Je vriend/vriendin is audiofiel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Als ik wat tiep op het internet, dan staat dat er voor het leven...
    Bewerken achteraf doe ik met spelfoutjes, voor de rest .....hoop vrienden overgehouden aan internet, ook audiofielen.
    Je ziet, via een u-bocht komen we weer "back on topic"...

beste Jaap,
    Nog even inhakend op jouw wens om via de mail benaderd te worden: Laat het nu net een doel zijn van een forum om OP dat forum met elkaar van mening te wisselen, je maakt op deze manier je nominatie wel erg stevig
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Jaap @ monitoring
      • Jun 2005
      • 61

Er is natuurlijk wel verschil tussen van mening wisselen en de manier zoals we nu bezig zijn.
      Als ik nu op zon manier deze nominatie wel erg sterk blijf vast houden, het zij zo, maar er is voor mij niet de bedoeling geweest om iemand te kwetsen, mocht dat wel het geval zijn, kom er dan voor uit dat je dat voelt.
      Mensen maken tenslotte fouten, dat zullen jullie ook wel eens hebben, dus laten we dit keer mekaar maar eens minder intimideren.
      En dus stel ik me maar eens dienstbaar op om niet van het forum af gegooid te worden en beperk me maar tot mij kwaliteiten zoals men dat tegenwoordig benaamt.

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Gezellig mensen [:P] en vertel eens, hoe lang zijn jullie al getrouwd??

Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

vraag om in te haken op de originele openingspost: welke audiofielen/lichtnichten onder ons hebben een meisje die net zo audiofiel is??
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

En nog een kleine andere vraag... Hebben jullie er ook wel eens last van dat je vriendin toppics begint te openen op jou favo forum?? [V]
            De groeten => Micha

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Micha....als je der over wil praten....open ook maar een topic

2jaap: zand derover!

Comment

• Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

Heeft m'n vriendin al gedaan
                De groeten => Micha

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

hahahahaha

Comment

• AudiofielXXXXXXXX
                    • Jan 2009
                    • 1

Audiofiel

Audiofiel zijn is het horen en begrijpen van dingen waarvan andere mensen
                    alleen maar kunnen dromen!
                    Het is een bewustwording in je geest van HOE geluid KAN klinken met de
                    juiste apparatuur.
                    Eens je hier aan begint lijkt er geen einde want het kan altijd beter!
                    Hoe mijn collega het eens zei: "perfect geluid is beter dan seks"
                    En zo is het ook!
                    Hoe de meeste mensen nooit verder komen dan een cdtje afgedraaid op een torentje van Polectro, kan ik zeggen, JULLIE MISSEN HEEL VEEL!
                    Koop GOEDE boxen en een topversterker, een superaudiocdspeler met schijfjes, ga zitten en LUISTER hoe het OOK kan klinken!
                    95% wat er wordt verkocht in de winkels is consumentenrotzooi en dat klinkt voor geen meter!
                    Het is gewoon simpel een gebrek aan technische kennis of aan geld dat mensen hier niet voor kiezen!
                    Sla eens een vakantie over, koop een GOEDE set en kom hier terug met je ervaringen!
                    Dan pas zal je ervaren wat het is om te "luisteren" naar muziek en een audiofiel kunnen waarderen.

Groet John

Comment

• keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

Originally posted by AudiofielXXXXXXXX
                      Sla eens een vakantie over, koop een GOEDE set en kom hier terug met je ervaringen!
                      Beste John,

Ten eerste heb ik de laatste paar jaren al genoeg vakanties overgeslagen. Ten tweede zal ik het niet in mijn hoofd halen om meer geld uit te geven aan een HiFi-set, dan aan een auto en ten derde:
                      Discussieren over LVT-meuk zal ik zeker niet op dit forum doen. Ook niet ergens anders, daar heb ik namelijk geen behoefte aan.

Vriendelijke groet,

Rob. (die zijn CD's ook wel lekker vindt klinken met een setje kabels van de Blokker.)

PS: Met welk doel heb je nu precies die 3 1/2 jaar oude topic omhoog gehaald? Pffffffffffffffff.....
                      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• gertgeluid
                        • Dec 2006
                        • 520

Beste audiofielxx..

Ten eerste: welkom.

In mijn jonge jaren heb ik vele avonden gesleten bij een collega die de trotse eigenaar was (is) van een Marantz CD10, Accuphase voor+eind en exotische B&W luidsprekers. Dat is redelijk sjiek spul en ik geef toe: dat maakt het luisteren naar je muziek echt vele malen leuker. Je enthousiasme wordt ook goed aangewakkerd als je eenmaal hebt gehoord hoe je CD's kunnen klinken. Ook vandaag de dag kan ik me verbazen over high end audio producten en ik wou dat ik het geld had om dat thuis te realiseren. Tot die tijd moet ik het doen met middelmatige britse componenten.

Zo. De kop is eraf.

