor een drive in show , zou ik durven zeggen zing dan maar zelf.Toegegeven , een hobby is een hobby, maar zich prostitueren is nog iets anders.Toch even een vraagje, welke installatie gebruik je? Prof materiaal, semi prof materiaal of ...?
      Waar ik me meestal ook aan stoor;de dj mag bijna niks kosten, terwijl hij wel degene is waar een feestje mee staat of valt en de hapjes en drankjes die vloeien rijkelijk, blijkbaar is daar altijd geld genoeg voor.
      Semi prof, foto's en apparatuur is hier terug te vinden: Klik

Comment

• lightzone
        • Oct 2006
        • 261

jeetje, wat een onrespectvolle eikel!
        hoe kun je 75 euro nu weigeren?
        jumping is not a crime

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

Dit probleem blijft altijd bestaan, er zijn altijd mensen die. zelfs dit toch al lage bedrag, nog te hoog vinden.

Als jij vindt dat je het niet lager dan voor dat bedrag kan doen, dan is dat ook zo. Willen ze dat niet.....dan zoeken ze maar iets dat bij hun prijs past ( zelf zingen begint dan al aardig in de buurt te komen ).

Persoonlijk vind ik 75 euro al erg aan de lage kant, ook al is het hobby....

Comment

• axys
            • Aug 2006
            • 107

Veel mensen willen voor een appel en een ei op eerste rang zitten.
            Hierdoor proberen ze altijd de prijs af te dingen. Je maakt het tegenwoordig vaak mee.
            Daar moet je boven blijven staan. Jij bepaalt je prijs. Niet anderen. Ook al is het je hobby.
            Laat je niet kennen.
            JP/PA Geluid & Licht

Comment

• dj empire
              • Mar 2006
              • 46

Originally posted by axys
              Veel mensen willen voor een appel en een ei op eerste rang zitten.
              Hierdoor proberen ze altijd de prijs af te dingen. Je maakt het tegenwoordig vaak mee.
              Daar moet je boven blijven staan. Jij bepaalt je prijs. Niet anderen. Ook al is het je hobby.
              Laat je niet kennen.
              ok, ik ga ook echt niet lager als 75 euro.
              Ik denk dat mensen bij mij proberen af te dingen omdat ik 13 jaar ben.
              Als ik op een feest heb gedraaid krijg ik naderhand altijd zeer positieve reacties, ik denk dat het aan het soort mensen ligt of ze het teveel vinden of niet, pasgeleden een feest gedraaid met een klein showtje voor 75 euro, ik kreeg 25 euro fooi en de opdrachtgever vroeg om kaartjes zodat hij mij aan al zijn vrienden kon adviseren.
              Heb hem 10 kaartjes gegeven, en nu maar wachten op nieuwe opdrachten !

Comment

• sjoerd
                • Apr 2004
                • 341

dat probleem zul je voorlopig dan nog wel hebben. je zult op jonge leeftijd je altijd extra moeten bewijzen en uiteraard zijn mensen terughoudend. Ik draai ook al vanaf die leeftijd en heb dan ook vaak achteraf gehoord dat ze van tevoren niet verwacht hadden dat het zo goed zou gaan toen ik binnenkwam.ach ja

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

probleem is dat dit verschijnsel nooit verdwijnt.

Wordt je groter, ga je in een andere markt meespelen. Daar spreekt men dan niet over marktverzieken maar over "commerciële geste"...
                  Ook daar zal men er alles aan doen om een bep. job binnen te halen!

Comment

• rene.derksen
                    • Feb 2004
                    • 649

@luc, jij spreekt dan over de werknemer, het gaat in dit geval over de werkgever.

En dat werknemers (licht&geluid bedrijven/fjes) klussen binnen proberen te halen door allerlei manieren. Is eigenlijk de hele markt, dat is geen marktverzieking. Goedkoop klussen binnenhalen is een manier om meer winst te maken, en dat is goed voor de markt. Kijk even naar de prijzenslagen bij supermartken. De AH gaat enorm goedkoop aanbieden en onder inkoop prijzen zitten. De klanten (in feiten de werkgevers) profiteren daar enorm van. Uiteindelijk heeft de AH "gewonnen" ... maar is daar de markt kapot op gegaan? Volgens mij niet.

Het is natuurlijk nooit leuk als je klussen worden afgepakt. maar feit blijft natuurlijk dat het daar gewoon om draait.
                    Licht is altijd zwaar.

Comment

• Mark-LED
                      • May 2004
                      • 822

Originally posted by dj empire
                      Wat doen jullie in zo'n geval, want het is toch promotie om meer klanten te krijgen, en dat heb ik persoonlijk wel nodig, zodat ik meer opdrachten krijg.
                      Ik ben er vrij simpel in geworden, het materiaal kost gewoon wat het kost, en voor minder gaat het niet weg. Kunnen ze hoog springen, kunnen ze laag springen, zij zijn van jou afhankelijk, en de manieren waarop ze proberen de prijs omlaag te halen begin je na verloop van tijd wel te ontdekken, want sommigen zijn er echt gehaaid in.

