Time Out Gemert

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

Originally posted by Kevin_DM
    Het gaat uiteraard niet alleen om hetgeen de amps presteren op bijna-limit niveau, dit verhaal is door te trekken op alle niveaus.
    En dat vooral, dr hoeft maar een spanningspiek op het net te zijn en jij speelt tegen de clip aan van je amp. Die peik kan ongestoord de hele amp doorlopen omdat dr totaal geen enige vorm van beveiliging is. En daardoor zijn al heel erg veel van die ampjes gesneuveld.. ( op agregraat etc )

Er zit gewoon geen enkele headroom in, totaal nikkes noppes nada.
    lala..

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

Originally posted by GoTMoRe
      En dat vooral, dr hoeft maar een spanningspiek op het net te zijn en jij speelt tegen de clip aan van je amp. Die peik kan ongestoord de hele amp doorlopen omdat dr totaal geen enige vorm van beveiliging is. En daardoor zijn al heel erg veel van die ampjes gesneuveld.. ( op agregraat etc )

Er zit gewoon geen enkele headroom in, totaal nikkes noppes nada.
      En niet alleen de amps, maar meestal ook de speakers die erachter hangen, die in dit geval meestal duurder uitvallen dan de amps...
      --- watt ever you want ---

Comment

• arie
        • Feb 2003
        • 550

natuurlijk heeft iedereen zen eigen smaak en mening maar in een discotheek als deze horen toch fatsoenlijke eindtrappen??Ik wil niet zeggen dat die dingen niet deugen maar proffessioneel is toch anders??ze zijn niet gemaakt om proffesionele klussen mee te doen, meer voor de hobby markt, begrijp ook niet dat je jbl's opblaast en er eminece voor in de plaats legt (hoe kan het dat je zulke driver op blaast??).Eminence is toch beduidend een stapje terug!!groeten arjan

ps dit is niet om zeikerig te doen maar ik begrijp de keuzes niet helemaal.

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Originally posted by arie
          natuurlijk heeft iedereen zen eigen smaak en mening maar in een discotheek als deze horen toch fatsoenlijke eindtrappen??Ik wil niet zeggen dat die dingen niet deugen maar proffessioneel is toch anders??ze zijn niet gemaakt om proffesionele klussen mee te doen, meer voor de hobby markt, begrijp ook niet dat je jbl's opblaast en er eminece voor in de plaats legt (hoe kan het dat je zulke driver op blaast??).Eminence is toch beduidend een stapje terug!!groeten arjan

ps dit is niet om zeikerig te doen maar ik begrijp de keuzes niet helemaal.
          Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Heb in de Time-Out uitgebreid gesproken met Nils over bepaalde keuzes wat betreft licht, en daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde als hiervoor. Als ze een rack vol DAP P-1600's hebben hangen waar GEEN problemen bij ZEER intensief gebruik mee zijn en er klaagt geen bezoeker over slecht geluid is het toch zeker een ronduit belachelijke opmerking om het niet professioneel te noemen, te zeggen dat ze niet zijn gemaakt om professionele klussen mee te doen?

Hangen in The Sub in de grote spin aan de randen ook als ik het goed heb Showtec/JB colourchangers om de truss uit te lichten. Is daar dan ook een bak commentaar op te leveren omdat het "niet professioneel is of niet voor professioneel gebruik gemaakt is"? Die dingen hangen daar prima, ze belichten de trusscirkel op een prima manier en als zo'n ding vervangen moet worden ben je nog minder dan de drankopbrengst van 1 bezoeker op 1 avond kwijt. Knap A-merk-model dat dat haalt

@Lighting: Nogmaals bedankt voor de leuke en vooral ook interessante avond in Time-Out!
          Last edited by JeroenVDV; 20-03-06, 14:07.
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Ik heb in mijn openingspost volgens mij ook geen oordeel geveld over de keuze die ze gemaakt hebben. Daar zal ongetwijfeld goed over nagedacht en gerkend zijn.

Ik was er alleen wel heel verbaasd over.

Dat ik het geluid niet goed vond klinken hoeft hier niets mee te maken te hebben, dat kan ook heel goed liggen aan instellingen van de processors en de persoonlijke smaak die daar in gelegd wordt.

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Waar ik benieuwd naar ben is of de leverancier / installateur die de JBL set heeft gehangen en afgeregeld dezelfde is die daarna de DAP-apparatuur heeft geleverd.

Het wekt bij mij de indruk dat bij de sneuvelende JBL set (amps / drivers) de installateur z'n werk mbt instellen vd controllers niet erg nauwkeurig heeft gedaan, of dat "creatief" knoppendraaiend personeel schade heeft aangericht.

Het is wat suggestief maar kan me dan ook niet echt voorstellen dat DAP / Eminence het onder zulke omstandigheden langer uit zou houden dan een goed ingeregelde JBL set.
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Snap wat je bedoeld Koen! Ik ben vroegahh ook regelmatig in de Time Out geweest en vond het geluid zelf altijd te schel. Maar dat kan natuurlijk zijn omdat ik JBL over het algemeen (en dan heb ik het over de hele productlijn, behalve de 4890-serie) te schel en vermoeiend vind! Mijn keus is het igg niet.

(Ik heb het idee dat het volgende verhaal in basis ook voor de Time Out op gaat):
                Over dat kapot draaien: Hier in Den Bosch zit ook een grote firma die veel kroegen, disco's e.d. geinstalleerd hebben. En nergens klinkt het! Omdat altijd dezelfde ei*el het gaat afregelen en dus blijkbaar geen smaak heeft.

Verder krijgen ze het voor elkaar om een systeem zo te bedenken dat het volhangt met dure componenten maar vraag niet hoe ze het vervolgens gebruiken. Ik bedoel, wat heb je aan je JBL DSC260 als er maar 2 uitgangen gebruikt worden die ook nog 'ns helemaal vlak staan? Of 'n Dynacord P1050 waarvan de processor aan staat maar zo dat hij niks doet? Pure geldklopperij waarbij ze het ook nog eens voor elkaar krijgen om er regelmatig (een slecht uitgevoerde) recone voor te leveren! Ze houden de laatste tijd iig steeds minder klanten over...

Overigens vind ik wel dat als je iets IN je speaker kapot draait, dat je dat met hetzelfde moet vervangen! Die kasten zijn op een bepaalde specificatie gebouwd met bepaalde onderdelen. Als je daar iets aan verandert, klopt en klinkt het gelijk niet meer zoals de bedoeling was/is!

Over het licht aldaar: Je hebt daar geen topmerken nodig omdat een hele hoop slijtage door vervoer vervalt. En dan kun je je eisen ook lager stellen.

Komt bij dat het 'ook maar een disco is'...
                Last edited by Outline; 21-03-06, 02:08.

Comment

• Lighting
                  • Sep 2004
                  • 209

er was iets met een klok en een klepel..............................
                  LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

Working...