Vuige, gore pa systemen...bestaan ze nog?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niko Hylkema
    • May 2006
    • 18

Vuige, gore pa systemen...bestaan ze nog?

Hallo collega,s

Ik vroeg me af of er nog echt ,,vuigklinkende,, set bestaan zoals vroeger
    de Montarbo P.A,s (italie) .

De smerigste die ik hoorde is de pa van The Bintangs.

Lekker hoor! Veel houtklank en lowmid voor de echte Rock &Roll sound.

Ben het merk even kwijt ,maar was Engels (uiteraard)

Verder was de Power generator van Novanex ook niet misselijk!
    Heb een setje staan uit nostalgie en zo nu en dan weer even horen hoe het ook al weer is begonnen...!
    Dan weet je weer waar je het voor doet.

groet,Niko
  • noot
    • Nov 2005
    • 37

Nee tuurlijk niet......Je komt ze nooit meer tegen, en ja ik werk nog wel eens met oudere systemen, maar elk beetje zichzelf respecterend bedrijf/bandje heeft het toch wel beter voor elkaar.

Vind dit onderwerp ook eigenlijk nergens op slaan....... en zeker in het live forum, waar toch wel wat serieusere dingen aan bod (horen te) komen...maw van mij mag hier een slotje op
    maar ja, dat is mijn mening
    Last edited by noot; 20-08-06, 22:36.

Comment

• TonBeljon
      • Apr 2006
      • 104

Originally posted by noot
      Nee tuurlijk niet......Je komt ze nooit meer tegen, en ja ik werk nog wel eens met oudere systemen.

Vind dit onderwerp ook eigenlijk nergens op slaan.......
      maar ja, dat is mijn mening
      Zuurpruim.......

Comment

• noot
        • Nov 2005
        • 37

Originally posted by TonBeljon
        Zuurpruim.......
        Vind ik niet.
        Denk wel dat er in dit gedeelte van het forum serieusere gedachtewisellingen horen te staan.

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

Volgens mij kan je zelfs een hele goede PA "vuil en goor" laten klinken... Er zijn sommigen die daar zelfs ook in slagen...

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Originally posted by Tofke78
            Volgens mij kan je zelfs een hele goede PA "vuil en goor" laten klinken... Er zijn sommigen die daar zelfs ook in slagen...

Nou , mijn PA is ook vuil en goor , niet de mooiste kastjes maar eehhhhhh
            Wat doen ze het toch zo goed , mijn eigen EAW'kes
            Sissje
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

ouwe sjit die je veel tegenkwam

Kustom. groot zwaar niet kapot te krijgen
              H|H engels, groot, zwaar niet heel te krijgen
              peavey powered mixers en CS800's
              M&M (ja heus!)
              tweedehands plastic dynachord zangtopjes
              LEM dat was echt toen het slechtste van het slechtste
              D&R lomp formaat mengtafels voor weinig
              dateq eindbakken ...toen nog alles behalve statussymbool.
              pearl. ja, die van de drumstellen.

*** wat hebben we geleden!
              lekker belangrijk!

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

... ze zouden eens een emulator / FX module op de markt moeten zetten met presetjes van die oude peavey hoorns en dynacord piezo dozen ... wel met in te stellen vervormingsparameters natuurlijk voor een optimaal "vuigheidsgehalte" ;-)

check anders eens deze link en bijhorende plaatjes ; http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...light=oud+hout

Groeten !
                Meer is minder, minder is meer

Comment

• Ralph Hees
                  • Nov 2005
                  • 183

Bij een vrijwilligers theater hebben we heel veel spullen gekocht 2e hands, daar zit nog een groot D&R 26 kanaals modulaire mengtafel bij. Werkt opzich wel goed, maar ontsettend lomp:P

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

ik schop nu waarschijnlijk heel veel mensen tegen de benen maar ik heb het volgende opgemerkt afgelopen weekend.

Ben voor het eerst naar lowlands geweest en heb mij plezierig vermaakt, (lees bierdrinken)
                    Wat mij echter opviel is dat de tenten waarin een line array hing het geluid erg mager was. Vele optredens hadden een geluid om bij te staan janken, de stemmen waren lang niet altijd goed te horen en er miste naar mijn idee een heleboel body. Sub zat dik in orde maar daardoor klonk de rest nog beroerder. Het ene optreden had veel last van tophoog tot pijnlijk toe maar stemmen waren over het algemeen slecht. Ik heb op vele plaatsen staan luisteren.

hoe is dit mogelijk?? Ik heb reeds vaker gelezen dat veel mensen dit ook zo ervaren. er mist body in het geheel.
                    sommige tenten hadden een "gewone" set staan en hierbij was het veel prettiger om naar te luisteren. zeker het rocken ging naar mijn idee veel beter. goede body, stemmen die duidelijk naar voren kwamen en weinig tophoog op je oren geslagen.

verder vraag ik mij af hoe het gaat wanneer er een dj aan het draaien is. Hierbij was in de grolsch tent het geluid zaterdag avond zo belabberd, net of een deel van de line array uitstond.
                    Bass was er in overvloed maar op een gegeven moment moest je raden welk nummer er werd gedraaid.

