Brezâh-taal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

citaat:Geplaatst door vasco

Als ik een SMS stuur naar een goede bekende wil ik woorden ook wel eens afkorten voor het gemak. Onbekende (klanten) maak ik zelfs in mijn SMS nette volzinnen, staat wel zo netjes.
    SMS'en doe ik niet met onbekende klanten, zelfs sommige bekenden niet eens. Bellen of brief typen/

citaat:Geplaatst door vasco

citaat:Geplaatst door Ahmed Al Dayri
    Ik dEnK D@T HeT V00r@l k0mT D00rD@T HeT VeEl hIpPeR I$ 0M Z0 tE $©HrIjVeN
    Ik vind iemand die zo schrijft niet hip. Een meid die er goed (gekleed) uitziet vind ik veel hipper.
    Tenzij het goed geklede breezermeiden zijn. Compenseert heel hard.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Tenzij het goed geklede breezermeiden zijn. Compenseert heel hard.
      Niet of nauwelijks gekleed, bedoel je...

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

*BAM!!!

Die staat bij de bookmarks[^]

Maar het gaat nog verder dan alleen dit taaltje..

Was het maar waar.. Ze hebben er een complete sub-cultuur van weten te maken ( hoe doen ze t toch[xx(] ). Scheld zon meisje uit voor slet dan heb je haar vriendje achter je aan met de rest van de school. Zeker als je op zon overbevolkte breezer school zit waar ze zogenaamt allemaal voor elkaar opkomen, maar het toch presteren om de haver klap ruzie met elkaar te hebben..[8)] ( en laat mij daar nu net zitten.. )

Ze zijn over het algemeen in real life net zo ergelijk als op internet.

En over dat het langzamer zal typen, als je in de mediatheek op school naast zon meid zit valt je mondt open van verbazing als je ziet hoe snel dat gaat[:0]

lala..

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

citaat:Geplaatst door GoTMoRe
          En over dat het langzamer zal typen, als je in de mediatheek op school naast zon meid zit valt je mondt open van verbazing als je ziet hoe snel dat gaat[:0]
          Zo blijkt dat alles is te leren.
          Misschien leren ze dan toch ook nog wel eens goed Nederlands

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

Denk ik niet, of ze moeten eerst Breezah als officiele taal verklaren, en ALgemeen nederlands dialect noemen...
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

Ligt dat nu aan mij of hebben we hier in België minder last van dit fenomeen?
              Of ga ik gewoon met de 'verkeerde' mensen om [8D]
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• LJ_jacob
                • Aug 2003
                • 293

eerder de goede mensen AXS, en dat moet je vooral zo houden!
                mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Zekers axs, in mijn kring lopen ze gelukkig ook niet rond.
                  Maar aangezien wij op een forum als dit komen en dan deze mensen zouden willen helpen is er geen beginnen aan om dat taaltje te lezen. Laat staan deze mensen dan helpen met de onleesbare vraag van ze.

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

SMSen met je klanten ??? Sorry hoor is dat niet onpersoonlijk ??

klanten benader je alleen persoonlijk. schriftelijk ( brief of E-mail ) of telefonisch.

DAT IS PROFESSIONEEL.

SMSen doe je met je vrienden ( of je klanten moeten je vrienden zijn )

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Een SMS is een stuk persoonlijker dan een e-mail of brief hoor!
                      Als jij in het begin van je posting zegt dat SMS-en onpersoonlijk is en op het einde van diezelfe posting zegt dat je SMS enkel met je vrienden doet dan heb ik sterk mijn twijfels over de kwaliteit van jouw vriendschap[].
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• RePo
                        • Feb 2004
                        • 34

citaat:Geplaatst door laserguy

Een SMS is een stuk persoonlijker dan een e-mail of brief hoor!
                        Als jij in het begin van je posting zegt dat SMS-en onpersoonlijk is en op het einde van diezelfe posting zegt dat je SMS enkel met je vrienden doet dan heb ik sterk mijn twijfels over de kwaliteit van jouw vriendschap[].
                        Het is in ieder geval niet helemaal juist om formeel met je klanten te communiceren door middel van sms.

Comment

• Ahmed Al Dayri
                          • Oct 2005
                          • 354

Bel dan gewoon idd, staat wat professioneler dan zo'n kort smsje vol met afkortingen[B)]

Comment

• deejayke
                            • Mar 2005
                            • 77

met de les nederlands hebben we dat artikel ook gezien en besproken en dergelijke... in het groene boekje komen er ook steeds nieuwe woorden voor... dus waarom zouden we het zelf ook niet aanpassen om sneller te zijn in het schrijven, smssen en typen? we verwachten zelfs dat dit zal uitgroeien tot een 'heus dialect' in de schrijftaal
                            dus binnekort 'het groene brezah-boekje'

khoop da ik niet teveel schrijffouten heb gemaakt?! lol
                            m.v.g.
                            blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

citaat:Geplaatst door mephisto

SMSen met je klanten ??? Sorry hoor is dat niet onpersoonlijk ??

klanten benader je alleen persoonlijk. schriftelijk ( brief of E-mail ) of telefonisch.

DAT IS PROFESSIONEEL.

SMSen doe je met je vrienden ( of je klanten moeten je vrienden zijn )
                              Uiteraard zal ik een nieuwe klant geen SMS sturen daar deze mij ook de 1e keer niet om informatie vragen via SMS. Gewoon brief/e-mail/bellen. Bestaande klanten waar ik een relatie mee heb opgebouwd en mij wel een SMS sturen, SMS ik gewoon terug met een antwoord (al is dat antwoord maar een bevestiging voor de ontvangst en dat ik ze terug bel als ik in de gelegenheid ben). Als ik dan een SMS stuur,omdat ik niet gelijk kan bellen bijvoorbeeld, dan zeker niet met afkortingen maar gewoon volzinnen.

Comment

Working...