Vuige, gore pa systemen...bestaan ze nog?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Watt Xtra
    ok het lijkt misschien een beetje offtopic, maar we hebben het hier over systemen die niet goed klinken.. nu is mijn ervaring dat de line array ook niet goed klinkt, zeker niet als je kijkt wat er hangt, wat het kost en hoeveel ophef erover wordt gedaan.!!
    heb toch regelmatig met kippenvellen gestaan... t Kan dus echt wel, maar ligt vaak aan de technicus, minder vaak aan de set

Comment

• Niko Hylkema
      • May 2006
      • 18

antwoorden posting gore pa sets

Het was mijn bedoeling om te horen wat de ervaringen zijn met gore pa systemen.

Vuig,goor hoeft niet beslist SLECHT te zijn..!
      Vaak zijn het de duurdere systemen die zo kunnen klinken.
      Het wordt gebruikt als stijlmiddel voor soorten bands of muziek!
      B.v. mondharpspelers hebben een gore sound nodig.
      Als voorbeeld noemde ik de set van The Bintangs,waar de muziek het type van de pa bepaalt.

Ook heb ik goede herinneringen aan de Montarbo sets(wie kent ze nog?)

Sommige forumleden werdt mijn postinginsteek niet helemaal begrepen...

Showband ,HR soundproductions forumleden heeft het echter WEL begrepen .

btw ,ik ken genoeg bandjes en orkesten die hun bekende sound willen behouden door hun 30 jaar oude set NIET in te ruilen voor nieuw!

groet,NIKO

Comment

• TCMC
        • Jul 2005
        • 56

Geef mij maar de 'oude hout' set van Meyer waarmee Golden Earring in feesttenten tot ca. 2000 man speelt..
        Klinkt vol en met ballen!

Paul[/quote]

Niet mee eens. Het laaste optreden van de Golden Earring wat ik had bijgwoond (Spemtember 2003) veel zwaar tegen 10 dubbele topkasten met slechts 4 subs. Geluid was veel te hard, erg schreeuwerig en zo goed als geen sub/bass. Ook de zang was erg onverstaanbaar en gitaarnoten waren niet meer te onderscheiden, leek zelfs erg vals te klinken.

Beter was het in September 2001. Stonden meer subs en klonk het geluid heerlijk en drukvol in het subgedeelte (8 subs).

In juli 2004 hadden ze bij Bospop in Weert wel heel goed voor elkaar. Heerlijke drukvolle sublaag, stemmen, instrumneten, bekkens, Hihats', alles zeer duidelijk met de oude vertrouwde Synco/R&H/EAW setjes.

TCMC
        Blijven lachen :)

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by TCMC

Niet mee eens. Het laaste optreden van de Golden Earring wat ik had bijgwoond (Spemtember 2003) veel zwaar tegen 10 dubbele topkasten met slechts 4 subs. Geluid was veel te hard, erg schreeuwerig en zo goed als geen sub/bass. Ook de zang was erg onverstaanbaar en gitaarnoten waren niet meer te onderscheiden, leek zelfs erg vals te klinken.

Beter was het in September 2001. Stonden meer subs en klonk het geluid heerlijk en drukvol in het subgedeelte (8 subs).

In juli 2004 hadden ze bij Bospop in Weert wel heel goed voor elkaar. Heerlijke drukvolle sublaag, stemmen, instrumneten, bekkens, Hihats', alles zeer duidelijk met de oude vertrouwde Synco/R&H/EAW setjes.

TCMC
          hangt , qua festival, ook af van wat de organisatie aanlevert...

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

weer eens een leuke oude PA link:

semprini PA uit de sixties

The Tielman Brothers and the Semprini Mystery
            Semprini  Picture Galery

bijna te leuk
            lekker belangrijk!

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Originally posted by showband
              weer eens een leuke oude PA link:

semprini PA uit de sixties

The Tielman Brothers and the Semprini Mystery
              Semprini* Picture Galery

bijna te leuk
              Erg leuk om te zien inderdaad.

Je zou het maar tegen komen op een zoldertje of schuur...
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Vuig en goor.. dat was de Fane Classic Disco 12 inch speaker met een zilveren toetertje in het midden, iedereen dacht dat daar dus geen hoorn meer bijhoefde....
                Had vroeger ooit Peavey T300 topkast 12/10inch en drie piezo tweeters erboven brrrrr het klonk wel hard.

Comment

• Mach Facilities
                  • May 2009
                  • 109

Ik had in de begintijd ontzetttend ontzag voor de Martin Audio W-bins, van die hele hoge, dubbel 18" kasten, en dan liefst twee naast elkaar, daar bovenop een dubbel 15 directstralend, daarbovenop de heerlijke scheerapparaten van Martin Audio, en daarbovenop een setje echte bullits.

En geloof me, dat ontzag had ik niet voor niets, TJONGE, wat klonk dat spul, diverse discotheken in het noorden hadden zo'n setje staan, en als we dan met ons bandje aankwamen, gingen de nekharen al overeind staan van anticipatie......

Overigens, moet ik zeggen, ik ben sindsdien nog heel weinig speakers tegengekomen die zo'n mooi helder maar rustig mid gaven, met zo'n krachtige weergave, maar niet schreeuwerig, dan die Martin scheerapparaten. Eigenlijk kon daar alleen maar de Altec Lansing theaterhoorn tegenop, dat zandgevulde ding van een meter bij een meter, gewicht ongeveer 200 Kg...... maar zoals gezegd, sindsdien eigenlijk niet echt een speaker tegengekomen die net zo goed of beter klinkt, op druk, verstaanbaarheid en afstand, ok, het ding was loeizwaar, maar dan had je ook echt wat hoor..

Bestaat er eigenlijk nog wel zo'n ouwe Rock&Rollset in gebruik in NL?

Chris

Comment

• Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

In het kader van vuig / goor / oud hout ... check youtube eens met zoektermen als "czechtek", "teknival " en meer van dat ... leuk dat al die oude meuk nog wordt ge- / misbruikt.

Veel kijkplezier !
                    Meer is minder, minder is meer

Comment

• LJ_jacob
                      • Aug 2003
                      • 293

DAS ST218jes met R-215jes er op, met zo'n zilveren toeter d'r in, CT3 crossovertje en DAS P-series versterkers, heerlijk! hahahaha
                      mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

Working...