citaat:vraag me alleen af wat het nut is van tonen waar je toch niks aan hebt, laagste zitten ook grenzen aan, 16hz lijkt me een mooie grens,
Wat vinden mensen nou zo boeiend aan muziek? Het kan mooi klinken, dus de schoonheid ervan kan mensen imponeren, over hoe knap het wel niet is, of over hoe lekker het klinkt. Maar als dat alles was, zouden veel mensen die niet zo muzikaal zijn zoiezo al snel afvallen als het om muziek gaat, omdat ze het gewoon niet zo zien, en er eigenlijk niets aanvinden, net zoals sommige mensen niet van schilderkunst houden, of sommige plaatjes van mooie dingen absoluut niet boeiend vinden. Het grote verschil is dat muziek enorm veel invloed heeft op je emoties, door de muziek bij een film wordt bij veel mensen (vooral vrouwen...) een droevig gevoel opgewekt, door vrolijke muziek worden mensen vaak blij, en door sommige muziek gaan mensen enorm uit hun dak. Door spannende momenten in een film kunnen mensen bang worden, en bedenk nu eens wat voor muziek daarbij zit, vrijwel altijd wordt er in films voor spannende momenten muziek gebruikt met vooral sublaag. Mensen die alleen lage tonen krijgen te horen, en dan vooral dat wat ze niet horen, kunnen enorm bang worden, zonder dat ze weten waarom, ze horen verder namelijk niets, kijk eens een film in een slechte bios (geen laag), de film is lang zo boeiend niet. Lage tonen die niet te horen zijn hebben dus blijkbaar toch een enorme invloed, en die kunnen ze dus ook hebben in de muziek. Waardoor muziek ineens een stuk interesanter kan worden, waardoor je die kick, en de bass ineens gaat voelen, en je veel meer in de muziek op gaat. Dat is het nut van lage tonen die niet meer te horen zijn...

], een toon van 4hz is dan toch 'nogsteeds' een beetje los geklapper, ipv van een toon? of heb ik niet goed opgelet bij natuur/scheikunde vroeger?
waarom eigenlijk de 2 verschillende type basreflex in 1 kast? en een conus tegen vocht behandelen is toch wel zelf te doen? of gaat dit ten koste van de geluidskaraterestiek?

Comment