WO licht & geluid opleiding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Originally posted by harm wellink
    Hallo,

Ik ben dertien en zit in 3 vwo+
    Ik moet dit jaar een profiel gaan kiezen en ik moet ongeveer worden wat ik wil worden. Ik wil iets met L&G maar dat is veelal op VMBO niveau, en ik doe vwo+

Is er misschien ergens een opleiding op WO niveau??
    Weet iemand ergens van. Het liefst aan het werk bij verhuurbedrijf (een eigen) Maar mogelijk ook in de ontwikkeling van (het liefst licht) licht en geluidsapp.

Weet iemand iets, alles is welkom,

Groet,
    Harm
    Zit zelf in de vierde van het Gymnasium, en herken je probleem goed.

Je bent 13 en zit in de derde, dan heb je zo te zien een aantal klassen overgeslagen, wat zal betekenen dat je goed kunt leren.

Ik heb vorig jaar voor de richting EM/NT gekozen, en ik denk dat ik voor NT ga, dit wil ik gewoon erg graag, en dan zit je met Natuurkunde nog het meest in de techniek richting.

Verder ben ik er ook wel achter dat als je écht een opleiding in licht- en geluidstechniek wilt doen, dat je toch op MBO niveau uitkomt, en eigenlijk is dat zonde van je VWO opleiding.

Aan de andere kant, er zijn ook mensen die op het Gymnasium hun diploma halen, en later postbode worden. Ik weet ook van een lokale l&g technicus met een eigen bedrijf, dat hij vroeger bij ons op school heeft gezeten (Wigo van der Schoot) dus alles is nog mogelijk.

Als je echt een HBO/WO opleiding wilt, dan denk ik dat je het beste iets van Natuurkunde/elektrotechniek kunt gaan doen.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• harm wellink
      • Jan 2007
      • 23

Op sommige plaatsen en andere topics heb ik echter wel enkele HBO opleidingen licht en geluid gezien. Kom je daar echt verder mee dan een MBO opleiding?
      [CENTER]And there was light!
      [/CENTER]

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Originally posted by harm wellink
        Op sommige plaatsen en andere topics heb ik echter wel enkele HBO opleidingen licht en geluid gezien. Kom je daar echt verder mee dan een MBO opleiding?
        Ik zou dit niet doen, kort door de bocht is dit gewoon zonde van jouw capaciteiten. Daarbij is het systeem op een HBO toch echt wel anders als op een universiteit.... o.a. een stuk schoolser...

Daarbij komt dat je geen enkele terugval mogelijkheid hebt buiten L&G als je zo'n specifieke opleiding hebt gedaan...

Je hebt in ieder geval nog genoeg tijd om erover na te denken ;-)
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Hoi Harm,

13 en al in 3V+, dat is niet niets. Ik moet je helaas teleurstellen, er bestaat geen wetenschappelijke opleiding theatertechniek (wat vrij logisch is, want het lang niet zo theoretisch om er een universitaire opleiding van te maken). Het enige wat ik op WO-niveau ken is Theaterwetenschappen, maar dat wil je niet studeren als je de techniekkant op wilt gaan. Ik weet precies hoe je aan het rondkijken bent, aangezien ik ook gymnasium heb gedaan. Tegenwoordig zit ik in HBO2 van de Opleiding Theatertechniek (op particuliere opleidingen na de enige HBO-opleiding op ons gebied, anders wordt het MBO).

Ik denk dat je heel goed moet nadenken wat je wilt worden. Theatertechnicus is namelijk heel breed. Wil je ontwerper worden? Operator? Licht of geluid? Toneelknecht? Filtersnijder? Kabelroller? Sleepkever?
          Mijn advies is: ga eerst lekker wat werken. Kijk goed wat je wilt. Als je nog steeds niet goed weet wat je wilt of als het je het idee hebt dat je kennis/ervaring te kort komt, dan kun je altijd nog goed rondkijken voor een opleiding.

Comment

• OotB
            • Oct 2006
            • 47

Hoe zit het eigenlijk met de opleiding die Sound Seminar geeft (Sound Seminar) in rotterdam?
            Dat ziet er toch redelijk professioneel uit, maar ik heb het hier op het forum nog niemand over gehoord.
            Het lesgeld is pittiig, EUR 5000,- maar het ziet er naar uit dat je er echt waar voor je geld zou krijgen.
            Graag eens jullie meningen / ervaringen.

Gr. OotB

Comment

• OotB
              • Oct 2006
              • 47

Niemand??

Dan is de opleiding of niks waard, of zeer onbekend? Ik zit erover te denken om deze opleiding te volgen na mijn studie Elektrotechniek differentiatie Media Engineering aan het Saxion en Enschede...

Zou ik hieraan een voordeel hebben wanneer ik graag in de geluidstechniek wil werken? Ik weet dat je altijd onderaan moet beginnen, maar wat is wijsheid... Je kunt bij een verhuurder gaan werken en je van kabelsjouwer op te werken, maar deze opleiding lijkt me wel een mooie opstap, dat mag ook wel voor 5000 euro voor acht maanden.

Gr. OotB

Comment

• Lennartsound
                • Dec 2006
                • 269

Sound seminar, SAE, Media Academy.. allemaal particulier dus duur

Ga eens kijken bij de faculteit KMT van de HKU. KMT zit in Hilversum.
                Ik heb er ooit Muziektechnologie gedaan. Je moet het zelf doen, ze komen het niet aandragen, maar het bied je de kans om jezelf te ontplooien op HBO niveau. De toelatingseisen zijn zwaar dus begin alvast nu met te kijken wat je kan doen om toegelaten te worden als je dat zou willen.
                Na MT kan je veel kanten op. Ook BMT en AVM (de beeldgeorienteerde richtingen) zou je kunnen bekijken. Ga in je vrije tijd zo veel mogelijk dingen doen en gebruik de mogelijkheden die de school bied qua apparatuur en ruimtes. Ook buiten de deur ervaring opdoen is heel belangrijk. Niemand zal je ooit naar je diplomaatje vragen maar altijd naar je CV of Showreel. Hoe meer je gedaan hebt (betaald of onbetaald) hoe beter.

Comment

• peterkuli
                  • Nov 2002
                  • 113

OotB,

Ik heb je een mail gestuurd met daarin informatie over o.a. sound seminar.

Comment

Working...