Laatst ook weer een: 150,- voor de verhuur van een dj-setje. Was teveel. Bij vraag wat het budget was, kwam hij met 25,- euro. Sorry, maar daar zet ik het net zo lief niet voor weg. Vervolgens krijg je vragen als "maar wat moeten we dan?". Op dat soort momenten probeert de klant zijn probleem bij jou neer te leggen. Ga daar dus niet op in, en antwoord gewoon met algemene antwoorden. Zolang jij niks toezegt, is er niks aan de hand voor jou. Als men wat wil, dan kost dat geld, heel simpel.

Comment

• Kevin_DM
                        • May 2003
                        • 577

Originally posted by rene.derksen
                        @luc, jij spreekt dan over de werknemer, het gaat in dit geval over de werkgever.

En dat werknemers (licht&geluid bedrijven/fjes) klussen binnen proberen te halen door allerlei manieren. Is eigenlijk de hele markt, dat is geen marktverzieking. Goedkoop klussen binnenhalen is een manier om meer winst te maken, en dat is goed voor de markt. Kijk even naar de prijzenslagen bij supermartken. De AH gaat enorm goedkoop aanbieden en onder inkoop prijzen zitten. De klanten (in feiten de werkgevers) profiteren daar enorm van. Uiteindelijk heeft de AH "gewonnen" ... maar is daar de markt kapot op gegaan? Volgens mij niet.

Het is natuurlijk nooit leuk als je klussen worden afgepakt. maar feit blijft natuurlijk dat het daar gewoon om draait.
                        Geen marktverzieking ? Ik ben toch meer en meer overtuigd dat we in een van de meest verziekte bedrijfstakken werken, en zeker bij de kleinere verhuringen (de zgn drive-inns dus). Bodemprijzen, slechte betalers, bedriegers, diefstal,... het komt allemaal toch net iets meer voor in onze branche, en ik heb de indruk dat de "bedriegers" die er tussen zitten steeds minder scrupules hebben, waarschijnlijk doordat het achteraf allemaal zo moeilijk te bewijzen is.

Ik denk dat (globaal gezien) de middelgrote en grote jobs (dus budgetten van +2500 €) vooral rendabel kunnen zijn, mits een rendabele materiaalstock, en goede kostenbeheersing. De kleine (drive-inn) jobs zijn vooral verziekt door de gigantische "boom" van low-budget merken, waardoor tegenwoordig spreekwoordelijk elke straat zijn verhuurbedrijfje heeft, die dan sets verhuren aan 100€, plaatsing en transport inbegrepen...

Of vergelijk maar met (branche-gerelateerde) bedrijven als stageco, the powershop etc, die in de entertainment-sector wel een gezonde prijsbranche hebben.
                        --- watt ever you want ---

Comment

• rene.derksen
                          • Feb 2004
                          • 649

Mja, je hebt ene punt. Ik maak zelf dan ook niet zo veel mee van die kleinschalige verhuur. Maar ik sprak meer om kleinschalige evenementjes (tot 1000/1500 man), bekende coverbandjes, theatershows e.d. Daar zit wel een gezonde prijsbranche in, hoewel er toch vaak onder prijzen door gedoken wordt.
                          Licht is altijd zwaar.

Comment

• jazzprr
                            • Nov 2006
                            • 72

Originally posted by dj empire
                            Wat doen jullie in zo'n geval, want het is toch promotie om meer klanten te krijgen, en dat heb ik persoonlijk wel nodig, zodat ik meer opdrachten krijg.
                            Misschien is het wijs om het iets "persoonlijker" aan te pakken. Ga bijvoorbeeld als mensen je willen boeken langs die mensen (werkgevers ).

Als jij hun dan kan overtuigen van je talent en je laat een beetje doorschemeren wat voor apparatuur je hebt ( hoewel de meeste werkgevers daar geen benul van hebben) heb je een grotere kans dat de deals doorgaan.

In princiepe ben jij gewoon iets aan het verkopen, in dit geval je showtje en jezelf. Bij verkoop speelt de emotie van je klant heel erg mee. Hier kan je vervolgens dus perfect op inspelen.

Het is mijn manier van werken, en je vroeg om een duidelijk advies dus bij deze.

Grtz Harry
                            Live at night,sleep at day...

Comment

• Lennartsound
                              • Dec 2006
                              • 269

Wat mij altijd opvalt met dit soort dingen is dat buget ook maar relatief is.
                              Ik heb wel klanten gehad die voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten, maar als het dan om een andere onderdeel van de produktie ging was daar ineens WEL geld voor. Mensen weten heus wel dat goede waar nou eenmaal geld kost. Vaak is het zelfs nog zo dat als je weinig vraagt, de mensen je dus ook niet serieus nemen. Dus gaan ze klagen dat het te duur is terwijl ze makkelijk het driedubbele betalen als ze een keer een kwaliteitsgraadje hoger willen. Dus wat je zegt: dat het komt omdat je 13 jaar bent, zou goed kunnen. Dus: niet meer zeggen dat je 13 bent.
                              Een andere tip: een showreel maken. Film wat je gedaan hebt (heb je al gedaan) maar zet het op een mooi DVD-tje en geef dat aan de mensen. Als je de DVD mooi aankleed geef je de mensen het gevoel dat ze iets moois en kwalitatiefs gaan boeken. Dan hebben ze er dus ook meer geld voor over.

Comment

Working...