Werchter 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silence
    • Apr 2003
    • 50

Ik heb wel de indruk dat er dit jaar beduidend minder aan licht hing dan vorig jaar, dit op main stage en in de pyramid. Besparingen? Vond het in de marquee qua licht meevallen. Op main stage zoals reeds andere gezegd weinig creatief. Vond het andere jaren veel spectaculairder.
    silence lighting

Comment

• mac tecson
      • Feb 2006
      • 348

Misschien hebben ze het wat simpeler gehouden omdat het anders een beetje overkill werd. het gaat nog altijd om de muziek in de eerste plaats, alle licht effecten zijn eigenlijk maar bijzaak

Comment

• BlueConfig
        • Aug 2005
        • 138

licht bijzaak? (kheb wel je punt, ) maar het doet er veel toe hoor. neem nu het laatste concert zondag van Super discount, toen viel het meteen op dat de LJ er veeeeeeeel meer uithaalde dan er tot dan al inzat. en dat maakt een wereld van verschil hoor. De sfeer daar was gewoonweg zalig. (en dat van de lichten viel niet alleen mij op hoor dat commentaar ook bij omstaanders )

De main is, zoals elk jaar, teleurstellend (zowel qua groepen als belichting sound is wel ok) de piramide is zalig. ze zijn er creatief zowel in ontwerp als in operating. puik werk daar...

Nog een vraagje: normaal staat er backstage een WYSIWYG pc met console. Hoe gaat dit in zijn werk. zijn de consoles verbonden dan of is het weg en weer lopen met diskettes. en wanneer en wie progt daar dan op? enz...
        Greets,
        BLue CoNFiG

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Originally posted by BlueConfig
          Nog een vraagje: normaal staat er backstage een WYSIWYG pc met console. Hoe gaat dit in zijn werk. zijn de consoles verbonden dan of is het weg en weer lopen met diskettes. en wanneer en wie progt daar dan op? enz...
          Op verschillende grote festivals verloopt het als volgt:
          Operators van de diverse groepen kunnen de wyg-studio boeken.
          Planning dus wanneer wie progt.
          Er wordt dan iemand voorzien die verder de nodige wyg/hog support geeft.
          Kunnen ze trouwens ook reeds op voorhand doen, aangezien de productiefirma voor de operators eventuele showfiles ter beschikking stelt.
          Aangezien hog2 enkel met diskettes werkt is het gewoon een kwestie van tijdens de change-overs de showdisk te laden.

Een reden voor de - naar jouw gevoel - slechte/zwakke show kan liggen in het feit dat de meeste operators van de groepen normaal enkel werken met de touringsets van de desbetreffende band.
          Om dan met zulk een uitgebreide festivalset (er hangt best veel...) een uitgebreide afgewerkte show te gaan voorprogrammeren kost heel wat moeite.
          Daarom meestal wat standaard en eenvoudige cues. (ook mede door late arrivals van de bands)
          Logisch dat het dus op de kleinere set in de pyramid wel wat creatiever aan toe gaat.
          Last edited by axs; 04-07-06, 22:16.
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Silence
            • Apr 2003
            • 50

Originally posted by BlueConfig
            licht bijzaak? (kheb wel je punt, ) maar het doet er veel toe hoor. neem nu het laatste concert zondag van Super discount, toen viel het meteen op dat de LJ er veeeeeeeel meer uithaalde dan er tot dan al inzat. en dat maakt een wereld van verschil hoor. De sfeer daar was gewoonweg zalig. (en dat van de lichten viel niet alleen mij op hoor dat commentaar ook bij omstaanders )

De main is, zoals elk jaar, teleurstellend (zowel qua groepen als belichting sound is wel ok) de piramide is zalig. ze zijn er creatief zowel in ontwerp als in operating. puik werk daar...

Idd zondag laatste optreden in de marquee was gewoon zalig. Die man wist met wat hij bezig was. knap gedaan.
            silence lighting

Comment

• stofje
              • Aug 2000
              • 3

Persoonlijk ben ik enkel donderdag en zaterdag op het festival aanwezig geweest (als gewone festivalganger), en het is logisch dat het licht bij de groepen die in het volle daglicht spelen wat tegenvalt, omdat het contrast natuurlijk totaal verdwijnt met het zonlicht. De lichtshow bij de Peppers (toen was het al wel donker) vond ik vrij zwakjes, (net zoals het optreden zelf...) Maar wat een verschil met onze Belgische trots dEUS. De lichtshow bij dat optreden was de beste die ik ooit heb gezien op vele jaren Werchter. Voor elk nummer waren er minstens 5, vaak zelfs 10 verschillende "looks" (of cues, noem het zoals je wil) en deze werden voor zover ik kon zien niet "gerecycleerd" in andere nummers. De operator moet echt uren en uren aan het tikken zijn geweest op de Hog om dat er in te krijgen. Ook kwam elke cue perfect op tijd, geen seconde te vroeg of te laat. Mocht iemand deze operator kennen.. wens hem een dikke proficiat.

