Wat is de laagste (enkele) PA-Subkast ter aarde?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

Wat is de laagste (enkele) PA-Subkast ter aarde?

de vraag zegt het al
    Welke (enkele)PA'Sub'-kast gaat het laagst van allemaal (op een beetje redelijk volume natuurlijk)?

Of welke subkast gaat het laagst van alle subkasten die je ooit tegen bent gekomen in de PA?

ben ik benieuwd naar!

Bart
  • showband
    • May 2001
    • 4516

nooit 'in het wild' tegengekomen. Maar dat zal de servodrive serie waarschijnlijk zijn. (buiten enkele extreme zelfbouwprojekten.

Als je van mooie laagweergave houd dan raad ik een DT770 hoofdtelefoon aan trouwens.
    lekker belangrijk!

Comment

• Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

citaat:Geplaatst door showband

nooit 'in het wild' tegengekomen. Maar dat zal de servodrive serie waarschijnlijk zijn. (buiten enkele extreme zelfbouwprojekten.
      ja ik ken hem, de contrabass gaat toch zo laag van die serie?

citaat:Als je van mooie laagweergave houd dan raad ik een DT770 hoofdtelefoon aan trouwens.
      ik hou meer van sub in z'n ruimtelijkste vorm, maar ben wel benieuwd naar die koptelefoon! is het een dure?
      Bart

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

de subs beginnen over het algemeen ergens tussen de 28 en 33 herz op -3dB of -4 dB.

Voordat we een heftige discussie krijgen: er Zijn speakerbouwers met een spec-sheet van -10dB, en dan halen ze ook de 35Hz. Let daar ff op, aub...

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

de servodrive gaat lager!, veeel lager... niet dat het muzikaal bruikbaar is ofzo [8D]
          knoppen en waarden :)

Comment

• Radar
            Moderator
            • Jul 2002
            • 890

Jammer dat deze vraag nu pas komt maar even aansluitend op:
            http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=14592

Als hier een vervolg op gaat komen bestaat er wat mij betreft de mogelijkheid om subs te gaan meten.
            Op onze defensie zolder liggen noch wel wat microfoons met als ondergrens 1.5HZ
            Ik doe niet aan bijgeloof.
            Dat brengt ongeluk.

Comment

• Barthezz80
              • Aug 2004
              • 365

citaat:Geplaatst door **************

de subs beginnen over het algemeen ergens tussen de 28 en 33 herz op -3dB of -4 dB.

Voordat we een heftige discussie krijgen: er Zijn speakerbouwers met een spec-sheet van -10dB, en dan halen ze ook de 35Hz. Let daar ff op, aub...
              interessante kastjes:
              DSW-6. 32hz +3db 143db/1meter
              700-HP 30hz +4db 139db peak
              650-HP 28hz +4db 136db peak/1meter
              600-HP 39hz +4db max138 db

dit is alle info kort samengevat(leesfouten onder voorbehoud), dan zou naar mijn conclusie bij hetzelfde volume de 650-HP het laagst moeten komen!

Kun je me toevallig ook de prijzen mailen?(als je die hebt)
              ben wel nieuwsgierig, en google leverde niet veel op[:I]
              Bart

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

Cerwin VEga !!!! De Eartquake kazten gaan enorm hard op het laag en dragen ook nog een stuk !

Denk dat dat een van de weinige betaalbare kasten zijn die laag geven !

Heb contact gehad met Cerwin Vega en die beweerden dat die Hoornkasten enkel inzetbaar zijn met een fullrange top erop ( minimaal 15" of dubbel 15

Heb nu van Omnitronic iets vergelijkbaars ( kost 165,00 ) gaat erg laag en is 500 / 600 W op 8ohm RMX musical ppower 1000W alleen zijn ze 94DB de meter.

Heb er twee getest met de DP5000 van MAster ( 1750 4ohm ) en ze hielden de test uit ..... Je moet er alleen veel in pompen om er wat uit te krijgen.

Door de te hoge druk in de kast is er een rammel ! Heb ik opgelost om de 2 subs samen te spannen met spanbanden waardoor de rammel een heel stuk minder is .

Comment

• Barthezz80
                  • Aug 2004
                  • 365

is dit ook een leuk kastje voor extreem laag sub?

Bart

Comment

• Remco vd Werff
                    • Apr 2001
                    • 753

De infrabass 218 komt inderdaad ook erg laag. Vooral wanneer er twee op elkaar gestapeld worden (met of zonder hoornextensie) klinkt dit erg fraai.

Houdt er wel rekening mee dat sommige van deze 'infra' subs niet zo hoog doorlopen. Je zult dus een topkast moeten hebben die lager kan beginnen, of een tweede subkast moeten gebruiken die het deel tussen de sub en top opvult.
                    Groeten, Remco

Comment

• Percy
                      • Jan 2005
                      • 80

Tijdje geleden hebben ze er een aantal bij mythbusters gebruikt.. Die gingen tot 5 Hz..

linkje: http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=13733

Comment

• Barthezz80
                        • Aug 2004
                        • 365

ja ik heb het topic inderdaad destijds met aandacht van begin tot eind gelezen, maar ik heb m'n vragen bij sommige dingen, inderdaad de korte afstand waar de man van de speakers staat, terwijl bas zich pas na enkele meters ontwikkelt, en wat heb je aan 5hz? alles onder de 16hz is onhoorbaar, en klinkt ook niet als toon, maar als geratel, als ik met m'n oma's fiets met volle snelheid van de vaalseberg af rij heb ik ook 5 hz!
                        Bart

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Waarom vraag je dan om de laagste sub?

Comment

• Barthezz80
                            • Aug 2004
                            • 365

citaat:Geplaatst door **************

Waarom vraag je dan om de laagste sub?
                            nou, dat lijkt me interessant, en daar ben ik nogsteeds nieuwsgierig naar, maar ik spreek mezelf een beetje tegen inderdaad en verwachte hierdoor al een reactie te krijgen[8D], maar ik vraag me alleen af wat het nut is van tonen waar je toch niks aan hebt, laagste zitten ook grenzen aan, 16hz lijkt me een mooie grens, maar er is nog geeneen box die ik heb gehoord, die in een grote popzaal permanent op hoog volume op 16hz kan spelen, ook geen stack toch?
                            Bart

Comment

• Klaaske
                              • Jun 2003
                              • 571

LABhorns, ServoDrive's Basstech's e.d wel hoor...
                              <font size=\"1\">
                              Groeten,
                              Jaap
                              <b>
                              -[GSXke :)]-
                              </font id=\"size1\"></b>

Comment

Working...