WINDOWS XP - PROBLEMEN (ook bij jullie?)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

WINDOWS XP - PROBLEMEN (ook bij jullie?)

Hoi allemaal,

Afgelopen week kwam Microsoft met een 3-tal automatische updates. Onder andere voor "color management".

Ik heb de updates uiteraard geïnstalleerd, maar sinds die updates loopt de PC soms helemaal vast. Hij "bevriest" gewoon. Zelfs CONTROL-ALT-DELETE werkt dan niet meer. Het enige is dan een harde reset.

Ik heb de updates inmiddels ongedaan gemaakt, maar het probleem is er nog steeds. Ook heb ik systeem herstel uitgevoerd naar een datum van vóórdat het probleem optrad. Maar helaas heeft het niet geholpen.

Mijn vraag: Hebben jullie soortgelijke ervaringen sinds de updates van afgelopen week?

Zoja, hebben jullie het op kunnen lossen, en hoe?

Oja, ik draai op Windows XP Home Edition met servicepack 2

Groetjes,

John
    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

ik draai ook op xp home en heb alle updates geïnstalleerd, bij mij geen vastlopers dus ??????

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

krijg je geen geen foutmelding?
      Ik HAAT die windows updates, er worden namelijk allerlei services uitgezet, die eerst aanstonden.... heel veel software werkt dan niet meer, maar na het zoeken op internet (foutcodesearch) kom je erachter welke services je handmatig weer moet starten...

Jouw probleem lijkt een videodriver/kaart/service probleem? of doet je muis/pijltje niog wel bewegen? probeer een misschien een driverupdate van je videokaart? zo ook andere firmware/bios etc updaten?

Ik ben er klaar mee, ik ga een mac kopen.
      knoppen en waarden :)

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

citaat:Geplaatst door dokter dB

krijg je geen geen foutmelding?
        Ik HAAT die windows updates, er worden namelijk allerlei services uitgezet, die eerst aanstonden.... heel veel software werkt dan niet meer, maar na het zoeken op internet (foutcodesearch) kom je erachter welke services je handmatig weer moet starten...

Jouw probleem lijkt een videodriver/kaart/service probleem? of doet je muis/pijltje niog wel bewegen? probeer een misschien een driverupdate van je videokaart? zo ook andere firmware/bios etc updaten?

Ik ben er klaar mee, ik ga een mac kopen.

Ik ben juis absoluut voorstander van updates.
        In mijn vak als netwerkbeheerder zijn updates de eerst manier om dingen snel op te lossen. Wel is dit afhankelijk van specifieke hard - software.

@ john
        heb je toevallig deze week iets aan je systeem gewijzigd?
        behalve de updates?

zoiezo zou je voor deze problemen beter kunnen kijken op
        Discussieer mee met de grootste elektronica en technologie community van Nederland. Gathering of Tweakers is het forum van Tweakers.

Comment

• musicjohn
          • Aug 2001
          • 1102

Nee, ik heb de afgelopen week geen nieuwe software geïnstalleerd of het systeem gewijzigd.

Ook het muis-pijltje reageert niet meer als het gebeurt.

In de eerste instantie lijkt het er op dat het probleem zich vaker voordoet wanneer ik een grafisch programma open, bijv. ACDSee of Adobe Photoshop. Beiden heb ik dan ook opnieuw geïnstalleerd vandaag, maar het probleem is er niet door verholpen. Misschien moet ik de BIOS van het moederboord wel updaten of zo?

Inderdaad, misschien de drivers van de grafische kaart ook wel. Ga ik morgen even proberen.

Groetjes,

John
          Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Radar
            Moderator
            • Jul 2002
            • 890

He John, back in town lees ik net in je profiel.
            Ik hou het dus op iets van een spaanse griep.
            Ik doe niet aan bijgeloof.
            Dat brengt ongeluk.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Virus?
              Bacil?
              Trojaanse pony?
              of gewoon weer iets van de knoeiers uit Seattle.

Ik moet zeggen dat ik pas net een weekje draai onder XP, dus meteen weer het ergste vrees,
              maar jouw 'fenomenen' tot nu toe niet gehad heb.
              Wait and see, wait and see.
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• LJ Chris
                • Jul 2002
                • 477

Probeer eens je video hardware acceleratie te verminderen:
                configuratiescherm - beeldscherm - instellingen - geavanceerd - problemen oplossen.
                Probeer dit eens wat lager te zetten, heb datzelfde probleem hele tijd geleden ook gehad...

greetz
                chris
                Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Spaanse windows, das toch weer anders John
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• musicjohn
                    • Aug 2001
                    • 1102

citaat:Geplaatst door moderator

Spaanse windows, das toch weer anders John
                    Haha...

Nee, geen spaanse Windows en geen spaanse griep!

Moet zo optreden (lunch), dus ga vanavond weer rommelen aan het probleem. Ik hou jullie op de hoogte.
                    Greetzzz... [;)]

John

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

En als je dan klaar bent (letterlijk en figuurlijk) met het oplossen van problemen, doe dan wat elk verstandig man zou doen...

Deze geldt overigens voor alle mensen die meer met een computer willen dan patience..;

KOOP EEN APPLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• deurklink

citaat:Geplaatst door AJB

En als je dan klaar bent (letterlijk en figuurlijk) met het oplossen van problemen, doe dan wat elk verstandig man zou doen...

Deze geldt overigens voor alle mensen die meer met een computer willen dan patience..;

Hmm alleen jammer dat veel licht/geluid software dan weer voor pc gemaakt is.. maar ben het met je eens apple is beter!

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

citaat:Geplaatst door deurklink

Hmm alleen jammer dat veel licht/geluid software dan weer voor pc gemaakt is.. maar ben het met je eens apple is beter!
                          Hahah, pardon? Ik kan even geen enkel serieus stuk software verzinnen dat niet ook voor de Mac verkrijgbaar is. Andersom is dit helaas wel het geval. Als ik me het had kunnen veroorloven, hadden er hier ook wel G5's gestaan.

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Christiaan Visser
                            • Apr 2004
                            • 235

Hehe, ik had al verwacht dat je dat zou zeggen Arvid..

Arvid zonder zijn Apple is geen arvid..

Maar nee, ik heb deze week nog wel mijn update's op de pc gegooid voor mijn Windows Xp home edition met Service pack 2 maar geen problemen ondervonden.
                            Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4516

Ik heb gewoon ooit een systeem geconfigureerd wat kan wat ik wil. En pruts er gewoon niet aan.

Pentium III, windows ME, 512ram, standalone, alleen legale software. Draait nou al jaren prima. En ik loop denk ik een halve dag downloaden aan updates achter.

Wie moet er updates anyway? Als je een goed draaiend systeem hebt.

Ik ben bang dat veel mensen onnodig het doel uit het oog verliezen en zich suf werken om het middel te optimaliseren.
                              lekker belangrijk!

Comment

Working...