Leatherman mes laten slijpen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

Leatherman mes laten slijpen

hoi,

een aantal dagen geleden heb ik noodgedwongen (zonder dat ik het in de gaten had) een staaldraad doorgesneden, met als resultaat dat het mes van mijn new wave nu gewoon bot is geworden,

Weet iemand waar ik deze eventueel kan laten slijpen??

ik kan niet terug naar de winkel waar ik em gekocht heb omdat ik uit friesland kom en de leatherman uit Amsterdam.

iemand tips....?
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • deurklink

zelfs in friesland zit toch vast wel een messenboer? Een lokale dumpshop eventueel?

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

laten slijpen van een leatherman, gerber, one-handknif of welk mes dan ook, kan je laten doen bij iedere scharensliep, messenwinkel, staalhandel, of wat dan ook. overal waar ze messen slijpen kan ook jou leatherman worden geslepen.

met enige oefening (behoorlijk wat overigens) kan je dit ook zelf doen.
      dus geen probleem, op naar de scharensliep
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

kijk s een bevriende leverancier die ook leatherman doet s lief aan, en laat t ding opsturen naar de fabriek. Er schijnt levenslange garantie op te zitten.

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

25 jaar meerbepaald....
          opsturen ben je hem ook weer kwijt en ik persoonlijk kan het ding niet missen, dus ik zou gewoon naar de locale messenslijper gaan of het zelf doen.

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

ik kan zelf ook niet zonder, er is elke dag wel wat waarvoor ik de wave uit zijn hoesje trek, dus kan em zelf ook niet missen

Comment

• meyerfreak
              • Mar 2004
              • 142

Persoonlijk zou ik het mes krom buigen oid. opsturen en er wordt een nieuw lemmet in gezet. Kost je alleen 6 euri verzendkosten. Als je het in een rustige periode doet krijg je hem binnen 3 dagen terug....... nu alleen maar gokken wanneer het bij hun rustig is....
              ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Persoonlijk zou ik het mes krom buigen oid
                En vind je dit van je zelf netjes en moreel verantwoord? Dacht het niet! De fabrikant is zo goed 25 jaar garantie te geven (even ter verduidelijking: garantie geldt voor FABRICAGEFOUTEN van de fabrikant en niet voor het verneuken door eigen stomme schuld) en dan ga jij ervan profiteren en misbruik maken van zijn goedheid? Foei! Is er nog verantwoordelijkheidszin in de Benelux? Sorry maar hier kan ik echt kwaad om worden. Het is door de misbruiken die door sommigen gemaakt werden dat (ik spreek nu algemeen) de garantievoorwaarden en de uitvoering ervan door de fabrikanten serieus strenger werd gemaakt de laatste jaren. De eerlijke klant mag het dus weer bekopen door de schuld van de profiteur. In naam van alle eerlijke klanten: van harte bedankt.
                Is er eigenlijk eentje voor de categorie ZO DOEN WE HET DUS NIET!
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• masterblaster

Originally posted by laserguy
                  En vind je dit van je zelf netjes en moreel verantwoord? Dacht het niet! De fabrikant is zo goed 25 jaar garantie te geven (even ter verduidelijking: garantie geldt voor FABRICAGEFOUTEN van de fabrikant en niet voor het verneuken door eigen stomme schuld) en dan ga jij ervan profiteren en misbruik maken van zijn goedheid? Foei! Is er nog verantwoordelijkheidszin in de Benelux? Sorry maar hier kan ik echt kwaad om worden. Het is door de misbruiken die door sommigen gemaakt werden dat (ik spreek nu algemeen) de garantievoorwaarden en de uitvoering ervan door de fabrikanten serieus strenger werd gemaakt de laatste jaren. De eerlijke klant mag het dus weer bekopen door de schuld van de profiteur. In naam van alle eerlijke klanten: van harte bedankt.
                  Is er eigenlijk eentje voor de categorie ZO DOEN WE HET DUS NIET!
                  waarom denk je dat die dingen zo ***sgruwelijk duur zijn (in vergelijking tot een ander merk) denk je nou echt dat zo'n hoopje staal zijn prijs waard is.
                  en ze beweren dat het ding onverwoestbaar is staat op de verpakking dus als jij hem sloopt is die niet onverwoestbaar wat wil zeggen dat zij verantwoordelijk zijn. pffff dat lucht op

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Ik zal even de handleiding citeren:
                    The warranty does not cover abuse, alteration, unauthorized or unreasonable use of your Leatherman multi-tool. This warranty does not cover sheaths, accessories or colored finishes.
                    Mocht je het nog niet weten: wake up, NIETS is onverwoestbaar. Dat hij onverwoestbaar is staat NIET op de verpakking NOCH in de handleiding. En het gaat niet alleen om een hoopje staal: er is research, er is marketing gedaan en het staal is wel van hoge kwaliteit en ook dat kost wat.
                    Gelieve dus als je de multitool onredelijk gebruikt (zoals de handleiding het noemt) voldoende volwassenheid, verantwoordelijkheid en redelijkheidszin te hebben om eerlijk toe te geven dat het je fout was. De fout expres verergeren om van garantie te kunnen genieten is FRAUDE! Als iedereen zo begint zal het rap gedaan zijn met de goodwill van de fabrikant om heel veel door de vingers te zien (uiteindelijk staat letterlijk in de handleiding dat zij onoordeelkundig gebruik NIET dekken). En dan zijn de eerlijke Leathermanklanten weer het slachtoffer van de handelingen van de fraudeurs en de profiteurs. Mooie wereld waar jullie aan meewerken.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Lieve mensen,

Komop, waarvoor is deze discussie?? Garantie op het bot worden van een mes?? hou-op dat bestaat niet! je kan er wel beton mee gaan snijden en terugsturen vanwegen "bot" worden.
                      Naar mijn idee is het heel normaat dat een mes na verloop van tijd bot wordt. Slijpen is de oplossing.

Wat is het probleem?
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• masterblaster

oke sorry het kwam er iets te aggressief uit tuurlijk moet je dat ding normaal behandelen maarja ik ben nog steeds half student en denk dan zo de optie is open en het is of een hele hele hoop geld neerleggen voor een nieuw mes of de garantie gebruiken.

en dat je het even weet ik zou hem niet terrug sturen voor een bot mes. alleen als er iets echt kapot zou zijn zou ik hem pas opsturen zoals bijvoorbeeld de bek of het compleet afbreken van het mes

Comment

• CoenCo
                          • Feb 2005
                          • 230

Gewoon naar de dichstbijzijnde leatherman-dealer lopen, en vragen of ze hem voor je willen slijpen. De meeste dealers die flink messen verkopen, hebben ook slijpapparatuur.

Comment

• shure-fan
                            • Sep 2003
                            • 1046

ik ben er al uit en eventueel mag dit topic gesloten worden,

ben even bij een lokale sleutel maker naar binnen gestapt, en die slijpen blijkbaar ook messen tegen een redelijke prijs

Comment

Working...