Lordi Ge-wel-dig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MisterD
    • Feb 2006
    • 17

Lordi Ge-wel-dig

Hey,

Waarschijnlijk hebben jullie het allemaal wel meegekregen wie het songfestival gewonnen hebben dit jaar, de Finse hardrock band "Lordi", ik vind dit zelf geweldig, omdat het maar laat zien dat de wereld nog niet helemaal naar de knoppen is en niet alleen sex verkoopt!

En overall gezien vond ik het songfestival niet erg muzikaal goed in elkaar steken...

Marvin
  • discover
    • Feb 2005
    • 108

ik snap niet dat deze band door is een beetje geschreeuw kan ik nog wel

Comment

• mac tecson
      • Feb 2006
      • 348

Ik vind het ook best positief dat zoiets wint. Creativiteit bestaat dus nog wel.
      Als je naar andere landen kijkt zie je dat het eigenlijk (op een uitzondering na) allemaal hetzelfde is. Het niveau vond ik niet erg hoog. Het zijn allemaal makkelijke deuntjes. De tijd dat op het EVSF hoogstaande muziek werd gemaakt zijn voorbij.
      Vaak zitten de liedjes ook slecht in elkaar; bij het lied van Spanje vond ik de muziek wel aardig, maar de zang past daar totaal niet bij, het klonk gewoon niet lekker.
      Verder heb ik soms de indruk van playback; al lijkt me dat niet logisch want dan zou iedereen dat moeten doen en daar lijkt het niet.
      wat er aan instrumenten op het podium werd gebruikt was volgens mij alles fake. De violen van Noorwegen (geen enkel mic of zender te zien), de band van de duiters (geen mic's bij de drums en ik heb volgens mij ook andere drums gehoord dan dat er stonden)

Maar de Finnen vond ik wel erg leuk. Gewoon de creativiteit en ook het durven afwijken van het standaard verhaaltje

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

het enige dat dan een beetje jammer is, je weet voor 40% al wie op wie gaat stemmen. ik vindt het een complete aanfluiting dat evsf niet vanwegen licht-geluid, artiesten of wat dan ook op dit gebied, maar vooral vanwegen het stemmen, en het feit dat er muziekanten tussen zitten die echt de naam niet zouden mogen dragen.

als dat dan het beste is waaruit je land kan kiezen, doe dan niet mee...

Overigens vind ik dat onze meiden het ook niet slecht deden, jammer alleen dat wij niet zoveel vriendjes hebben die altijd op ons stemmen
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• mac tecson
          • Feb 2006
          • 348

de hele turkse gemeenschap stemt hier op turkije zal Paul de Leeuw opmerkte, dat maakt het voorspelbaar.

Ik heb het niveau al jaren waardeloos gevonden. Er is iemand die een liedje maakt op een computer zoekt er een leuk grietje bij en dat is het dan.

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Ik heb dat 'Lordi' gezien afgelopen donderdag in de voorronde...Ik vind het een Rammstein immitatie...Alleen nog slechter...Met de gedachte dat Rammstein een Metallica immitatie wordt genoemd...

Ik wilde meer voorstellen volgend jaar de Band Zonder Banaan naar Finland te sturen...Serieuze muziek, serieuze entertainment, met een lollige ondertoon...
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• mac tecson
              • Feb 2006
              • 348

Ik vind het absoluut geen mooie muziek, maar ze krijgen van mij alle respect en credits omdat ze durven breken met de traditie. Die traditie is een simpel deuntje met een leuk grietje of een of andere nicht. En daarvan hebben we er ook weer een hoop gezien.
              Dit hele songfestival doet me een klein beetje denken aan de tijd dat de KNVB geen profvoetbal accepteerde en dus alleen amateurs in het nationale team zette. Nu is het ongeveer hetzelfde, alleen blijven de sterren uit zichzelf weg, maar het effect is hetzelfde: je zou er het beste wat je hebt naartoe moeten sturen, maar dit zou dan het beste zijn.

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Die traditie is een simpel deuntje met een leuk grietje of een of andere nicht. En daarvan hebben we er ook weer een hoop gezien.
                Daar heb je gelijk in....Jammer dat Nederland/Conamus het een aantal jaren gelden niet aandurfde om Normaal te sturen....We blijven mietjes in Nederland op dat gebied...en maar het voorbeeld willen geven...
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

Ik vond het dit jaar eigenlijk niet veel. Alleen al als je kijkt naar wie er gewonnen heeft . Hoop dat ze volgend jaar is een keer op kwaliteit gaan letten.
                  Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

het eurosongfestival heeft al lang niets meer met kwaliteit te maken maar gewoon met vriendjespolitiek. Iedereen geeft het maximaal aantal punten aan z'n buurland, met die uitzondering dat er af-en-toe een uitzondering uitschiet (zoals dit jaar).

Comment

• voederbietel
                      • Feb 2005
                      • 197

ik heb niet eens gezien wie er aan het zingen of schreeuwen was, ik keek continu naar de bovenkant van het scherm wat een lichten
                      haha maar nee ik vind het niveau ook bar slecht!
                      volgend jaar gaat hopelijk normaal of jovink ofzo(ookal winnen we niet, we hebben thuis in iedergeval wel veeeel lol
                      Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

Ook ik heb met verwondering naar het optreden van deze "trekkies" zitten kijken. Persoonlijk vond/vind ik er geen bal aan. Maar goed (mijn) smaak staat niet ter discussie. Het showelement was in deze act zeker aanwezig ( en dat moet toch zeker een aantal van ons aanspreken ).

Wat ik wel moet zeggen is dat het Eurovisie songfestival in mijn ogen heeft gebroken met het "zoetsappige" imago dat ze hadden.

Misschien hadden ze bij het Eurovisie songfestival last van een identiteitscrises en wilden ze juist daar mee breken?

Comment

• Drive inn tnt
                          • Sep 2003
                          • 1082

Nou vroeger was het ook niet alles hoor, toen deed gerard joling nog mee.
                          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

Working...