Software voor PPC of PDA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nielsken
    • Oct 2005
    • 76

Software voor PPC of PDA

Zoals waarschijnlijke vele hier op het forum ben ik ook in het bezit van pocketpc, nl een QTEK 9100.

Maar om even aan de vraag te beginnen, is er software in onze wereld die gemaakt is voor deze handige computertjes. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en eens gekeken, maar er is niet zodanig veel van te vinden.

Ik heb gezien bij grandMA dat deze software heeft om in samenwerking met de tafel om het licht te kunnen sturen, bv bij het richten.

Maar zijn er nog fabrikanten die dit voorzien voor hun spullen?
    Ook in de geluid sector, ik zou denken aan Crown, die misschien een goede zaak zou doen met de I-tech reeks.

Maar bv ook spreadsheets voor het berekenen van sterkstroom (als het niet uit het hoofd lukt ) of voor Line-Arrays...
    Misschien rigging progjes? Takels bedienen. Smart Live met bluetooth....

Ik zeg maar enkele dingen, maar die misschien het werk wel kunnen vergemakkelijken.

Iemand opmerkingen of weetjes hierover?

Niels

*edit typfoutje
    Last edited by Nielsken; 15-06-06, 21:34.
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

normaal bestaan er toch windows versies van met spreadsheets enzo... en binnekort kan ik da mss maken over een 2-3 jaar ga toegepaste informatica studere volgend jaar
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Nielsken
      • Oct 2005
      • 76

Spreadsheets worden gemaakt met Excel, maar je weet maar nooit dat deze in omloop zijn voor ppc/pda toepassingen.

Een ppc heeft excel, (ben niet zeker van pda.)

En mijn ppc draait op windows mobile 5.0 om even toe te voegen.

Maar ik snap je post niet zo goed :d

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Originally posted by Nielsken
        Takels bedienen.
        Zou ik echt geen strak plan vinden... 802.11 is echt niet geschikt voor dit soort kritische toepassingen. Zelfs over ethernet zou ik dat niet aandurven eigenlijk.
        Maar spreadsheets voor berekeningen kun je in Pocket Excel sowieso uitvoeren. Ik ga nog een keertje aan een projectje beginnen om via draadloos netwerk een machine met een DMX-out te bedienen, zodat ik gewoon het licht kan aansturen met de PDA. Niet voor live-toepassingen, maar meer voor het uitrichten en dergelijken, zodat er niet steeds iemand achter de lichttafel hoeft te zitten die tóch niet oplet.

(edit) Om even de post van Funmaker (hopelijk) te verduidelijken:
        Voor riggingberekeningen zijn er idd spreadsheets voor Microsoft Excel (bijvoorbeeld van ProLyte). Windows Mobile 2005 heeft zelf Pocket Excel aan boord, maar ik weet niet heel erg zeker of deze sheet (met forms en vanalles en nogwat) ook daarin te gebruiken is. Ik kan het wel een keer uitproberen, maar er zijn vast nog meer mensen met een PDA/MDA (PPC is de Microsoft benaming voor het besturingssysteem, PocketPC, wat tegenwoordig dus Windows Mobile heet, een PDA kan dus Windows Mobile draaien, maar ook PalmOS, en zelfs Linux. MDA is een PDA/Telefoon combinatie)
        Om spreadsheets te maken heb je trouwens geen informatica-studie nodig hoor . Een gratis online-cursus, google en wat intelligentie helpt al een heleboel.
        Last edited by 4uss; 15-06-06, 23:30.

Comment

• Funmaker
          • Jun 2006
          • 922

Ja sorry dan heb ik het verkeerd begrepen dacht dat hij een gewoon excel programma bedoelde en niet specifiek geschreve zoals prolyte er blijkbaar een heeft. want bij mijn wete staat dat meestal toch standaard op zo een PDA'tje...
          En ik had het over echte PDA programmas schrijven dus los van een spreadsheet ofzo
          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• 4uss
            • Aug 2005
            • 578

Originally posted by Funmaker
            Ja sorry dan heb ik het verkeerd begrepen dacht dat hij een gewoon excel programma bedoelde en niet specifiek geschreve zoals prolyte er blijkbaar een heeft. want bij mijn wete staat dat meestal toch standaard op zo een PDA'tje...
            En ik had het over echte PDA programmas schrijven dus los van een spreadsheet ofzo
            Ja, zelf PDA-Programma's schrijven kan ook zonder meer, met Microsoft Visual Studio. Daar heb je inderdaad iets meer programmeer-ervaring bij nodig.

Comment

• Nielsken
              • Oct 2005
              • 76

En dat is dus mijn vraag, of iemand gebruik maakt van zo'n programmatjes. Of een soort manager tool? Ik zeg maar iets...

Comment

• driesmees
                • Apr 2003
                • 1076

Aan wat voor funties denk je dan allemaal?
                Bedoel je een soort productiepaket waar je dan alles van lichtplan tot dmx-patch kan insteken of zo. Als voorbereidend werk zogezegd. Of zie ik het verkeerd?
                [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Nielsken
                  • Oct 2005
                  • 76

Algemeen, gewoon alle software in onze branche dat je kan draaien op PPC/PDA die momenteel op de markt is.

of is het wat te ruim...

Misschien is het handig dat sommige met deze handel, anderen en mij wat op weg brengen omdat het nu eenmaal een appararaat is dat meer en meer gebruikt word.

Comment

• Spekkie
                    • Dec 2005
                    • 41

Ik heb wel al eens een keertje voor mezelf een dipswitch proggy geschreven voor windows mobile,in vb.net 2005, stelt niks voor maar toch, soms is het handig,
                    Als je het eens wil hebben let me know
                    Beter een halve signature...

Comment

Working...