Way to go

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thyzerrr
    • Nov 2004
    • 92

Way to go

Van http://frontpage.fok.nl/nieuws/57087:

Turkmenen mogen sinds gisteren niet meer playbacken. President Saparmoerat Niyazov heeft namelijk een decreet uitgevaardigd waarin staat dat playbacken verboden is.

Het verbod geldt niet alleen tijdens concerten en culturele evenementen, maar ook op bruiloften en privé-feestjes. Volgens Niyazov heeft playbacken een negatief effect op de ontwikkeling van de muziekkunst.
  • showband
    • May 2001
    • 4516

de wijzen komen uit het oosten!
    lekker belangrijk!

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

Als dat hier zou gebeuren zouden er al heel wat minder "idolen" zijn.
      Want er wordt wel veek geplaybackt de dag van vandaag.
      Maarja het is wel hoog tijd voor wat meer kwaliteit op podium.
      Maar er zitten volgens mij wel wat vijzen los bij die man.
      Nationale feestdag voor z'n ouders en verplicht bontmutsjes
      exit night into LIGHT

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Niet meer playbacken? Moeten ze hier ook doen! Ineens 80% van de artiesten worden geschrapt op festivals, veel optredens bij Top of the Pops gaan niet door, etc...
        Dan wordt er hopelijk veel meer live gezongen. Eindelijk waar voor je geld! [8D]

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Niyazov heeft 200 % gelijk [8D]
          volledig mee eens [^][^]
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

Amen! Muziek zit van binnen! Ik denk dat ik ga verhuizen...
            Eindelijk een land waar de mensen die muziek kunnen maken ook echt gewaardeerd worden, en niet alleen de mensen die er leuk uit zien en muziek na kunnen doen!

P.S. Erg leuk om het bericht te lezen met daarboven een banner van 'warchild' en een foto van Marco Borsato, zouden ze dat expres gedaan hebben? []
            De groeten => Micha

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

wel jammer dat hij voor de rest zo gek als een deur blijkt te zijn.

Kinderen en dwazen spreken de waarheid. Zullen we maar zeggen.
              lekker belangrijk!

Comment

• tuurKE
                • Jan 2005
                • 252

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Niet meer playbacken? Moeten ze hier ook doen! Ineens 80% van de artiesten worden geschrapt op festivals, veel optredens bij Top of the Pops gaan niet door, etc...
                Dan wordt er hopelijk veel meer live gezongen. Eindelijk waar voor je geld! [8D]
                Denk dat bij Top Of The Pops alles live is, is een van de voorwaardes om te mogen optreden in dat programma!! En soms valt dat dan ook nog es serieus op dat het live is!!!

greetz Tuur
                Maar wij hebben.......
                .......chamsys!!

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

Over persoonsverheerlijking gesproken. Ala deze man denkt dat hij ALLA is, moet hij maar in de hemel aan wonen.
                  Ik vind het heerlijk om kinderen op een camping te zien playbacken, sommigen zien er een jaar naar uit.
                  Wat de "echte" artiesten betreft, in deze catagorie zou het inderdaad verboden moeten worden.
                  Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

citaat:Geplaatst door tuurKE

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Denk dat bij Top Of The Pops alles live is, is een van de voorwaardes om te mogen optreden in dat programma!! En soms valt dat dan ook nog es serieus op dat het live is!!!

greetz Tuur
                    Sommige tot veel acts zijn daar idd live, maar ik zie jammergenoeg nog steeds veel artiesten die daar niet echt zingen. [xx(]

Comment

• tuurKE
                      • Jan 2005
                      • 252

to Jurjen:

Der zijn daar idd veel "artiesten" die niet echt "zingen".

Greetz Tuur
                      Maar wij hebben.......
                      .......chamsys!!

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

Ik kan je garanderen dat niet alle acts bij top of the pops live zingen. En dat is vanuit de band eerste hand ervaring.
                        lekker belangrijk!

Comment

• timmel
                          • Sep 2004
                          • 111

Ik kan artiesten die playbacken ook niet waarderen. Het gebeurt vaker dan je denkt. Pop Of The Pops, Tien om te zien,... Britney Spears heeft laatst nog een heel concert in het SportPaleis van Antwerpen geplaybackt.
                          Zelf op SNL (saterday night LIVE) playbackte Ashlee Simpson er vrolijk op los. Ik denk ook vaak dat het een budget-kwestie is. Als er hier een optreden van bijvoorbeeld Milc Inc is op een lokale jeugdfuif dan begrijp ik wel dat er geen geld is voor een FOH, monitors,...
                          Maar ze kunnen toch wel wat meer hun best doen om het niet zo te laten opvallen. Ik heb al eens een 220V-stekker van een keyboard los op het podium zien liggen :-)
                          Artiesten die gewaardeerd (willen) worden nemen zo'n opdrachten uit principe niet aan. Ik heb Marco Borsato, Kane, Anouk,... toch nog nooit zien playbacken. Wie wel?
                          niet genoten is altijd mis

Comment

• Ibvee
                            • Nov 2002
                            • 714

citaat:Britney Spears heeft laatst nog een heel concert in het SportPaleis van Antwerpen geplaybackt.
                            Voor sommige artiesten is het soms ook wel beter als ze niet live zingen, er zijn genoeg voorbeelden waarbij de artiest live absoluut zuigt, en in de studio best leuke muziek kan maken (sommige mensen kunnen het allebei niet, maar kunnen het in de studio iets minder 'niet' dan live zoals mevrouw in de quote). En sommige artiesten hebben ook wel eens een volgeboekt concert met 30.000 mensen, en de avond daarvoor een slechte monitorman gehad (absoluut schor geschreewd om nog wat te kunnen horen), zo'n concert kan je niet zomaar afzeggen, dan is het soms maar beter om daar toch te staan en al die mensen voor de gek te houden (als je het goed doet heeft toch minder dan 10% van het publiek dat door).
                            De groeten => Micha

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4516

citaat:Geplaatst door timmel

Ik heb Marco Borsato, Kane, Anouk,... toch nog nooit zien playbacken. Wie wel?
                              Borsato komt uit het soundmix/playback circuit. En heeft zeker in het begin flink wat TV werk geplaybacked. Tussen de play-back artiesten zitten er zat die het niet willen of nodig hebben. Maar ja. Ik heb ook DJ's gezien die meerdere platen achter elkaar van één CD draaiden.

In het commerciele circuit worden koortjes uit een vocalizer door bands trouwens al als 'live' betitelt. [xx(]

Elke videoclip die je trouwens op MTV/TMF ziet is trouwens in principe ook playback. Maar dat schijnt minder erg te zijn als bij TOTP playbacken. Vaag eigenlijk.
                              lekker belangrijk!

Comment

Working...