Zit hier naast de dj ook nog een andere geluids tech bij een tafel die het geluid in de gaten houdt? naar mijn idee hoort de dj namelijk nooit wat er in de zaal speelt, aangezien hij wel zulke enorme monitoren bij zich heeft staan.
                    Zondag avond in de grolsch tent trouwens wel goed geluid. Ook al miste ik ook hier BODY.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Lijkt me beetje off-topic watt-extra...
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Originally posted by moderator
                        Lijkt me beetje off-topic watt-extra...
                        Nou.. misschien horen sommige line-array setups ook wel in de hoek van vuige gore pa systemen thuis...
                        Geef mij maar de 'oude hout' set van Meyer waarmee Golden Earring in feesttenten tot ca. 2000 man speelt..
                        Klinkt vol en met ballen!

Paul
                        Last edited by SPS; 27-08-06, 12:51.
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

het stikt in nederland van de systemen waar de speakers die erinzaten vervangen zijn door andere, met andere ts-parameters, enzo. Vervolgens loopt de frequentiecurve als een idioot te zwiepen, maar dat vindt men blijkbaar minder interessant. Ook leuk : de bijbehorende processor maar lekker niet meeverkopen, maar een goedkoop baggerding ertussenhangen... leuk voor mn oren...lol

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

ok het lijkt misschien een beetje offtopic, maar we hebben het hier over systemen die niet goed klinken.. nu is mijn ervaring dat de line array ook niet goed klinkt, zeker niet als je kijkt wat er hangt, wat het kost en hoeveel ophef erover wordt gedaan.

men grijpt steeds meer naar een dergelijk systeem, waarom? omdat je veel minder kastjes mee moet slepen? en dat er wordt ingeleverd op de kwaliteit maakt niet uit?
                            zeker bij festivals van het formaat waar ik het over heb zou het juist goed moeten klinken naar mijn mening, budget zou er wel moeten zijn als ik even optel wat daar in een weekend in omgaat.

geheel ontopic:: die echolette kastjes trilden altijd al uit elkaar!!
                            Last edited by Watt Xtra; 23-08-06, 18:43.
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• HR Soundproductions
                              • Oct 2005
                              • 649

Originally posted by showband
                              ouwe sjit die je veel tegenkwam

peavey powered mixers en CS800's
                              LEM dat was echt toen het slechtste van het slechtste
                              D
                              *** wat hebben we geleden!
                              Ik heb geen ervaring met grotere producties maar kan slechts spreken over het drive in show werk. In het verleden heb ik, voor drive-in (dixo)werk gedraaid met 8 stuks LEM K450's ( joekels van kasten, horizontale 15 inch voor het laag, front(hoorn)geladen 12inch voor het mid-laag, een joekel van een hoorn met 2 inch driver voor het midhoog en een bullet voor het hoog).
                              Toen was ik hier helemaal weg van ( mijn rug trouwens ook ) vanwege het kwalitatieve geluid (naar onze mening toen) dat die kasten produceerden. Kasten werden aangestuurd met 4x peavey CS800 1e serie, wat voor een voor een ongelofelijke druk/sound zorgde. Toevallig heb ik kort geleden de laatste set voor een leuk prijsje verkocht. Toen ik liet horen aan de aspirant koper stond ik weer verbaasd over de prestaties van deze kasten.

Daarvoor had ik gewerkt met Peavey 4x FH-1 en 2x FH-3 en 2x zelfgemaakte baskasten voorzien van de 18 inchFANE colossus die ik aanstuurde met dezelfde CS800's.

De reden dat ik dit post is dat ik dit spul wel eens heb uitgemaakt voor " vuige gore rotset" vanwege het gewicht en transport- en opslagvolume, zoals je wellicht kunt begrijpen.

Vond het zelf altijd nog wel "imposant"staan als al dit "oud-hout geweld" eenmaal uigeladen en opgesteld was samen met de niet-deelbare bar die we toen hadden. Gelukkig kon ik een LT28 met zeildoekbak lenen van mijn bedrijf waar ik werkte, anders was het met geen mogelijkheid te vervoeren.

Tegenwoordig is dit gelukkig anders en past het lekker allemaal in de combo ( bij uitzondering gaat de aanhanger nog eens mee ). Mijn rug vind dit ook allemaal veel fijner.
                              Last edited by HR Soundproductions; 24-08-06, 11:19.

Comment

Working...