Dit forum gaat over pro audio (en licht, video, rigging, en alles wat erbij komt kijken wanneer wij een visueel en auditief product moeten presenteren aan een grote groep mensen). Het verschil tussen audiofiel en audio engineer (om het maar even toe te spitsen op audio) is dat een audiofiel probeert om het optimale te halen uit zijn eigen muziek, koste wat het kost, voor zijn eigen beleving (en dat van de huisgenoten en vrienden). Een audio engineer probeert het maximale te halen uit andermans muziek (of wat voor materiaal dan ook), met het budget wat voor handen is, in de ruime die is bepaald. Jullie hebben niks te maken met artiesten, opdrachtgevers of opgegeven budget. Wij moeten het hiermee doen. Het komt er dan simpelweg op neer dat wij doorgaans kabels gebruiken van 2 euro per meter, in plaats van 100 euro per meter (en die 2 euro per meter is al meer dan de meuk die standaard bij de Polectro setjes wordt geleverd). Simpelweg omdat de klant het verschil in kwaliteit niet kan rechtvaardigen of niet hoort.

De meeste engineers die in het topsegment actief zijn, hebben dondersgoed in de gaten wat geluid (en dus muziek) doet: het communiceert een emotie van de artiest, en ons doel is om die emotie over te brengen op een publiek wat geld betaald om dat te ervaren. Ook jullie zitten diep in jullie emotie: jullie willen geraakt worden door de muzikale vertelling van de spelende artiest. Wat dat betreft streven wij hetzelfde doel na.

Het is prettig om te zien dat er voor de betere artiesten budget is om de geluidskwaliteit zo hoog mogelijk te krijgen. Is dit echter niet het geval, dan zal de professionele engineer de kennis en ervaring in huis hebben om ook met minder luxe apparatuur een degelijk geluid neer te zetten. Het is ons beroep en daar zijn wij goed in.

Nogmaals: in die zin is ons doel gelijk. We willen geraakt worden door muziek.

Nu is dit topic een grote brei van grappenmakerij geworden. Ik begrijp dat je daar misschien een beetje moedeloos van wordt. Jouw passie wordt min of meer in de zeik genomen en daar ben je niet van gediend. Probeer je echter te verplaatsen in ons segment: wij krijgen dagelijks te maken met factoren die ons motiveert om dusdanig diep in de materie te duiken, dat het meer wordt dan alleen een passie: het wordt een professie. Staan we zaterdagavond in een concertzaal met de beste muzikanten van het land, met de beste apparatuur die je je kunt voorstellen en maken we prachtig geluid, zo staan we de volgende avond met een beginnend singer songwriter in het lokale jeugdhonk en is het wel even andere koek dan de avond ervoor. Voor beide situaties hebben wij cursussen gevolgd, boeken gelezen, ervaring opgedaan, fouten gemaakt, oplossingen verzonnen, en zijn wij in staat om beide avonden tot een succes te maken. Wij duiken dusdanig diep in de materie en komen in aanraking met zoveel andere aspecten van audio dat het bijna onmogelijk is om serieus te praten over zuurstofvrij koper...

Ergens ben ik strontjaloers op mijn vriendinnetje. Zij luistert thuis naar een Supertech setje waarvan één kantje het al niet meer doet (tenzij je even een paar fikse slingers geeft aan de volumeknop) en zij geniet meer van muziek dan ik ooit zou kunnen. Natuurlijk vind ze het leuker om bij mij muziek te luisteren over een set waarvan beide luidsprekers het doen , maar ze heeft in ieder geval nog het enthousiasme om ook over de wekkerradio geraakt te worden door haar favoriete muziek. Als we samen naar een concert gaan en ik na twee liedjes al afdruip en me groen en geel erger aan het slechte geluid, dan staat zij voor aan het podium te dansen alsof haar leven er vanaf hangt. Mensen zitten nu eenmaal heel anders in elkaar en de een zal meer geld willen spenderen aan een degelijke audioset en de ander zal het aan hun reet kunnen roesten.

Kortom: vergeef ons. We doen er grappig over, maar de betere engineers die hier op dit forum ruim vertegenwoordigd zijn, zijn bloedserieus met hun vak bezig en streven naar hetzelfde dat jij zoekt, alleen op een andere wijze dan jij.

Veel plezier!
                        Last edited by gertgeluid; 16-01-09, 02:12.

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Hoe mijn collega het eens zei: "perfect geluid is beter dan seks"
                          Help, een HiFi-junk!

Doe mij toch maar de seks hoor

Comment

• koentjes
                            • Dec 2007
                            • 333

....Hoe mijn collega het eens zei: "perfect geluid is beter dan seks"
                            ...
                            perfecte seks is beter dan het geluid ervan, bedoel je dat niet te zeggen ??

Comment

• keenoncoolstuff
                              • May 2003
                              • 695

Zo, vond dit artikel té leuk om het hier niet te posten:

Experiments: Do Coat Hangers Sound As Good Monster Cables?

Iedereen mag er het zijne van denken...

Groet, Rob.
                              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• som
                                • Nov 2002
                                • 787

deze Informatie over de zin en onzin in high-end hifi techniek
                                heeft ook wel intressant leesvoer,
                                Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...