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

Voor de de mensen die niet heel het festival live meegemaakt hebben of die zich er niet zo veel meer van kunnen herrinneren door de mix van drank en zon, kan je nu tot 22u op de belgische TMF een verslag volgen.
                EDIT: dit kan trouwens nog tot vrijdag
                Last edited by stekelvarke; 03-07-06, 21:11.
                exit night into LIGHT

Comment

• DJ_matthias
                  • Jun 2005
                  • 620

en voor de mensen die graag het optreden van superdiscount opnieuw zien:
                  Bekijk je tv-programma's, films en series rechtstreeks live of uitgesteld in replay, raadpleeg je tv-gids en geniet van exclusieve inhoud over sport, films, series ... Proximus Pickx is beschikbaar op al je schermen: pc, smartphone, tablet en tv.

EDIT: ik bemerk net dat het spijtiggenoeg enkel voor Belgacom ADSL klanten is... sorry aan de noorderburen! daar zal wel niemand Belgacom hebben...
                  Last edited by DJ_matthias; 03-07-06, 21:28.
                  we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                  Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Kevin_DM
                    • May 2003
                    • 577

Originally posted by stofje
                    Persoonlijk ben ik enkel donderdag en zaterdag op het festival aanwezig geweest (als gewone festivalganger), en het is logisch dat het licht bij de groepen die in het volle daglicht spelen wat tegenvalt, omdat het contrast natuurlijk totaal verdwijnt met het zonlicht. De lichtshow bij de Peppers (toen was het al wel donker) vond ik vrij zwakjes, (net zoals het optreden zelf...) Maar wat een verschil met onze Belgische trots dEUS. De lichtshow bij dat optreden was de beste die ik ooit heb gezien op vele jaren Werchter. Voor elk nummer waren er minstens 5, vaak zelfs 10 verschillende "looks" (of cues, noem het zoals je wil) en deze werden voor zover ik kon zien niet "gerecycleerd" in andere nummers. De operator moet echt uren en uren aan het tikken zijn geweest op de Hog om dat er in te krijgen. Ook kwam elke cue perfect op tijd, geen seconde te vroeg of te laat. Mocht iemand deze operator kennen.. wens hem een dikke proficiat.
                    Operator was mike, is vaste lichtman van dEUS optredens (via flashlight normaal). En was inderdaad een van de weinige optredens die een propere lichtshow afleverden.
                    --- watt ever you want ---

Comment

• VERVALLEN

Tuurlijk hingen er een pak mac 2000's.
                      Ook mac 250 entours zijn er gebruikt als ik me er niet bij vergis.
                      Last edited by Guest; 04-11-06, 16:07.

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

Dat zou allemaal goed kunnen, maar dan vraag ik mij af waarom er op lightplots niks vermeld wordt van die MAC2000's en MAC250's. Of zijn die lastminute geregeld of zo?
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• jadjong
                          • Oct 2003
                          • 654

Originally posted by driesmees
                          Dat zou allemaal goed kunnen, maar dan vraag ik mij af waarom er op lightplots niks vermeld wordt van die MAC2000's en MAC250's. Of zijn die lastminute geregeld of zo?
                          Misschien de volgende tekst bovenaan de pagina?

"
                          [FONT=Verdana]This list is about the festival-Lights. Headliners-specials are NOT included in this list. "[/FONT]

Comment

• axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

waar we hier toch allemaal van wakker liggen....
                            Jongens (en meisjes) dat zijn dingen voor de productiefirma en de organisatie.
                            Je mag er zeker van zijn dat die dingen allemaal doorgesproken zijn en netjes op tijd geregeld werden.

Lees hier paar zeer arrogante opmerkingen als 'NATUURLIJK' en 'IK...'
                            Moeten jullie hier al de rekening/planning/productie maken voor de productiefirma??? Ik dacht het niet...
                            Anders... ff daar gaan solliciteren

PS: die lightplots zijn er enkel voor degenen die het nodig hebben... bezoekende techs/bands/management dus en dus ook niet bedoeld om hier uitgebreid geshared te worden op het forum.
                            Last edited by axs; 04-07-06, 22:12.
                            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Silence
                              • Apr 2003
                              • 50

Tijdens het laatste optreden in de marquee (super discount) heb ik gezien dat er een tweede hog2 naast de master hog2 stond. Was deze van de light operator zelf? Ik kon zien dat hij daar bij elk begin van een nummer op tikte. Was deze gemerged, en hoe werkt dit dan?
                              silence lighting

Comment

• William
                                • Oct 2002
                                • 233

Deze lightplots zijn inderdaad niet echt bedoeld om op fora te worden gesmeten om er vervolgens een groot poe-ha verhaal achter te hangen.

Hoop gelul in de ruimte hier door personen die denken er veel van af te weten

ach ja, vroeg of laat.......
                                V*L...........punt

Comment

Working...